| کد خبر: 238313 |

◄ بندر چابهار اولین بندر حمل یکسره کشور

بندر چابهار اولین بندر حمل یکسره کشور با سرعت خوبی در حال پیشرفت است و در چند سال آینده به یکی از بنادر مهم جهانی تبدیل خواهد شد.

تین نیوز

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: بندر چابهار اولین بندر حمل یکسره کشور با سرعت خوبی در حال پیشرفت است و در چند سال آینده به یکی از بنادر مهم جهانی تبدیل خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، محسن رضایی در بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار با بیان اینکه بندر اقیانوسی چابهار راه ارتباط با اقیانوس هند و جمعیت عظیمی از جهان است، اظهار داشت: این بندر اولین بندر حمل یک‌سره کشور محسوب می‌شود و با سرعت خوبی در حال توسعه است.

وی با اشاره به تجهیزات پیشرفته بندر چابهار اظهار امیدواری کرد با دسترسی سایر بنادر نیز به چنین تجهیزاتی، از توقف کشتی‌ها در اسکله و رسوب کالاها جلوگیری شده و حمل و نقل کالا با سرعت بیشتری انجام شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور بیان کرد: خط مقدم تولید و اشتغال، صادرات است و به همین دلیل در دولت به بنادر، حمل و نقل، ترانزیت، مسائل گمرکی و سایر مواردی که می‌تواند به افزایش صادرات در کشور کمک کند توجه کرده‌ایم.

رضایی با ابراز رضایت از توسعه قابل توجه در بندر چابهار، افزود: در چند سال آینده بندر شهید بهشتی به یکی از بنادر مهم جهانی تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به نیاز بنادر به تجهیزات هوشمندسازی ادامه داد: هرچه بنادر ما پیشرفته‌تر باشد هزینه کالاها و تورم ناشی از حمل و نقل کمتر شده و کالا با قیمت مناسب به مصرف کننده خواهد رسید.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی در ادامه درباره تسریع در راه اندازی خط راه آهن چابهار گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات اصلی ما در کشور عدم اولویت بندی در هزینه‌هاست بنابراین بعضی امور اقتصادی که باید سریع‌تر به بهره‌برداری برسد و آثار خودش را در اقتصاد ملی بگذارد با سال‌ها تأخیر مواجه می‌شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور بیان کرد: ارتباط شمال و جنوب کشور از طریق راه‌آهن و مسیر چابهار به سرخس یا چابهار به آستارا بسیار حیاتی است و تولید و اشتغال را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: امیدوارم با پیگیری موضوع راه‌آهن در دولت، انتظار دیرینه اتصال راه‌آهن جنوب به شمال تحقق یافته و عملیاتی شود و بتوانیم از فواید ریل و راه‌آهن استفاده کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.