| کد خبر: 252181 |

دو رویکرد اصلی در توسعه شبکه راه و بزرگراهی کشور؛

افزایش سهم ایران در بازار ترانزیت و توجه به استان های کمتر توسعه یافته

معاون ساخت و توسعه راه ها شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: یکی از مهمترین رویکردها بعد از انقلاب اسلامی توسعه راه ها در مناطق کمتر توسعه یافته است.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه ها شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: یکی از مهمترین رویکردها بعد از انقلاب اسلامی توسعه راه ها در مناطق کمتر توسعه یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا کدخدا زاده به مناسبت دهه مبارک فجر اقدامات لازم بعد از انقلاب اسلامی در توسعه شبکه راه های اصلی و بزرگراهی کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: یکی از مهمترین رویکردها بعد از انقلاب اسلامی توسعه راه ها در مناطق کمتر توسعه یافته مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی واستان های مرزی مانند کردستان، ایلام و ... است.

وی ادامه داد: در همین راستا تمامی کریدورهای بزرگراهی با هدف کمک به توسعه ترانزیت ملی و بین المللی و توسعه یافتگی مناطق کم برخوردار طراحی و در حال تکمیل شدن هستند.

معاون ساخت وتوسعه راه ها تاکید کرد: تکمیل کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور و کریدور بزرگراهی جنوب به شمال در شرق کشور با هدف توسعه استان های جنوبی و شرقی کشور بسیار است به نحوی که بخش عمده ای از پروژه های قابل بهره برداری تا پایان سالجاری در بخش بزرگراهی در این کریدورها و استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و...واقع شده اند.

کدخدا زاده در خصوص توسعه محورهای مواصلاتی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به محرومیت تاریخی این استان اظهار داشت: عمده راه ها در این استان تا پیش از انقلاب اسلامی با مشخصات راه فرعی درجه ۲ و بعضی موارد بدون رویه آسفالتی در حال بهره برداری بوده است و از اواخر دهه ۸۰ این وضعیت تغییر کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان سیستان و بلوچستان احداث شده است، ۱۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در حال ساخت قرار دارد و حدود ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه به بهره برداری رسیده است و تا پایان سالجاری نیز ۸۵ کیلومتر راه و بزرگراه دیگر نیز به بهره برداری می رسد.

معاون ساخت وتوسعه راه ها طول مجموعه راه های اصلی و فرعی کشور پیش از انقلاب را ۴۷ هزار کیلومتر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر فقط طول شبکه راه های اصلی کشور ۶۹ هزار کیلومتر است که این موفقیت علیرغم وجود هشت سال دفاع مقدس و اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران با همکاری بخش خصوصی به دست آمده است.

به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور وی با اشاره به برنامه ریزی و اولویت بندی اجرای پروژه های راهسازی بر اساس برنامه ششم توسعه گفت: طبق برنامه ششم توسعه موظف به ساخت متوسط سالیانه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ هزار کیلومتر راه و بزرگراه هستیم و برای رسیدن به برنامه ها به طور متوسط سالانه ۹۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه تکمیل شده است و در تلاش هستیم برای افزایش این میزان از تمهیدات قانونی مانند منابع بانکی و بخش خصوصی برای تامین اعتبار مورد نیاز استفاده کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان 0 0

    در ایران 85 درصد ترانزیت با شبکه جاده‌ای صورت می‌گیرد که تلفات انبوه انرژی، استهلاک شبکه ترابری و افزایش سوانح را به ضرر مردم و به نفع بیگانگان بدنبال دارد به عبارت ديگر ترابری ترانزیتی جاده‌ای به معنای دادن یارانه به بیگانگان است. مطابق اسناد بالادستي توسعه ترانزيت از طريق حمل ريلي بايد دنبال شود.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید