| کد خبر: 244391 |

◄ افزایش چشمگیر سفرهای بین‌المللی به مقصد بندر شارجه

با از سرگیری فعالیت خط مسافری بین‌المللی بندر شهید باهنر - بندر شارجه بیش از ۴۰۰۰ نفر مسافر در این مسیر جابه‌جا شده‌اند.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از رشد آمار جابه‌جایی مسافر و گردشگر در بنادر شرق هرمزگان خبر داد و گفت: با از سرگیری فعالیت خط مسافری بین‌المللی بندر شهید باهنر - بندر شارجه بیش از ۴۰۰۰ نفر مسافر در این مسیر جابه‌جا شده‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به آمار جابه‌جایی مسافر و گردشگر در بازه زمانی فروردین تا خردادماه سال جاری، گفت: بیشترین آمار ثبت شده در مسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز بوده که آمارها رشد قابل ملاحظه‌ای را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی گفت: در جزیره رنگین کمانی هرمز نیز به لحاظ دارا بودن جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد خود در قلب خلیج فارس با جابه‌جایی بیش از ۲۸۴ هزار مسافر و گردشگر در سه ماهه نخست سال، جایگاه دوم را بین بنادر مسافری شرق هرمزگان داشته است.

 وی تاکید کرد: در این مدت ۷۱۸ هزار و ۸۶۷ مسافر و گردشگر در مسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز جابه‌جا شده‌اند.

این مقام مسئول درباره افزایش تردد در مسیر بین المللی بندر شهید باهنر به بندر شارجه هم عنوان کرد: در مدسه ماهه اول امسال با جابه‌جایی ۴۰۶۲ مسافر از طریق این مسیر دریایی رشد چشمگیری به ثبت رسیده است که این میزان با آمادگی و دارا بودن زیرساخت‌های لازم در این بندر چند منظوره با افزایش تا ۳ سفر در هفته، رشد خواهد یافت.

به گزارش مدیریت بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، بیشترین تمرکز سفرهای دریایی در آب‌های جنوبی ایران و به ویژه در مسیرهای دریایی هرمزگان قرار دارد گفت: بنادر شهید باهنر، شهید حقانی و هرمز در استان هرمزگان با بهره مندی از پایانه فعال دریایی مجهز، از اصلی‌ترین بنادر ایران در انجام سفرهای داخلی و  بین المللی هستند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.