| کد خبر: 197276 |

◄ تفاهمنامه تامین دستگاه‌های تست اصطکاک سطوح پروازی از توان داخلی

تفاهمنامه تامین دستگاه‌های تست اصطکاک سطوح پروازی با استفاده از توان داخلی با هدف تامین تجهیزات فرودگاهی به امضای مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری رسید.

تین نیوز

تفاهمنامه تامین دستگاه‌های تست اصطکاک سطوح پروازی با استفاده از توان داخلی با هدف تامین تجهیزات فرودگاهی به امضای مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، این تفاهمنامه سه جانبه که روز سه شنبه نهم مهرماه به امضای سیاوش امیرمکری، منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و یک شرکت دانش بنیان خصوصی رسید، مقدمات استفاده از توان و دانش داخلی برای پژوهش در طراحی، ساخت و تامین دستگاه‌های تست اصطکاک سطوح پروازی (FRICTION TEST) را فراهم کرد.

این تفاهمنامه گام دوم برای ساخت و تولید تجهیزات فرودگاهی با توان داخلی  محسوب می شود.

پیش از این در راستای ساخت و تولید تجهیزات فرودگاهی با توان داخلی، بهار امسال تفاهمنامهای میان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی برای ساخت سامانه کمک ناوبری بصری روشنایی باند به امضا رسیده است.

دستگاه تست اصطکاک سطوح پروازی، سامانه‌ای بسیار دقیق و حساس است که می تواند ضریب اصطکاک سطح باند و ارابه فرود هواپیما را در هنگام ترمزگیری شبیه سازی و اندازه گیری کند و در قالب نمودار خروجی آن را تجزیه تحلیل و ارایه کند.

اگر میزان اصطکاک از معیار تعیین شده بیشتر باشد هواپیما امکان نشست‌و برخاست را دارد در غیر این صورت می بایست اقدام لازم انجام شود.

مقرر است؛ نمونه نهایی ارائه شده در این طرح پژوهشی با دانش و استفاده حداکثری از توان ایرانی در زمینه سخت افزار و نرم افزار ارایه شود.

در مراسم امضای این تفاهمنامه سه جانبه با حضور حسین اسفندیاری، عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی، محمد امیرانی، معاون عملیات هوانوردی و مصطفی صفایی، معاون عملیات فرودگاهی، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به عنوان بهره بردار، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان ناظر و شرکت دانش بنیان به عنوان پیمانکار و مجری طرح پژوهشی معرفی شده اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.