| کد خبر: 95889 |

بر اساس موافقت نمایندگان مجلس صورت می‌گیرد:

موافقت مجلس با تشکیل صندوق توسعه حمل‌ونقل

تین‌نیوز | نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تشکیل صندوق توسعه حمل‌ونقل موافقت کردند، زیرا تاسیس این صندوق برای عملی کردن اقتصاد مقاومتی و افزایش بهره‌وری از تمام دارایی‌های در اختیار وزارت‌راه وشهرسازی قرار می‌دهد.

به گزارش تین‌نیوز، بر اساس موافقت اعضای مجلس دهم شورای اسلامی، مقرر شد، «صندوق توسعه حمل‌ و نقل»، با 200 هزار میلیارد تومان سرمایه تشکیل شود.
 
بر همین اساس، در جلسه علنی مجلس و در ادامه بررسی و رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه «احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور»،‌ با اصلاح ماده الحاقی 7، به تشکیل «صندوق توسعه حمل‌ونقل» رای مثبت دادند.

این صندوق با سرمایه اولیه ده‌هزارمیلیارد ریال از منابع عمومی دولت و یکصد و نود هزار میلیارد ریال از دارایی‌های دولت که در اختیار وزارت‌راه و شهرسازی، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و وابسته به آن قراردارد و با استفاده از منابع پیش‌بینی‌شده در این ماده و نیروی انسانی موجود وزارت‌راه‌ و شهرسازی و با شخصیت حقوقی مستقل دولتی وابسته به وزارت‌راه و شهرسازی تشکیل و طبق اساسنامه خود و در چهارچوب مصوبات هیأت امناء خود که متشکل از وزاری راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است، فعالیت می‌کند.

بر طبق این ماده الحاقی، «به‌ جهت ایجاد سازوکارهای تأمین منابع مالی پایدار برای توسعه زیرساخت و ناوگان حمل‌ونقل کشور تشویق، حمایت و مشارکت در سرمایه‌گذاری زیرساخت‌ها، بیمه سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه حمل‌ونقل و مشارکت در ساخت، توسعه و نگهداری شبکه‌ها و زیرساخت‌ها، «صندوق توسعه حمل‌ونقل» با سرمایه اولیه 10 هزار میلیارد ریال از منابع داخلی و 190 هزار میلیارد ریال از دارایی‌های دولت که در اختیار وزارت‌راه و شهرسازی، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و وابسته به آن قرار دارد، با استفاده از منابع پیش‌بینی‌شده در این ماده و نیروی انسانی موجود وزارت‌راه و شهرسازی و با شخصیت حقوقی مستقل دولتی وابسته به وزارت‌راه و شهرسازی تشکیل می‌شود.
 
به گزارش تین‌نیوز، این صندوق، طبق اساسنامه خود و در چهارچوب مصوبات هیأت امناء متشکل از وزرای‌راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور توسط هیأت عامل، فعالیت می‌کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.