| کد خبر: 241952 |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد؛

◄ دو شناور بزرگ جستجو و نجات دریایی در کیش ساخته می شود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دو شناور بزرگ جست‌وجو و نجات دریایی با استفاده از توان تولیدی داخل کشور در جزیره کیش و در راستای وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و با اعتبار بیش از ۲۵ میلیون یورو، و با امکانات مقابله با آلودگی نفتی، در دست ساخت است.

تین نیوز

 علی اکبر صفایی در دیدار با مهدی دوستی، استاندار هرمزگان، با تاکید بر بودجه‌مند بودن کلیه برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه بندری و دریایی، افزود: یکی از اولویت‌های توسعه‌ای سازمان بنادر، ساخت اسکله و رونق تردد در جزیره هرمز است.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی ،معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به نیازهای زیربنایی استان هرمزگان در حوزه دانش، در نظر داریم حسب نشست با نماینده ولی فقیه در این استان و از طریق ظرفیت‌های قانونی مجلس شورای اسلامی و با همکاری وزارت علوم و تحقیقات، رشته‌های تخصصی دریایی و علوم دریانوردی را در جهت آموزش و تربیت نیروی انسانی دریانورد و متخصص در رشته‌های حقوق دریایی، تجارت دریایی، حقوق حمل‌ونقل دریایی و مهندسی دریایی در مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی از ارائه طرحی به مجلس شورای اسلامی مبنی بر تسهیل کارورزی و حضور دانشجویان علوم دریایی در دو شش‌ماه پایان تحصیل بر روی کشتی‌های تجاری و بازرگانی خبر داد و گفت: رویکرد جدی سازمان بنادر، تربیت نیروی کارشناس و کارشناس ارشد دریانورد، مطابق با کنوانسیون‌های آموزشی سازمان بین‌المللی دریانوردی (آیمو) با همکاری دانشگاه‌های علوم و فنون دریایی است.

صفایی از آغاز به کار ساخت شناور بزرگ چند منظوره تجسس ‌و نجات دریایی به طول ۱۱۶ متر با امکانات بیمارستانی و با ظرفیت بیش از ۳۰۰ نفر خبر داد و گفت: دو شناور بزرگ جست‌وجو و نجات دریایی با استفاده از توان تولیدی داخل کشور در جزیره کیش و در راستای وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و با اعتبار بیش از ۲۵ میلیون یورو، و با امکانات مقابله با آلودگی نفتی، در دست ساخت است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از آغاز طرح مطالعاتی برای بنادر نخل ناخدا خبر داد و گفت: این پروژه، با همکاری و مشارکت یک سرمایه‌گذار بزرگ، اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اسکله مسافری شهید ذاکری در بندر قشم، پاسخگوی واقعی نیازهای مسافران و گردشگران بندرعباس نیست، عنوان کرد: لازم است با همکاری سازمان منطقه آزاد، ترمینال مسافری مجهز و پیشرفته در قشم ساخته و راه‌اندازی شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از برنامه‌های توسعه‌ای متنوع این سازمان در مناطق محروم در شرق استان هرمزگان خبر داد.

در این دیدار، استاندار هرمزگان از راهبردهای توسعه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی در سواحل و جزایر این استان قدردانی کرد و آمادگی مجموعه استانداری برای تسهیل و رفع موانع در اجرای پروژه و طرح‌های عمرانی و زیرساختی در حوزه بندری و دریایی خبر داد.

مهدی دوستی با اشاره به مسافرت‌های ایمن دریایی در تعطیلات عید ۱۴۰۱ در استان هرمزگان، تلاش‌های سازمان بنادر و اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برای انجام بیش از دو میلیون نفر سفر نوروزی در سواحل و جزایر، بدون هیچ سانحه‌ای را در خور تحسین و تمجید دانست.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.