| کد خبر: 240959 |

کمبود حدود 90 هزار دریانورد تا سال ۲۰۲۶

اتاق بین المللی کشتیرانی پیش بینی می کند این صنعت تا سال ۲۰۲۶ با کمبود ۸۹۵۱۰ دریانورد روبرو خواهد بود به همین سبب یکی از راه حل های رفع این مشکل می تواند تشویق زنان به کار در دریا باشد.

تین نیوز

در تقویم جهانی، ۸ مارس (۱۷ اسفند) روز جهانی زن شناخته می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، به مناسبت این روز در سال ۲۰۲۲، بسیاری از شرکت‌ های کشتیرانی از فرصت استفاده کردند تا پیشرفت‌ های زنان را در تمام جنبه‌های کشتیرانی تشریح کنند.

در صنعتی که کمتر از دو درصد دریانوردان را زنان تشکیل می‌دهند، شرکت‌ ها مفتخرند که فعالیت های خود را با انتصاب زنان در پست هایی نظیر فرماندهی بر روی عرشه کشتی‌ ها، از کشتی‌ های کروز گرفته تا نفت‌کش‌ها برجسته کنند.

به عنوان مثال، Celebrity Cruises، یکی از اولین خطوط کشتیرانی کروز بود که در سال ۲۰۱۵ از یک زن به عنوان کاپیتان یک کشتی تفریحی بزرگ نام برد.

این شرکت تاکید می کند که امروزه یک سوم افسران کشتی هایش، زنان هستند و همچنین به تلاش‌ هایی که برای پیشرفت آنان انجام داده (مانند مدارس دریانوردی در کشورهای در حال توسعه مثل غنا در آفریقا) افتخار می کند.

از سوی دیگر، اتاق بین المللی کشتیرانی پیش بینی می کند این صنعت تا سال ۲۰۲۶ با کمبود ۸۹۵۱۰ دریانورد روبرو خواهد بود به همین سبب یکی از راه حل های رفع این مشکل می تواند تشویق زنان به کار در دریا باشد.

سازمان بین المللی دریانوردی (IMO)  با همکاری انجمن بین‌المللی کشتیرانی و تجارت زنان (WISTA International) و Maritime SheEO یک برنامه راهبردی تحت نظارت   Maritime SheEO در سال 2022 را راه اندازی کرد.

در مسیر اهداف راهبردی این طرح، به  برنامه ریزی در جهت  به‌ کارگیری دانش فنی و افزایش مهارت های تخصصی و مدیریتی به منظور توانمند سازی  زنان به عنوان بخش  بزرگی از شبکه فعال و قابل اعتماد و تاثیر گذار در این صنعت پرداخته شده است.

 هچنین کیتاک لیم، دبیر کل سازمان بین‌ المللی دریانوردی اذعان داشت که حضور زنان در عرصه تجارت بین المللی بسیار مفید و  حضور رهبران زن برای آینده دریانوردی حیاتی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.