| کد خبر: 243396 |

◄ تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به همه بنادر روسیه

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم جمهوری اسلامی ایران به تمامی بنادر روسیه از جمله بندر «نووراسییسک» تاکید کرد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم جمهوری اسلامی ایران به تمامی بنادر روسیه از جمله بندر «نووراسییسک» تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر صفایی در نشست بررسی توسعه همکاری‌های دریایی و بندری ایران و روسیه که با حضور دیمیتری زورئوف استانیسلاوویچ معاون وزیر حمل و نقل روسیه و هیئت همراه برگزار شد با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست‌های دولت ارتباطات گسترده‌ای با کشورهای همسایه برقرار کرده است، اظهار داشت: اثرات این ارتباطات گسترده در حوزه تجاری قابل مشاهده است.

به گفته وی کشور دوست و بزرگ روسیه نیز ارتباطات خوب و گسترده‌ای با کشورهای حاشیه دریای خزر و خلیج فارس دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه جلسات و توافقات خوبی به صورت کلی بین ایران و روسیه در بخش‌های مختلف داشته‌ایم، تصریح کرد: دیگر فرصت و زمان رایزنی برای مسائل کلی فراهم نیست و باید به صورت پروژه محور تبادلات تجاری بین دو کشور دوست و بزرگ ایران و روسیه و کشوهایی نظیر هند و عمان در دستورکار قرار گیرد.

سرمایه گذاری ایران در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در دریای خزر

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در خرید کشتی و ساخت کشتی برای فعالیت دریای خزر به سرعت سرمایه گذاری می‌کنیم و در این راستا سه فروند کشتی بزرگ وجود دارد، ۴ فروند کشتی در دست خرید و ۱۲ فروند کشتی نیز سفارش ساخت شده است.

وی ضمن درخواست از معاون وزیر حمل و نقل روسیه به منظور تسریع راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران مانند امیرآباد، انزلی و نوشهر راه اندازی شود، گفت: از روسیه می‌خواهیم تاریخ راه اندازی این کشتیرانی را به ایران اعلام کند تا فعالیت‌ها به صورت عملیاتی پیش برود.

ایران و روسیه مسیرهای خود تحریمی را حذف کنند

مدیرعامل سازمان بنادر با بیان اینکه ایران و روسیه در شرایط خاصی به سر می‌برند و باید مسیرهای خود تحریمی را حذف کنیم، تاکید کرد: تجارت خارجی روسیه در حال حاضر بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار است و اگر بخشی از این تجارت از طریق دریای خزر که نمی‌تواند مورد تحریم قرار گیرد صورت پذیرد، نیازمند گسترش ناوگان کشتیرانی هستیم.

درخواست ایران برای حذف عوارض تردد کشتی از ولگا به دریای خزر

صفایی با اشاره به اینکه خواستار حذف عوارض تردد کشتی از ولگا به دریایی خزر هستیم، عنوان کرد: در صورتی که این اتفاق رخ دهد تا کشتی‌ها برای ورود به دریای خزر عوارض پرداخت نکنند، اتفاق بسیار خوشایندی رخ داده است.

وی با بیان اینکه از روسیه درخواست می‌کنیم اجازه دهد کشتی‌های با پرچم جمهوری اسلامی ایران در تمامی بنادر روسیه از جمله بندر نووراسییسک تردد کنند، اظهار داشت: در این صورت می‌توان صادرات غلات به روسیه را تضمین کرد.

صفایی در ادامه با اشاره به اینکه پایین آمدن آب دریای خزر به همه کشورها صدمه می‌زند، عنوان کرد: یکی از دلایل اتفاقی که رخ داده این است که در ولگا سدهایی ایجاد شده که روی سطح آب دریای خزر تأثیر گذاشته و درخواست می‌کنم که در این رابطه توجه بیشتری از سوی روسیه صورت گیرد.

وی همچنین با اعلام اینکه سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد لایروبی بنادر روسیه از طریق ایران انجام شود، گفت: لایروب‌های بزرگی در دستور خرید داریم و امیدواریم شاهد توسعه همکاری‌های دریایی و بندری دو کشور باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.