| کد خبر: 4350 |

عضو کمسیون عمران شورای شهر تذکر داد:

تین نیوز | عضو کمسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با ذکر پنج مورد از مشکلات سامانه  BRT  امام علی (ع) تاکید کرد: سامانه تندرو  واقع در بزرگراه امام علی (ع) باید هر چه زودتر جمع آوری شود.
 
به گزارش خبرنگار تین نیوز از پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر اسماعیل دوستی با تذکر درباره مشکلات خط BRT امام علی (ع) گفت: سامانه 9 BRT  واقع در اتوبان امام علی (ع) مشکلات زیادی دارد که باید حل شود.

وی اظهار داشت: غیر همسطح بودن و شیب تند بزرگراه امام علی (ع) و عدم دسترسی شهروندان به ایستگاه ها و کمبود مسافر از ابتدا تا انتهای خط از جمله مشکلات این سامانه اتوبوس های تندرو در بزرگراه امام علی است.

عضو شورای شهر با بین اینکه ایجاد اختلال در مسیر خودرو ها که منجر به بروز تصادف نیز می شود، از دیگر مشکلات خط 9 BRT است، تصریح کرد:  حضور اتوبوس هایی از سایر سامانه ها در این خط و مشکلات موجود برای دسترسی مردم به بهشت زهرا نیز از معضلات این سامانه است که جمع آوری آن باعث تسهیل تردد خودروهای شخصی برای دسترسی بیشتر به بهشت زهرا (س) و کاهش ترافیک در روزهای پایانی هفته می شود.

گفتنی است خط ۹ اتوبوس‌های تندرو با ۳۳ کیلومتر مسافت یکی از طولانی‌ترین خطوط این سامانه است که شمال شرقی تهران را به جنوب و برعکس متصل خواهد کرد.  این خط که تمام طول بزرگراه امام علی (ع) را پوشش خواهد داد از ورودی شهرک لاله در شمال تهران آغاز و تا حرم عبدالعظیم حسنی در جنوب آن به پایان می‌رسد.  این خط به چهار خط سامانه اتوبوس‌های تندرو یعنی خط پنج، یک و دو و هشت به ترتیب در ایستگاه‌های رسالت، فرودگاه، امیرسلیمانی، پایانه خاوران متصل می‌شود.
 
خط 9 اتوبوس‌های تندرو با متروی خط سه در ایستگاه‌ پیروزی، ایستگاه سبلان در متروی خط 4 و ایستگاه شهر ری در خط یک متروی تهران نیز همپوشانی دارند.
 
ایستگاه‌های این خط از شمال به جنوب عبارتند از: ورودی شهرک لاله، بلوار ارتش، بلوارقائم، مینی سیتی، پیام نور، اوشان، میدان اراج، گلشن،شهید رجایی، شعبانلو،آزادی، کوثری، فرجام،رسالت، رحمتی، همسایگان،لشگر، سبلان، اکبرنژاد،خسروانی، دماوند، صفا،پیروزی، درودیان، رجبی،محلاتی، زمزم، خاوران،ابراهیمی، رضایی، بروجردی و حرم مطهر.
 
خط 9 بی آر تی در مسیر عبوری خود از منطقه‌های 1، 4، 7‌، 8، 13، 14، 15و 20  شهرداری تهران می‌گذرد که در نوع خود بی‌نظیر است. در مسیر خط 9 بی آر تی 40 ایستگاه نصب خواهد شد که از این تعداد 17ایستگاه دوطرفه و 23 ایستگاه یک‌طرفه نصب می‌شود. به این ترتیب می‌توان گفت که خط 9، بلندترین خط اتوبوسرانی عادی و تندروی شهر تهران است.  پیش بینی شده این خط بین 200 تا 250 هزار نفر در روز را جابه جا کند.
خط 9 بی آر تی صبح شنبه سوم اسفند ماه 1392 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز و شروع به مسافرگیری کرد.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 2 0

    " که جمع آوری آن باعثتسهیل تردد خودروهای شخصی " این چه حرفیه که میزنید؟ همه جای دنیا اولویت با حمل و نقل عمومی هست بعدش هم کجا این خط کم مسافره، اگر هم ترافیکی وجود داره به خاطر پس زدن ترافیک خروجی ها به بزرگراه هست

  • 2 0

    که جمع آوری آن باعثتسهیل تردد خودروهای شخصی " یعنی شما میگید این سامانه که برای افراد محروم که جنوب را به شمال وصل میکنه و هزینه ای برای مسافران نداره جمع آوری بشه تا ماشین های شخصی کمتر تو ترافیک بمونند؟ شما اصلا تا به حال سوار این خط شدی که ببینی مردم چه قدر از این خط راصی هستند، شلوغی بزرگراه هم به خاطر اینه که ترافیک جاهای دیگر به بزرگراه پس میزنه

  • 2 0

    مثل این که شما به جای این که نگران عامه مردم باشید نگران تعدادی خودروی شخصی هستید که اغلب هم تک سرنشینند

  • ناشناس 1 2

    دقیقا " نشانه بارز سوء مدیریت است که با تحمیل هزینه زیاد خطی را با بوق و کرنا راه اندازی کردند که فکر نمی کنم در طول هفته ۱۰۰ مسافر را هم جابجا بکند ولی باعثایجاد ترافیک وحشتناک در این اتوبان شده و با کندی حرکت وسائل نقلیه شخصی علاوه بر آلودگی هوا و سوخت بنزین با اعصاب و روان مردم نیز بازی میکند. این فقط یک نمونه از صد ها نمونه مدیریت جهادی شهردار تهران است!!!

  • علیرضا حشمتی 0 1

    آفرین. کار عاقلانه بی آر تی رسالت و چمران هم باعثایجاد اختلال در ترافیک و آلودگی هوا و تصادفات شده اند. اتوبان در تمام کلانشهرهای دنیا مخصوص روانسازی خودروهای شخصیست نه اتوبوس. بجای هدردادن بیت المال و دلالی کابین اتوبوس و ایستگاهای چپکی بی آر تی خطوط مترو را زودتر تکمیل کنید(البته نه مثل خط۳با حذف ایستگاهای مهم که فقط الکی افتتاحش کنید)

  • شاهرخ ظهرابزاده 1 0

    این نظر عضو کمیسیون عمران و نیز برخی نظرات داده شده همگی بر مبنای خودرو محوری است. اگر بنا بر خودرو محوری باشد، یعنی اینکه عمده سفرهای درون شهری توسط خودروی شخصی انجام شود آن وقت نه فقط باید تمامیBRT ها را جمع کرد، بلکه باید تمامی بزرگراه ها را دو طبقه و سه طبقه و چند طبقه ساخت. اما اگر قرار است شهر محل سکونت و زندگی انسانها باشد، انسانها می توانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند که هم الودگی هوای انچنانی ایجاد نشود، و هم زمانشان در ازدحام خودروها تلف نشود و هم نیاز به جای پارک فراوان نباشد. توسعه BRT در مسیرهای بزرگراهی قطعا به ضرر افراد خودرو سوار و قطعا به نفع افراد حمل و نقل عمومی سوار است. خطوط BRT به عنوان مکمل و تغذیه کننده خطوط ریلی می توانند عملکرد بسیار خوبی داشته باشند. این نکته هم قابل تامل است که در صورت استفاده درست از یک خط بزرگراهی اختصاص داده شده به اتوبوس، ظرفیت جابجایی آن یک خط ویژه از ظرفیت جابجایی یک خط بزرگراهی که در اختیار خودرو است بیشتر خواهد بود و این به معنی بهره وری بهتر در استفاده از زیرساختها است

  • فتانه 1 1

    مثل اینکه این آقا خودش توی این محدوده زندگی نمیکنه. دلمون خوش بود که با این خط دیگه راحت میتونیم بریم سر کار نگو نه تنها تعداد اتوبوساشو زیاد نکردن که هیچ بلکه کم هم کردن نامردا. در ضمن کمبود مسافر به دلیل اطلاع رسانی ناکافیه همچنین هر خط مترو یا بی آرتی که راه میفته اولش خلوطه بعدش شلوغ میشه. شلوغی اتوبان هم اصلا ربطی به ایت لاین نازک بی آر تی نداره. به خاطر جمعیت زیاده. تازه میخواین خط رو منحل کنید همش به خاطر اینکه مردم جمعه ها راحت تر برن بهشت زهرا واقعا که

  • محمد 1 0

    خودشون پشت ماشین آخرین سیستمشون میشینن از حال مردم بی خبرن. بجای اینکه حمل ونقل عمومی رو رواج بدن ببین چجوری رفتار میکنن!!!!!

  • مهتاب 0 0

    آخه واقعا من نمی فهمم!!!!! رشد فکری و توانمندی افراد مهم تره یا بهشت زهرا!!!! مردم اگه برن سر کار و تحصیل این مملکت زودتر آباد می شه یا با رفتن بهشت زهرا و گریه زاری … نصف مسافرایی که میان مترو هم اگه برن بازم جا کم میاد!!!!!!!!!!!!!!!

  • امیر 1 0

    به جای اینکه از حمل و نقل عمومی حمایت بشه در عمل از خودروسوارها داره حمایت میشه! با این وضعیت آلودگی وحشتناک هوا، باید هزینه استفاده از خودروی شخصی رو بالا ببرن تا مردم از مترو و اتوبوس استفاده کنند نه اینکه خط اتوبوس و جمع کنند.

  • بلال 0 0

    مردم باید تنگ هم بروند توی هم نمی تونید راحتی مردم رو در استفاده از وسایل نقلیه عمومی ببینید خیلی ع و ض ی هست

  • محمودذ 1 0

    یه وقت خدای نکرده نبینید مردم در اسایش باشن بجای اینکه بگن تعداد ایستگاه ها وسرعت بی ارتی رو اضافه میکنیم تا مردم بجای ماشین شخصی از بی ارتی استفاده کنن حرافی میکنند میکن برای اسایش اقازاده ها بی ار تی جمع بشه

  • ثنا 1 0

    این چه حرفیه چرا فقط به فکر منافع خودتونید این بهترین خط و دسترسی برای مردم جنوب تهران

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین