| کد خبر: 234706 |

◄ نقش و وظیفه دستگاه های نظارتی در سازمان بنادر چیست؟

علی خضریان به عنوان متقاضی تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی می تواند هر تصمیمی که بخواهد، بگیرد و عملاً هیچ نظارتی بر این سازمان وجود ندارد!

تین نیوز

روز گذشته علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در نشست علنی مجلس (14 شهریور 1400) تخلفات صورت گرفته در سازمان بنادر و دریانوردی را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز، علی خضریان به عنوان متقاضی تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی می تواند هر تصمیمی که بخواهد، بگیرد و عملاً هیچ نظارتی بر این سازمان وجود ندارد!

این نماینده مجلس عنوان کرد: هیئت عامل سازمان اختیارات فراوانی دارد و طبق اخبار رسیده در سنوات گذشته بدون هیچ مزایده و یا مناقصه‌ ای و بر اساس روابط، محوطه‌ های بندری و اسکله‌ ها و... را واگذار کرده که مفسده های بسیاری را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید:

خضریان افزود: نظارت پذیری این سازمان عمیقا ضعیف بوده و در حاشیه ای قرار گرفته که از چشم نظارتی مجلس و دستگاه های نظارتی دور بوده است و بسیاری از پرداختی‌ ها از محل وجوه اداره شده سازمان که یکی از کانون‌ های مفسده است، حساب و کتاب درستی ندارد.

به دنبال این اظهارات سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس، یک کارشناس حوزه دریایی در این مورد به خبرنگار ما گفت: در ساختمان مرکزی این سازمان واقع در تهران، سازمان بازرسی کل کشور دفتر دارد و به نوعی نمایندگان این سازمان نظارتی در این دفتر مستقر هستند.

وی افزود: همچنین این سازمان دولتی بخشی به نام اداره کل حراست دارد. حال سوال اینجاست که نقش و وظیفه اداره کل حراست و نیز نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور در این سازمان چیست و چرا با وجود آنها این تخلفات صورت گرفته است؟

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.