| کد خبر: 209166 |

آخرین وضعیت فرودگاه‌های کشور بعد از اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به کاهش شدید مسافر در فرودگاه‌های کشور گفت: با توجه به فضای فرودگاه‌ها و کاهش مسافر فاصله مدنظر در بین مسافران رعایت می‌شود.

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به کاهش شدید مسافر در فرودگاه‌های کشور گفت: با توجه به فضای فرودگاه‌ها و کاهش مسافر فاصله مدنظر در بین مسافران رعایت می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از میزان، رضا جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در فرودگاه‌های کشور در زمینه طرح فاصله گذاری هوشمند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: از لحظه شیوع ویروس کرونا با جلساتی که با حضور نمایندگان وزارت بهداشت و مسئولان صنعت هوایی برگزار شد قرار بر این شد که وزارت بهداشت در زمینه عملیات مبارزه با این ویروس تصمیم گیری کند.

وی افزود: قرار شد پروتکل‌های وزارت بهداشت به سازمان هواپیمایی کشوری و از سوی این سازمان به بخش‌هایی از جمله فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کند که این اقدام صورت گرفته است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: حضور هلال احمر و نمایندگان وزارت بهداشت در فرودگاه‌ها براساس آنچه که بند‌های اعلامی از سوی وزارت بهداشت عمل می‌شود آنچه که مهم است توصیه‌های مسئولان در خصوص کاهش پرواز‌ها صورت گرفته است و بررسی‌های نشان می‌دهد که حدود ۹۰ درصد از پرواز‌ها کاهش یافته است.

جعفرزاده در ادامه افزود: با توجه به کاهش شدید پرواز‌ها ما شاهد حضور حجم کمی از مسافر در فرودگاه‌های کشور هستیم از این رو تراکم مسافری در فرودگاه‌ها دیده نمی‌شود.

وی در زمینه علامت گذاری در فرودگاه‌های کشور به منظور جلوگیری از شیوع ویروس اظهار کرد: امکانات و فضای فرودگاه‌ها برای حجم بالای مسافر طراحی شده و باتوجه به کاهش حضور مسافر در فرودگاه‌ها فاصله‌های مد نظر در بین مسافران ایجاد شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ضد عفونی محیط فرودگاه ها، هواپیما‌ها و همچنین آموزش نیروس انسانی براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت در حال انجام است.

جعفرزاده در ادامه تاکید کرد: باتوجه به کاهش شدید سفر و رعایت توصیه‌ها در زمینه کاهش عبور و مرور تعداد مسافران در داخل هواپیما کمتر از ظرفیت است به همین دلیل نگرانی در زمینه تراکم مسافر نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.