| کد خبر: 243809 |

شبکه بین المللی مبارزه با فساد در بنادر راه اندازی می شود

شبکه مبارزه با فساد دریایی، از راه اندازی یک پلتفرم یکپارچه برای اتصال هرچه بیشتر بنادر برای مبارزه با فساد در صنعت دریانوردی خبر داد.

تین نیوز
شبکه مبارزه با فساد دریایی، از راه اندازی یک پلتفرم یکپارچه برای اتصال هرچه بیشتر بنادر برای مبارزه با فساد در صنعت دریانوردی خبر داد.
شبکه مبارزه با فساد دریایی (MACN) یک پلتفرم آنلاین منحصر به فرد راه اندازی کرده است که تعداد دفعات گزارش فساد در بنادر جداگانه را نشان می دهد.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مارتین بندرسون ، معاون مدیر شبکه مبارزه با فساد دریایی گفت: GPIP تحولی در مبارزه با فساد دریایی ایجاد خواهد کرد. در حال حاضر هیچ استاندارد بین‌المللی یا روش‌های سیستماتیکی برای اندازه‌گیری یکپارچه میزان فساد در بین بنادر وجود ندارد.
GPIP به مدیران بنادر، صاحبان کالا و شرکت‌های کشتیرانی اجازه می‌دهد تا عملکرد یکپارچه بنادر در مبارزه با فساد را مقایسه کرده و خطرات را هنگام بروز شناسایی کنند.
این پلتفرم در حال حاضر شامل داده های ۱۰۶ بندر از بیش از ۵۰ کشور است، اما شبکه مبارزه با فساد دریایی قصد دارد تا پایان سال تعداد بنادر تحت پوشش این سیستم را دو برابر کند. دسترسی به اطلاعات این سیستم برای اعضای MACN، سهامداران و شرکای بندری و سرمایه گذاران فراهم خواهد بود.
شبکه مبارزه با فساد دریایی همچنین این پورتال را ابزاری برای ارتباط «مبتنی بر شواهد» میان بنادر، فعالان صنعت و اپراتورهای بندری می‌داند که می تواند با به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد فساد و مقایسه رویدادهای مختلف در بنادر به مبارزه علیه آن اقدام کنند.
سیسیلیا مولر توربراند ، مدیر عامل شبکه مبارزه با فساد دریایی گفت: موارد فساد در برخی بنادر و آبراه های استراتژیک مانعی برای تجارت جهانی است و عواقب زیادی برای تردد کشتی ها در بنادر دارد.

 


 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری سازمان بنادر و دریانوردی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.