| کد خبر: 244648 |

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان:

◄ تخلیه و بارگیری کالا در بندر جاسک از مرز 53 هزار تن گذشت

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از تخلیه و بارگیری بیش از 53 هزار تن کالا در بندر جاسک در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت نیز ۱۲ هزار تن کالا در بندر سیریک تخلیه و بارگیری شده است.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از تخلیه و بارگیری بیش از 53 هزار تن کالا در بندر جاسک در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت نیز ۱۲ هزار تن کالا در بندر سیریک تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "حمیدرضا محمدحسینی تختی" با بیان اینکه جاسک به عنوان قلب تجارت مکران به عنوان یک بندر بین المللی در آینده نقش تعیین کننده ای در معادلات و همچنین مبادلات کالایی خواهد داشت، افزود: سرمایه گذاری بنادر و دریانوردی در این بندر، حیاتی و ما بنا به وظایفی که داریم زمینه توسعه بیش از پیش آن را فراهم خواهیم کرد.

به گفته وی، عملیات تخلیه و بارگیری کشتی ها نیز در بندر  جاسک نشان دهنده نقش ویژه آن در مبادلات بین المللی است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با بیان اینکه جاسک به دلیل فاصله اندک با کشور عمان از اهمیت زیادی برخوردار است.

محمدحسینی در ادامه به عملیات تخلیه و بارگیری در بندر تیاب و سیریک اشاره کرد و گفت: در مدت زمان سه ماهه سال جاری 12 هزار و ۲۹۲  تن عملیات تخلیه و بارگیری در این بندر  به ثبت رسید که رشدی 316 درصدی  را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی همچنین از رشد 186 درصدی عملیات  تخلیه و بارگیری در بندر تیاب خبر داد و گفت: در سه ماه نخست سال جاری ۴ هزار و ۵۹۸ تن کالا در این بندر جابجا شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان به حمل و نقل مسافری داخلی از طریق بنادر شهید حقانی و هرمز اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان خرداد، 760 هزار نفر مسافر به وسیله شناورهای مسافری از بندر شهید حقانی جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 80 درصد رشد نشان می دهد.

محمدحسینی با اشاره به جابجایی مسافر از طریق بندر هرمز تصریح کرد: جابجایی مسافر در این بندر با ثبت آمار 290 هزار نفری رشد 147 درصدی نسبت به سه ماهه نخست سال قبل داشته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.