| کد خبر: 222019 |

دبیر کل انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی ایران

◄ برای بهره برداری از تجهیزات ایمنی، به شرکت‌های خارجی وابسته نیستیم

دبیر کل انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی ایران عنوان کرد: علی رغم تحریم های ظالمانه موجود بهره برداری از تجهیزات ایمنی، بدون بهره‌گیری از شرکت‌های سازنده خارجی انجام می شود.

تین نیوز

دبیر کل انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی ایران عنوان کرد: علی رغم تحریم های ظالمانه موجود بهره برداری از تجهیزات ایمنی، بدون بهره‌گیری از شرکت‌های سازنده خارجی انجام می شود.

به گزارش تین نیوز، اسماعیل ماه گلی، اسماعیل ماه گلی با تبریک روز جهانی متخصصان الکترونیک هواپیما عنوان کرد: در شرایط سیاسی کنونی و محدودیت‌های ایجاد شده به علت شیوع ویروس کرونا، متخصصان الکترونیک هواپیمایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران کماکان ارائه سرویس ایمن و استاندارد براساس قوانین و مقررات بین المللی را عهده دار بوده و به شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی، ایمنی را هدیه می دهند.

ماه گلی تصریح کرد: این متخصصان با وجود تحریم‌های ظالمانه، عملیات نصب، نگهداری، تعمیر و پشتیبانی تجهیزات ناوبری شامل سامانه دقیق تقرب و فرود (ILS)، سامانه ناوبری DVOR/DME که در فرودگاه‌های کشور در حال بهره برداری است، سامانه‌های ارتباطی شامل تجهیزات ارتباطی زمینی، هوایی و ماهواره ایی مرکز کنترل فضای کشور و فرودگاه ها، سامانه‌های نظارتی شامل تجهیزات راداری که در ایستگاه‌های صعب العبور و مرتفع نصب شده است و به عنوان  پوشش نظارتی فضای کشور عمل می‌کند.

او گفت: تجهیزات ایمنی از نوع X-ray و Gateway به منظور بازرسی بار و مسافر در فرودگاه‌های کشور، در حال حاضر بدون بهره‌گیری از شرکت‌های سازنده خارجی و با تکیه بر دانش و تلاش متخصصان این صنعت، به خوبی انجام شده و در راستای تحقق جهش تولید و عدم وابستگی به سایر کشورها،  انتقال دانش و تجربیات هوانوردی به شرکت‌های دانش بنیان داخلی به منظور تولید تجهیزات بومی و قطعات مورد نیاز بر اساس استاندارد‌های بین المللی، همواره در مسیر عزت و سربلندی ایران بدون هیچ چشم داشتی گام‌های بزرگی را برمی دارند.

دبیر کل انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی ایران  ادامه داد: نشست و برخاست پرواز‌های بین المللی در فرودگاه‌های کشور و عبور آن‌ها از فضای کشور  گواه بر ارائه سرویس استاندارد و ایمن توسط متخصصان صنعت هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.