| کد خبر: 246244 |

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

◄ پذیرش طرح یک شرکت دانش‌ بنیان برای آب توازن کشتی ها

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست شورای معاونت دریایی سازمان بنادر ضمن تاکید بر حمایت این سازمان از طرح های بومی و داخلی در حوزه دریایی، از پذیرش طرح یک شرکت دانش بنیان برای آب توازن کشتی ها خبرداد.

تین نیوز

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست شورای معاونت دریایی سازمان بنادر ضمن تاکید بر حمایت این سازمان از طرح های بومی و داخلی در حوزه دریایی، از پذیرش طرح  یک شرکت دانش بنیان برای آب توازن کشتی ها خبرداد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مجید علی نازی در نشست شورای معاونت دریایی سازمان بنادرکه با محوریت بررسی مسائل و مباحث دریایی استان هرمزگان به میزبانی بندر شهید رجایی برگزار شد، اظهارداشت: سازمان بنادر و دریانوردی در موضوع حمایت از دانش بنیان ها یکی از سازمان های پیشرو در کشور  به شمار می رود.

وی با اشاره به نقش حمایتی سازمان بنادر و دریانوردی درجهت تولید و ساخت تجهیزات و سامانه های دریایی توسط متخصصان بومی در صنایع داخلی ادامه داد: در بسیاری از موضوعات علمی که در گذشته به کشورهای دیگر وابسته بودیم، سازمان بنادر و دریانوردی توانسته با بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان و با حمایت مادی و معنوی، تجهیزات و سامانه های حوزه دریایی را بومی سازی کند.  

عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در این رابطه به بومی سازی اجرای طرح ملی کنترل ترافیک دریایی( vts)  ) اشاره کرد و افزود: این طرح در ماه های آینده به صورت عملیاتی در تمامی بنادر اشاعه خواهد یافت.

علی نازی به خبرخوش پذیرش طرح آب توازن یک شرکت دانش بنیان اشاره کرد و گفت: این طرح تاییدیه های بین المللی خود را دریافت نموده و پس از تاییدیه نهایی می توانیم از آن برای استفاده در کشتی ها و شرکت های کشتیرانی کشور در فاز نخست و درگام بعدی  با نگاهی بین المللی به صادرات آن فکر کرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی حضور شرکت های دانش بنیان در صنعت دریایی را تکمیل کننده زنجیره ارزش و تبدیل دانش به ثروت دانست.

وی به پرهیز از تمرکز زدایی و برگزاری نشست های شورای معاونت دریایی سازمان بنادر در استان ها نیز اشاره کرد و گفت: نشست امروز در بندر شهید رجایی به درخواست مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بوده و بر این باوریم که با حضور میدانی در محل بهتر می توان در خود استان تصمیم گیری کرد و زودتر به نتیجه مطلوب رسید.

علی نازی اضافه کرد: سیاست جدید سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه امور دریایی بر این است؛ برخی از نشست ها و کمیته ها از جمله کمیته های بررسی حوادث و سوانح مربوط به هر استان وهمچنین  مباحث مربوط به ایمنی آبراهه ها و دیگر مسائل حوزه دریایی استان ها را در خود بنادر مورد پایش قرارداد .

گفتنی است، بازدید از مرکز آموزشی دریایی و اسکله نفتی حرا قشم، دیدار با مالکان شناورها در جزیره قشم و بازدید از بندر مسافری حقانی بخشی از برنامه های سفر دو روزه معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به استان هرمزگان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.