◄ چرا مشکلات رانندگان کامیون یک بار برای همیشه حل نمی شود ؟/ برخورد امنیتی با فعالیت های صنفی راهکاری شتابزده است
برخورد امنیتی با فعالیت های صنفی جزو راهکارهای شتابزده ای است که نه تنها کمکی به حل مشکل نکرده بلکه یکی از آسیب ها و علل تضعیف صنوف و در نتیجه فاصله گرفتن آنها از بدنه همکارانشان شده است. به همین دلیل درست جایی که به عاملیت آنها نیاز هست بهره چندانی در پی ندارد.

فروغ فاریابی: چرا هر سال رانندگان کامیون، مجبور به اعتراض می شوند و چرا راهکارها بادوام نیستند؟
کسانیکه با حرفه رانندگان کامیون سر و کار دارند حتما بحران سال 97 را به یاد می آورند. اعراضات گسترده رانندگان که بعضا خشونت و خسارت مالی و حتی جانی نیز به همراه داشت و خاطره آن تا امروز شاید از سنگین ترین ایام مدیریتی برای مدیران وقت ستادی و استان ها بوده باشد. آن روزها مطالبات رانندگان به هیچ وجه امری ناگهانی و نوظهور نبود. گلایه ها و درخواست های ساده و روشنی بودند که به مرور با بی اعتنایی و عدم رسیدگی فنی و قانونی، بدون توجه به تبعات انباشت آنها در آینده و ساده انگاری مشکلات در طی سال ها، یک جریان گسترده اعتراضی را دامن زد و شاید تازه آن موقع بود که سری به سوی رانندگان به طور اخص و به سوی حمل و نقل به طور اعم چرخانده شد! اعتراضات برای چه بود؟ : کرایه حمل منصفانه، پرداخت به موقع، توزیع بار عادلانه و حذف دلالی، بیمه و...!
راه حل های تسکینی و شتابناک برای فرونشاندن بحران ها، به موقع و لازم بودند تا رانندگان به چرخه عادی کار و فعالیت حیاتی خود بازگردند اما هرگز کافی نبودند.
(بر نگارنده معلوم نیست چرا در این کشور بعد از فرونشستن هر بحران، تا زمان بحران بعدی همه چیز عادی تلقی می شود؟ خواه بحران طبیعی مانند سیل و زلزله و ریزگرد و آلودگی و ...باشد، خواه بحران های دست ساز باشد مانند ایمنی ساختمان ها و خودروها و اسکله ها، خواه اجتماعی باشد مانند اعتراضات صنفی. در حالی که هر یک به تنهایی برای شکل دادن یک نقطه عطف و بازنگری عمیق و ایجاد تغییرات بنیادین کفایت می کنند!!)
باری داستان اعتراضات رانندگان و نابسامانی حمل و نقل مانند یک بسته دست نخورده از هر سال به سال بعدی تحویل داده می شود، بدون اینکه تغییر و تحولی یا پیش بینی درخوری برای آنها صورت بگیرد. این موج قیمتهاست که حمل و نقل را هم با خود می برد.
اما چه مشکلی وجود دارد که این اعتراضات هر سال ظرفیت تکرار دارند؟
- نبود یک دیدگاه مطالعه شده و منسجم در مورد الگوی حمل و نقل کشور به خصوص در بخش جاده ای.
اصولا حمل و نقل با مشارکت ارکان زیر محقق می شود:
- شرکت های حمل و نقل
- رانندگان
- ناوگان
- صاحبان کالا (تولید کننده/فرستنده یا مصرف کننده/ گیرنده)
- نهادهای ناظر و تنظیم گر (دولت، صنوف)
الف) همه این ارکان باید روی یک سوال بنیادی به توافق برسند تا بتوانند ماموریت ها و ساختار و تشکیلات و روابط خود را بر اساس آن تنظیم کنند.
سوال این است:
کوچکترین بنگاه حمل و نقل کدام است؟ شرکت یا راننده؟
آیا شرکت ها باید در پیشخوان حمل و نقل قرار بگیرند؟ اگر بلی پس تکلیف این همه راننده خود مالک چه می شود؟ چگونه باید متقاعد شوند که مستقیما با صاحبان کالا مذاکرده نکنند و با شرکت ها هماهنگ شوند؟
اگر رانندگان خودمالک به دلیل کثرت تعداد، باید شکل دهنده الگوی حمل و نقل باشند و توزیع بار در سالن های اعلام بار مدیریت شود، تاسیس انواع شرکت های فاقد ناوگان یا دارای ناوگان ملکی، بزرگ مقیاس و خوداتکایی و ..... به چه منظوری ادامه دارد؟
اگر الگویی ترکیبی مد نظر است با چه ساختاری با چه محدوده فعالیت و نفوذی مناسب است؟
بومی گرایی در حمل و نقل موجه است یا خیر؟ اگر بله ساختار متناسب با آن چگونه است؟ اگر خیر، تدابیر مقابله با آن چگونه است؟ اگر هر دو موجه اند قلمرو و شرایط فعالیت هر یک کدام است؟
بدون پاسخ های علمی مطالعه شده به این دست سوالات و پایبندی عملی به پاسخ ها و ادامه این وضعیت، بهشتی برای دلالان و سوداگران درست شده است که مشترکا یکی از دلایل اصلی گلایه و نارضایتی همه ارکان حمل و نقل است.
ب) بی ثباتی و عدم استمرار در دیدگاه های مدیران در طی سال ها باعث شده نه خودشان الگوی حمل و نقل مناسبی طراحی کنند نه به صنوف اختیار و مجال انجام این کار را بدهند. حمل و نقل نمی تواند به تنهایی توسط دولت سر و سامان یابد. صنوف حمل و نقل باید قدرت کافی برای برنامه ریزی و هماهنگی بین خود و سایر صنوف و دولت را به دست آورند. متاسفانه در اعتراضات اخیر آنچه در رسانه ها مشاهده شد حاکی از فاصله روسای صنوف با بدنه آنها بود. اصولا اعتصابات توسط صنوف اعلام و توسط بدنه اجرا می گردد. صنوف مذاکره می کنند و اگر توافقاتی حاصل شد، پایان اعتصاب را اعلام می کنند و بدنه نیز به کار برمی گردد! آنچه می بینیم این است که صنوف هنوز موفق نشده اند به اعتصابات بدنه خود پایان دهند. این نشان دهنده عدم نفود و اتوریته گسترده آنها در میان همکارانشان است.
ج) از سوی دیگر برخورد امنیتی با فعالیت های صنفی جزو راهکارهای شتابزده ای است که نه تنها کمکی به حل مشکل نکرده بلکه یکی از آسیب ها و علل تضعیف صنوف و در نتیجه فاصله گرفتن آنها از بدنه همکارانشان شده است. به همین دلیل درست جایی که به عاملیت آنها نیاز هست بهره چندانی در پی ندارد.
قیمت گذاری گزینشی در حمل و نقل و زنجیره تامین.
به دلایل سیاسی و اجتماعی روی قیمت برخی کالاها حساسیت زیادی وجود دارد و باید با دقت و همه جانبه نگرانه در مورد آنها تصمیم گیری شود. مانند قیمت سوخت و قیمت نان. در دومینوی قیمت ها نمی توان قیمت برخی اقلام یا خدمات را با اجبار ثابت نگه داشت و برخی را به امان خدا رها کرد. رانندگان اگر یک قلم سوخت را یارانه ای دریافت می کنند اما هزینه بسیاری از اقلام را با نوسانات شدید بازار تحمل می کنند. (لاستیک و روغن فقط دو قلم مشهود است)
اینها سرچشمه مشکلاتی می شود که هر بار عجالتا مسکنی تزریق می شود و بعد به زیر فرش هدایت می شود تا روزگار بگذرد...
دولت نه آنچنان مقتدر است که همه چیز را کامل و به درستی کنترل کند نه آنچنان چابک و برنامه ریز است که اجازه دهد بخش های اقتصاد خود تعاملاتشان را تنظیم کنند.
بخش خصوصی نیز نه آنچنان تواناست که مرجعیت تصمیم سازی و تصمیم گیری برای دولت و بدنه خود باشد نه آنچنان ضعیف است که نتواند منشا اثر باشد.
تا زمانیکه تفکرات جدید در هر دو بخش دولتی و خصوصی جایگزین دیدگاه های کهنه و آزمون پس داده نشود و جسارت کافی برای تغییر به میان نیاید طوری که منجر به برقراری توازن بین نیروهای عامل شود، این مشکلات ممکن است فروکش کنند ولی ادامه خواهند داشت.
ساده ترین راه حل برای دولت که مفر نجات او خواهد بود، سپردن بخشی از نقش سیاستگذاری "حرفه ای" حمل و نقل به بخش حمل و نقل به نمایندگی صنوف آن و افزایش مسئولیت و تعهدات آنهاست. این واگذاری موجب تقویت علمی و سازمانی صنوف شده و طبیعتا الزاماتی دارد که در اینجا مجال پرداختن به آنها نیست.
مقدمه این برون سپاری انقلابی، تفکیک حمل و نقل از راه و مسکن است.
سرکار خانوم فاریابی نظرات خوبی مطرح شد اما به شدت ناکافی تا زمانی که نگاه صد و صفر حاکم باشه تا زمانی که مسیولی که از میدان دور هست و سواد هم ندارد در بر همین پاشنه خواهد چرخید
چرا همش بحث کامیونداران و مالکان هست؟
چرا کسی به فکر اون راننده ای که فقط با یک حقوق کارگری پشت فرمان میشینه ، نیست؟
چه بدبخته اونی که رانندهست و ماشین هم نداره و از همه بدتر بعد سال ۹۷ اومده داخل سیستم و پول بیمه رو آزاد پرداخت میکنه
یعنی از ما بدبخت تر دیگه وجود نداره...!
کسی که وزیر راه میشه باید ۲سال سابقه رانندگی کامیون داشته باشه اونوقت هیچگاه کار به اینجا نمیرسه
اول این را برای مدیران حمل و نقل استان ها قایل شوند، بعد نوبت به معاون حمل و نقل و رئیس سازمان و وزیر میرسه
شما لطفآ یک جا یا یک اداره ارگان سازمان رو اشاره کنید که درست و منظم امورات رو به بهبود یا مطلوب هستش. علت این مشکلات ۴۰و چند ساله بی کفایتی و مافیا بازار آقا زاده های بیسواد نوکیسه هستش.. مملکت درست بشو نیست .مگر قشر متخصص دانشگاهی نه حوضه وی ورود کنه والا همین آش و همین کاسه. البته داغون کردن کشور رو به یک قرن پیش برگشتم ولی بدونه پول و خزانه خالی.
هیچ قشری از مشاغل بدون اعتراض واعتصاب به حق وحقوقشان نمی رسند
مشکلات رانندگان به دلیل بی کفایتی مسئولین مدام تکرار میشود و عده ای نیز نانشان از همین بی نظمی ها و بی نظارتی ها تامین میشه. دلال ها از کنار کامیون دار سودهای کلان میکنند. چرا باید راننده مشکلات ش حل بشه وقتی جیب عده ای همینطور پر میشه
مهمترین صنف خطاکار انجمن صنفی رانندگان هست که اصلا خودش موجب نارضایتی هست این صنف باید از اعتراض ها استقبال میکرد نه اینکه با راننده مثل حیوان رفتار کنند راهنمایی رانندگی که مثل اینکه دزد گرفته رفتار میکنه
پیشنهاد راهداری یک سامانه درست کنه رانندگان کمسیون بار را با گوشی به حساب مشخص واریز کنند ۲ رانندگان بعد از تخلیه بار کرایه را سیستمی دریافت کنند یعنی بارنامه برای هرکس صادر شد کرایه در حساب سیستم واریز و بلوکه شود که بعد از تحویل بار کرایه به حساب رانندگان واریز شود
تمام دلالان از پایانه تهران ظهور کردند چرا سازمان آنها را جمع آوری نمیکند درصورتی که همه آنها شناخته شدهاند
دمت گرم
تهران اصلا راست راست کمیسیون اضافه دریافت می کنند بعد روسای محترم دو قدم راه از اتاقاشون تا کنار باربری ها سالی یه بار هم فکر کنم نیان
من که هیچ وقت ندیدم بیان
دوستان عزیز راننده خودرو های سنگین باید دولت مردان کاری کنند رانندگان عزیزم به خواسته حق خود برسند
خدا شاهده من با رشته فوقلیسانس 15سال سابقه
تدریس میکنم هفته ای 5 روز سرکارم تابستان فقط یک ماه دوره های ضمن خدمت وکلاس های جبرانی
حقوقم 12 میلیون هست مجبورم برم اسنب کارکنم
با سلام سئوال اینه که چرا یکبار برای همیشه مشکلات رانندها حل نمیشود.
جواب یک جمله است .
چون در سال نود و هفت که همکاران اعتراض کردند.
همین مدیرانی که در پایتخت هستند در استانهای کشور مدیر کل بودند .مدیریت بسته مانع از ورود جوانان مستعد و انقلابی در سطوح مختلف میشود.مدیران فعلی هم مثل مدیران قبل به فکر پسا بازنشستگی هستند . تا این روند وجود دارد مشکلات هم وجود دارد .
دولت بعنوان بزرگترین تاجر و بهره بردار متقاضی ذینفع است در عین حال مدیر و برنامه ریز و سیاستگذار و البته کارگزارانش کارچاق کن و دلال هم هستند.
معمولا محموله های دولتی در تجارت محدود به بورس و بودجه در سقف قیمت و دستور و اختیارت می باشند لذا باید در ردیف هزینه ای مثل خدمات حمل و نقل می توانند مابه تفاوت ایجاد نمایند تا بتوانند به وجوهات اداره نشده و ارتشاع دست یابند پی خیلی علاقه مند هستند به قانون منسوخ تغییر نام وزارت به وزارت راه و ترابری تا قانون ناسخ توسعه حمل و نقل
چرا نرم افزاری نوشته نمیشود که تمام صاحبان کالا شماره تمامی رانندگان هراستان رابه ترتیب نوع ماشین و بالعکس داشته باشند؟به این شکل صاحب کالا کاری با شرکت حمل و نقل ندارد راننده طرف باربری میشود صاحب کالا هزینه وتناژباررااعلام میکند یا آننده کرایه وتناژباررااعلام میکند وباتوافق کالا حمل میشود باربریها ودلالها شصت درصد کرایه را به جیب نمیزنند اگرواقعا قصدحذف دلال رادارید
یه برنامه مثل اسنپ و امثالهم که هست ولی انجام نمیدن دیگه خدا داند
الان ماه قبل ۱۲ تا بار ریختم دریغ از ۱۰۰۰تومن کرایه کسی به فکر نیس ماشین با اینهمه خرج و مخارج گرون بعد از یک ماه زمینگیر میشه الان بارم باشه چطوری حرکت کنه
تا مملکت دست ... هست سالهاست این این امثال داریم ک پول به نیرو انتظامی ها میدهند بر ملا میکند همچیز رو دیدیم اهواز
کمیسیون شرکت های حمل و نقل با کرایه ها برابر شده
لطفاً به شرکت های حمل و نقل هم در مورد کمیسیون ها تذکر بدین
متاسفانه تا نارضایتی از سوی رانندگان صورت میگیره دولت میاد چند درصدی به کرایه حمل اضافه میکنه و راننده ها چند صباحی خوشحال میشن ولی بعد از یک ماه دوباره همان داستان نارضایتی ها تکرار میشه ...الان هم بازم میخوان کرایه ها رو درصدی بالا ببرن.....و داستان دنباله دار.
التماس دعا
آقا یا خانمی که میگی قشر حوزوی ورود نکنه، حداقل حوزه رو درست بنویس. حوضه اشتباهه😄
آقا یا خانم متخصص دانشگاهی. چقدر باسوادی
بد بختی ما همینه که به اعتراض و اعتصاب میرسه همچین آدمای بی سواد برای ما تصمیم میگیرن
بابا باسوااااااااد
سواد خواندن رو و از کجا آموختی ؟!
هر کاری تجربه خودشو می خواد اینکه خوب بنویسی دلیل نمیشه که راننده خوب و مورد اعتماد و کار بلدی هم باشی
باسلام
مشکل اصلی باربری ها هستند اگه بارنامه الکترونیکی بشه اینجوری نمیشه مثلا یه بار از تهران میخواد بره بندرعباس صاحب بار به ۴تا باربری گفته ماشین کن یکی میگه۱۲میلیون میدم یکی میگه۱۵میدم یکی میگه ۱۰میدم یکی میگه۹میدم بابا بخدا دیگه راننده رو خسته کردن هر کسی واسه خوش دلال بازار در آورده هیچ کسی هم نیست رسیدگی کنه شکایت هم میکنی فایده نداره باربری آشنا پیدا میکنه یه چیزی به مسئول میده راننده هم میمونه خواهش بارنامه رو الکترونیکی کنید چیزی به باربری البه باربری نه شریک ماشین نمونه ممنون
اگه بلد نیستین مدیریت کنین بکشین کنار دیگه من به خداهم اعتقاد ندارم میکن ضلم پایدار نیست تا کی ضلم اینا دیگه پدر مردم دراوردن
اگه باربری حذف بشه مشکلات کامیون داران برطرفه
یک کسی را دیدم که توی خیابون اشغال جمع آوری میکرد ازش پرسیدم شغل اولت چه بوده که به این روز افتادی گفت راننده کامیون بودم 30 سال است تریاک مصرف میکنند خرج زن و بچه هاش را میداده پلیس راه ازش آزمایش اپیوم میگیرند مدارکش را ضبط میکنند آن بنده خدا هم بیکار میشود گفت رویم نمیشود دست خالی بروم خونه گفت یک روز در پارکها خوابیدم هر کجا رفتم کار کنم به من کار ندادند حالا اون مامور زورگو وجدانش راحت است شبها واقعا آسوده میخوابد البته آگر وجدانی مانده باشد نان کسی را بریدن از هر جنایتی بدتر است
اول که خدا لعنت کنه اون پلیس بی وژدان و عقدهی رو بعدش چرا اگر اوپیوم مصرف میکنه کارت مرکز نمیگیره که مشکلی نداشته باشه مثل من ۸ساله استفاده میکنم و کارت دارم همراه با مجوز سازمان دارو
مکر رانندگان کامیون با باقی ملت چه فرقی دارند. توقع بیجا آنها باعث زیان ملت شده . بیشترین درآمد رانندگان کامیون دارند و باز هم نام شکری و کم لطفی میکنند .
شما درحد نظر دادن هم نیستید.
منم موافقم،یکی از دوستام بهم میگه خونه و زندگی و کار رو بفروش ماشین سنگین بخر، تا مثل شاه زندگی کتی
تو که از هیچی خبر نداری فقط درآمد و می بینی لطفا بشین سر جات حرف نزن.
تا حالا دستت ب دستگیره ماشین سنگین هم نخورده بعد اظهار نظر میکنی. وقتی لاستیک ۳۰ تومن بشه ۶۰ تومن با همون کرایه یا روغن ۳ بار گرون بشه یا بیمه ۲ بار گرون بشه سوخت هر ماه کم میکنند چاره ای جز اعتصاب نداره
برو ماشین سنگین بخر ، شما هم مثل شاه زندگی کن ،
مرد حسابی تحمل یک شب بی خوابی داری، تحمل دوری از خانواده رو داری، تحمل خوردن فقط یک وعده غذا در روز را داری، سرمایه ده ، پانزده میلیاردی داری برو ماشین سنگین بخر بنداز تو جاده ، بعد بیا نظرت اینجا بگو ببینیم حق اعتراض داری یا نه ، مردک نفهم
سلام من پنج ماه قبل حضوری نه مکتوب هم نکردم یعنی نامه ما را جایی نمی بینند ولی زیاد تماس داشتم با راهداري و گوشزد کرده بودم اعتصاب را چون لوازم یدکی خیلی گرون شده بود و کمسیون باربری ها نجومی شده بود فقط باید واقعن سیستم راهداري پالایش بشه و انسانهای خدا ترس در راس کار بیان و سالن های اعلام بار واقعی باید بازگشایی بشه در همه پایانه ها و به طور درستش با کرایه واقعی
حکومت فقط با زبان زور میتونه مقابله کنه فقط زبان زور بلده چون هیچ گونه راهکاری نداره میگیره میبره زندان شکنجه بازداشت اینا شده راهحل واقعا خنده دار و مسخره نیس؟؟؟؟؛؛
کی مشکل نداره مگه فقط راننده کامیونها مشکل دارن؟ هممون مشکل داریم که هیچ وقت حل نشده تو این گرونی کارگر داره با ماهی ۱۴ یا ۱۵ تومن کار میکنه رانندههای اسنپ همچنان براشون درخواست ۲۵ هزار تومنی میاد تو تهران که ۵ تومنش واسه اسنپ میمونه ۲۰ تومن مسخره نیست؟
سلام. رانندگی را شغلی تفریحی و سیاحتی تعریف کردن که سختی کار شامل حالش نشه ، بازنشتگی با حقوق ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان. خدائی انصاف نیست ، آیا زندگی شما با کلی بیماری ناشی از پیری و دیسک کمر و ..... با ۱۲ میلیون تامین میشه. انصاف با شما
چون ما کشورمان صاحب و مسئول خداترس نداره
انگار مشکل ما مرگ که را حل نداره
این چه سیوالیه مگه مشکلات دیگه حل شده که مشکلات راننده ها حل بشه 47ساله مشکلات شوت شده زیر فرش
چرا نظارتی بر دستمزد مکانیکها اهنگرها وغیره که با ماشین سر کار دارند نیست..یک مکانیک بیسواد که اسم خودشم بلد نیست واشر سرسیلندر بنز تک یک خانه عوض کرده میگه ۴میلیون میشه.سر چه قانونی
خودم راننده هستم اول ازهمه دزدهای گردنه به گیر گرفته که شماها اولا دزدیهای کلان نکنید که نمیتونید نکنید باید به چین روسیه امریکا حتی اسراییل باج بدی فکرکردی حکومت داری باباج دادن تاکی نهایتش پنچاه سال بع بعد خودمردم حکومت میشن حالا ما یه حرفی زدیم مردم نگه بدارید دولت یک میلیون هم پشت سرش نداره همون سپاه وارتشی ورق برگرده برمیگردن شب عالی مستدام
هنوز هم نمی دانید ؟ تورم وقتی که لحظه ای باشه این طور میشه. عزیزم . میشه تکرار مکررات. حالا خودتون فکر کنید...
کی حل کنه مگه صاحب داره مگه راننده جزو آدمیزاد حساب میشه
بارنامه باید کلا از دست شرکتهای حمل و نقل خارج بشه وخود سازمان بارنامه صادر کنه
کل ملت درگیر فقر و تورم و گرانی...هستند تنها جایی که زور ملت به حکومت میرسه همین کامیون داران هستند
کرایه گرون بشه فشار رو مصرف کننده هست نه دولت فقط مصرف کننده که مردم بدبخت هستن تو فشار میشن و گرونی کرایه رو باید بپردازن دولت که نه از حق کمیسیون دل میکنه نه از لوازم یدکی که وارد میکنن باید گمرک چند برابر برداره تا لوازم به قیمت بالا دست کامیون دار برسه یک کشنده یک میلیاردی رو هم میده به مردم ۷ ملیارد پس دولت باید کوتاه بیاد و اینقدر به فکر خالی کردن جیب مردم نباشه مثل کشورهای دیگه بعد میاد یک گازوئیل ارزون میده تا راننده خوشحال باشه اما تاوان اینها رو مردم میدن با کرایه بالا اجناس گرون میشه
دولت از یه قرون سهم خودش برای فشار نیاورن یه ملت نمیگذره فقط از کیسه خلیفه می بخشه
باید خواستهای آنان رسیدگی شود نه امنیتی برخورد شود
علت زیادی دارد اکثر کارمندان شرکت نفت از کمبود گازوییل سود کلانی میبرند در گمرکات ،، شاید روزی هر کارمند بیست میلیون دارند دارد از نوسان و کمبود گازییل
خود مالکی بلای حمل ونقل کشور در کشورهای دیگر که شرکتها مالکان ماشینها هستن مشکلات ماشینهای فرسوده تناژ بالا مصرف سوخت وکرایه های بار راحت حل می شود ولی در کشور ما شرکتها یک چیز می گویند راننده ها یک چیز صاحب بار هم برای خودش ساز جداگانه می زند بخاطر همین اینقدر مشکل داریم
در کشورهای خارجی مالکیت شرکتهای حمل و نقل بخاطر انحصار طلبی سرمایه داری هست و خود یک معضل است
ملت برا نان شب تلاش میکند یه عده شکم سیر از سر نادانی ضد مردم گارد گرفتن... درضمن نیروهای انتظامی و نظامی بهتره از مرز های افغانستان مواظبت کنن نه برا مردم
امروز که اعتراض شد و تو بوق شد که ۳۰درصد به کرایه اضافه خواهد شد
از فردا روی لاستیک ۶۰درصد میره روی روغن هم و بعضی از کامیونت ها ادبلو هم مصرف روزانه شون هست از قبل سال به بعد سال خیلی افزایش داشته ۲۰ لیتری نزدیک ۴۰۰
جالبه که حواسشون نیست راننده ماهانه گردش حسابی داره که مبلغ زیادیش مال خودش نیست کارت می کشه برای کمیسیون باریری در لحظه ،
این دفعه ما از دهک ۷ رفتیم دهک ۸ و کالا برگ ندادن زنگ زدیم که چرا ؟! میگه گردش حساب دارید 😶
هیچ کاری رو عادلانه نمیخوان و نمیتونن که انجام بدن
این از بی عرضه بودن تشکل های شماست که مشکل شما را نفهمیده و شما به دهک 8 رفته اید! خب وضعتون خوبه و میتونید مالیات بدید! اگر غیر از این بود، از تشکل هاتون می خواستید که اقدام کنه! پس تشکل شما به چه درد میخوره؟!!
چون نمیخواهند با قاچاقچی سوخت که از خودشان هست برخورد کنند با مطالبه بحق رانندگان برخورد میکنند ،!!عجب حکومتی عجب اسلامی ! این مردم واین مملکت دچار یک حکومت دزد پرور و دزد سالار شده
وزیر راه نباید زن باشد که شاهد این حجم از بدبختی باشیم .
این مشکلی هست که دولت یا درک از این مشکل ندارد و یا نمی خواهد بر طرف بشه وقتی یه کامیون میشه ۱۲ میلیارد خوب هزینه نگاه داری و انتظار درآمدی هم بالا میره دولت محترم باید اجازه بده کامیون به حد کافی و بدون هیچ گمرکی وارد کشور بشه مشکل خود به خود حل میشه این شغل هم به خاطر گرانی بیش از حد کامیون و تریلی شده یک شغل تا حدودی انحصاری باید از این وضعیت در آید
واقعا مطالبی که بیان شده خوب است تشکر از نگارنده
باید راننده ها را زندانی کرد وشلاق زد
اقا ریلی کنید حمل و نقل را مثل روسیه سرعت ده برابر از شر کامیون و استهلاکاش در بیاین و اینهمه هم کشته در جاده و هزینه بیخود صرف نشود و رانندگان هم بشون کارکنان قطارها بذارید کشور نفس بکشه تو یه جاییش پنج سال دیگه نصف همین کامیونا نابود میشن و عمرشون رفته بخاطر تحریم
وسلام
حمل ونقل باید بیشتر ریلی شود ودر مواقع لزوم از کامیونهای دولتی و ارگانهای نظامی استفاده شود اعتصاب یعنی چی باید با اخلالگران برخورد شود چون گازوئیل دولتی را می فروشند
دیدگاه های عاقلان و متخصصان هرگز در سیستم خرد سایر که با برنامه برای نابودی عمل میکند شنیده نخواهد شد
الان شما جواب بده چرا اسنپ باید بیست درصد کمسیون از من بگیره باربری ها بعضی مواقع پنجاه درصد کمسیون میگیرن مملکت شده انسان های با هدف بجز رانندهها
برخورد امنیتی با اخلال امنیتی
خدمت همکاران گرامی من هم قبول دارم پایانه تهران حسابی راننده رو لخت میکنن و شریک ماشیندار هستن درست نصف نصف یا بیشتر ازکرایه رو میبرن اما کسانی هم هستن اونجا که با مقداری کم خرج خانوادشون رو درمیارن هرماشین ۲۰۰یا۳۰۰تومن بحث این بنده خداها رو از دزدها جدا کنیم بهتره
سلام
شما را بخدا پیگیر بشوید آسفالت جادها را درست کنن اکثر جادهای ایران داغون هست
من خط جنوب به تهران کار میکنم
مسیر محور اردستان به نائین رفتش که اصلا قابل استفاده نیس برگشتش هم خیلی داغون هس
آخه ا
سخنی کار رانندگان بکجا رسید