| کد خبر: 218958 |

◄ سیاست جدید اتحادیه بین‌المللی ACI برای سرپا نگه داشتن فرودگاه‌ها

در حالی که بیماری کووید-١٩ همچنان به شدت بر صنعت هواپیمایی تأثیر می گذارد، اتحادیه بین‌المللی ACI خلاصه سیاست جدیدی را برای حمایت از بهبود بخش هوانوردی در دنیا منتشر کرده است.

تین نیوز

در حالی که بیماری کووید-١٩ همچنان به شدت بر صنعت هواپیمایی تأثیر می گذارد، اتحادیه بین‌المللی ACI خلاصه سیاست جدیدی را برای حمایت از بهبود بخش هوانوردی در دنیا منتشر کرده است.

صنعت هوانوردی یکی از استراتژیک ترین بخش های اقتصاد ملی و جهانی است. این امر برای تجارت، گردشگری و رشد اقتصادی ضروری است ، اما اخیرا ACI پیش بینی کرده است در طول سال ٢٠٢٠ ٥,٦ میلیارد تعداد مسافران جهانی همراه با ١٠٤.٥ میلیارد دلار درآمد کاهش بی سابقه‌ای یافته است.

اتحادیه جهانی فرودگاه های بین المللی (ACI) در اطلاعیه‌ای از دولت ها خواسته است از کل صنعت هوانوردی و فرودگاه ها، خطوط هوایی و شرکای تجاری آنها به صورت مستقیم حمایت مالی و به دوام اقتصادی این صنعت کمک کنند . علاوه بر این مطابق با مقررات بین المللی - بهداشتی سازمان بهداشت جهانی، این اتحادیه معتقد است که هزینه های مربوط به اقدامات بهداشت عمومی با هدف کاهش شیوع بیماری های واگیردار باید توسط دولت ها تأمین شود.

لوئیس فیلیپه د اولیویرا Luis Felipe de Oliveira مدیرعامل ACI World می گوید: بخش فرودگاه به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از اکوسیستم هواپیمایی جهانی است و در میان صنایعی قرار دارد که تحت تأثیر گسترش جهانی COVID-١٩ قرار گرفته و با بحران نقدینگی روبرو است و ما برای حمایت مجدد ازاین صنعت و محافظت از عملیات ضروری  فوراً به حمایت مالی دولت ها نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه ها ٦٠ درصد اشتغال مستقیم در بخش هواپیمایی ایجاد می کنند افزود: صنعت هواپیمایی کارآمد عامل اصلی توسعه اقتصادی و اجتماعی است و بهبود حمل و نقل هوایی برای بهبود اقتصاد جهانی ضروری است به همین منظوربه دولتها توصیه می شود وام های کوتاه مدت یا وام بلاعوض ارائه دهند تا خسارات اعتباری را به حداقل برسانند .

کلیه هزینه های عملیاتی شرکت های هواپیمایی از جانب فرودگاه باید برای مدت زمان مشخصی چشم پوشی شود.

در حمایت از بهبودی شرایط ، ACI همچنین ابتکاراتی مانند برنامه Check & Fly و برنامه جهانی اعتبار بهداشت فرودگاه را ایجاد کرده است که به شما نشان می دهد سلامت و ایمنی اولویت شماره یک در این صنعت است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.