| کد خبر: 207920 |

بر اساس آمار سازمان بنادر و دریانوردی؛

◄ تخلیه و بارگیری در بنادر 10 درصد کاهش یافت

آمار سازمان بنادر و دریانوردی حاکی از کاهش 10 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر کشور تا روز 28 اسفندماه سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته دارد.

تین نیوز

آمار سازمان بنادر و دریانوردی حاکی از کاهش 10 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر کشور تا روز 28 اسفندماه سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته دارد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس آمار منتشر شد از سوی سازمان بنادر و دریانوردی، در مجموع 146.81 میلیون تن محموله از بنادر  آبادان، اروند کنار، آستارا،امام خمینی، امیرآباد، انزلی، بوشهر، تیاب، جاسک، چابهار، چارک، چوئبده، خرمشهر، دیر، شهید باهنر، شهید رجایی، شهیدحقانی، فریدون کنار، قشم،گناوه، لنگه و نوشهر تخلیه و بارگیری تا به امروز تخلیه و بارگیری شده است.

در این میان تخلیه فله خشک با 54.22 میلیون تن بیشترین حجم را داشته است که حاکی از رشد 13 درصدی به نسبت مدت مشابه سال گذشته دارد.

میزان عملیات تخلیه و بارگیری ازابتدای سال ۹۸  تاکنون در بخش کانتینری ۱.۹۵ میلیون تن، فله خشک ۵۴.۱۵ میلیون تن، فله مایع ۴.۸۹ میلیون تن، جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) ۱۹.۷۰ میلیون تن و مواد نفتی ۴۴.۸۶ میلیون تن بوده است.

در بخش کانتینری شاهد کاهش درصدی عملیات تخلیه و بارگیری بودیم و این کاهش نیز در  فله مایع 2.4 درصد بوده است.

به گزارش تین نیوز، این کاهش 10 درصدی در بخش عملیان تخلیه و بارگیری در بنادر کشور در حالی است که در آذرماه امسال راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرده بود که در حال حاضر توان عملیاتی بنادر ایران به طور کلی در مقایسه با سال گذشته و پس از آغاز تحریم ها روندی مثبت دارد به گونه ای که عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر ایران، حداقل ۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
 

آمار بنادر

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.