بازدید سایت : ۴۶۱۰۶

◄ حاشیه سازی رسانه ای برای رئیس جدید سازمان هواپیمایی و قالب کردن مغلطه بجای تذکر!

طبیعی‌ست که انتصاب رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری مثل بسیاری انتصابات دیگر به مزاج بعضی خوش آید و بعضی ناخوش، اما این که ناموافقان رئیس جدید، که به وضوح از برکناری رئیس سابق ناخشنودند، با مغلطه کردن، این انتصاب را زیر سوال ببرند، جز استفاده ابزاری از رسانه، نامی ندارد.

حاشیه سازی رسانه ای برای رئیس جدید سازمان هواپیمایی و قالب کردن مغلطه بجای تذکر!
تین نیوز |

ریاست سازمان هواپیمایی کشوری جایگاه پراهمیتی در صنعت هوانوردی دارد و طبعا انتصاب هر فردی به این سمت، باب بحث و نقدهایی را در موافقت و مخالفت با این انتصاب باز می کند. در این رابطه گزارشی با عنوان « وقوع تضاد منافع در انتصابات صنعت هوایی و ۵ تذکر به وزیر راه» در خبرگزاری فارس منتشر شده که تین نیوز به عنوان رسانه تخصصی حوزه حمل و نقل ضمن بازنشر این گزارش، تامل و نقد بر این گزارش را بر خود فرض می داند.

در گزارش مورد اشاره آمده است:

صنعت حمل و نقل هوایی به عنوان صنعتی های تک با حساسیت بالا در ایمنی و خدمات، نیازمند مدیریت دقیق، تخصصی و مسلط بر صنعت است و به مدیرانی نیاز دارد که از بن دندان با این صنعت عجین شده باشند.در این عرصه، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان حاکمیت و ریگلاتور صنعت حمل و نقل هوایی، وظایف مهمی برعهده دارد تا در کنار ایجاد منافع برای کشور در امور مختلف صنعت، در نهایت ارتقای ایمنی و کیفیت خدمات محقق شود بنابراین انتصاب ها در این سازمان نسبت به سازمان های دیگر مرتبط با صنعت از حساسیت بالاتری برخوردار است.

از سوی دیگر باید توجه داشت که با توجه به گردش مالی بالا در صنعت هوایی، به موضوعاتی نظیر تضاد منافع در انتصابات توجه شود.همان طور که گفته شد روز گذشته حسین پورفرزانه به جای محمدی بخش به سرپرستی سازمان هواپیمایی کشوری منصوب شد.به عقیده تحلیل گران صنعت هوایی، باوجود تخصص پورفرزانه در بخش های مختلف مرتبط با مپنا، این انتصاب، از سویی ظرفیت های وی را هدر خواهد داد و از سوی دیگر راه حکمرانی به بیراهه خواهد رفت.حسین پورفرزانه سالهاست در حوزهٔ تعمیر و نگهداری ناوگان هوایی و موتور به صورت مستقیم و نیابت، فعالیت اقتصادی گسترده و متعددی دارد، کارشناسان معتقدند به نوعی این انتخاب از جنس انتخاب علیرضا جهانگیریان به ریاست سازمان هواپیمایی در دولت یازدهم است، در زمان مدیریت وی سانحه هواپیمای ایران ۱۴۰ حوالی مهرآباد در بلوار شیشه مینا رخ داد و وی سال بعد، سال 94، استعفا کرد.

یا اینکه کارشناسان معتقدند این انتصاب به نوعی شبیه انتصاب علی عابدزاده که دارای فعالیت های اقتصادی گوناگون و شرکت های متعدد بود، در رأس نهاد تنظیم گری و حکمرانی صنعت است که آن زمان منجر به اتلاف منابع و وقوع سوانح هوایی متعدد و پرونده های قضایی گوناگون شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در واقع رئیس نهاد ایمنی هوانوردی کشور است؛ در دورهٔ ۳ سالهٔ اخیر برخلاف دوره های قبل، خوشبختانه هیچ گونه حادثه و یا سانحهٔ هوایی باوجود همهٔ التهابات نظامی، تنگناهای هوایی و تشدید تحریمات، رخ نداد؛ حال اینکه چرا باید در سازمانی حساس، چنین تغییر مدیریتی رخ دهد؟ مگر نه اینکه شرایط امروز کشور و شهادت رئیس جمهور فقید محصول وقوع یک سانحهٔ هوایی بود .از سوی دیگر مگر نه اینکه رئیس جمهور از وفاق ملی صحبت می کند؟ پس چرا انتصابات برخی وزرای دولت بدون توجه به این شعار و صرفا در راستای جناح گرایی بدون توجه به حساسیت های صنعت هوایی است؟

آقای پورفرزانه گرچه فردی با تحصیلات مکفی و مرتبط است اما چندین نکتهٔ مهم درباره وی و البته علت انتخاب و نحوهٔ انتصاب وی باید تدقیق و بررسی شود.

۱-آقای پورفرزانه فاقد سابقه کار اجرایی در سازمان های تنظیم گر و نهادهای حاکمیتی است و این امر چالش بسیار جدی برای وی در نحوهٔ تعامل با شرکت های هوایی و مالکان ذی ارتباط آن ایجاد خواهدکرد.

۲- سرپرست فعلی سازمان هواپیمایی کشوری، سال های طولانی در حوزهٔ تعمیر و تأمین قطعات هواپیما به شکل مستقیم و نیابتی فعالیت اقتصادی گسترده و متعددی داشته و کماکان نیز دارد، درواقع این وضعیت و انتخاب را می توان به انتصاب یکی از بنکداران و فروشندگان ِ کلان ِ بازار و اصناف، به عنوان رئیس سازمان تعزیرات تشبیه کرد.

۳-برابر قوانین و مقررات و مفاد کنوانسیون های بین المللی، سازمان هواپیمایی کشوری اساساً دستگاه حاکمیتی و سازمان نظارتی در حوزهٔ ایمنی هوانوردی است، با این وصف چگونه مدیرعامل یکی از مراکز تعمیراتی که به عنوان بنگاهی اقتصادی دارای ارتباط گسترده و مزمن ِ مالی با ذی نفعان تحت نظارت سازمان هواپیمایی است را به عنوان رئیس نهاد نظارت بر شرکت های هوایی منصوب می کنند ؟ انتصاب آقای پورفرزانه مظهر و نماد تعارض منافع یا Conflict-of-Interest است که آثار و پیامدهایی دارد.

۴-«رئیس سازمان هواپیمایی کشوری» در واقع رئیس نهاد ایمنی هوانوردی آن کشور است؛ با این وصف در دورهٔ ۳ سالهٔ اخیر مغایر و متضاد دوره های ماقبل، هیچ گونه حادثه و یا سانحهٔ هوایی باوجود همهٔ التهابات نظامی و غیرنظامی، تنگناهای هوایی و تشدید تحریمات رخ نداد؛ بنابراین علت تغییر ریاست سازمان جای تأمل دارد.

۵-حسین پورفرزانه به عنوان یکی از مدیران مپنا سال ها در بخش پشتیبانی و تامین قطعات در صنعت هوایی حضور داشته و در حوزهٔ تخصصی ِ مرتبط با تحصیلات و سوابق مشغول فعالیت و خدمت رسانی بود، در عین حال محمدی بخش هم به عنوان فردی نظامی مشغول تنظیم گری، حکمرانی با نقش پیشگیری از سوانح بود و بعضاً نیز در حاشیهٔ مسئولیت ایمنی هوانوردی، ورود نسبتاً مؤثر و قابل قبولی در موضوعات فرعی نظیر نرخ بلیت و توسعه ناوگان داشت؛ کارشناسان معتقدند با چنین انتخاب و انتصابی، هم ظرفیت های محمدی بخش ابتر و عقیم شد و هم استعداد و تجارب ارزندهٔ پورفرزانه در بخش زنجیرهٔ تامین و لجستیک با هزینه سازی های سنگین برای کشور تلف خواهد شد.

صرف اینکه چون دولت تغییر کرده پس مدیریت ها بدون درنظر گرفتن توفیقات و موفقیت های گذشته و صرفا توجه به جناح بندی، تغییر کند بر خلاف رویه و ادعای رئیس جمهور است.

ابتدا باید عنوان کرد هر نقد سازنده ای به هر مقام مسئولی بسیار ارزشمند است اما نقد اصولی را می توان از آنچه برخی رسانه ها عجولانه به عنوان نقد و تذکر علیه این انتصاب منتشر کرده اند، و بیش از نقد، بوی پیش داوری، غرض ورزی و مغلطه از آن به مشام می رسد،  تشخیص داد.

نگاهی به رزومه حسین پورفرزانه رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری نشان می دهد در این انتصاب، تخصص گرایی مورد تاکید جناب دکتر پزشکیان رئیس جمهوری محترم، مورد توجه سرکار خانم دکتر صادق وزیر محترم راه و شهرسازی قرار گرفته و خانم وزیر یکی از نخبگان دانشگاه و صنعت کشور که سوابق آکادمیک و اجرایی و مدیریتی قابل قبولی در صنایع مرتبط هوانوردی در کارنامه دارد و وصله سیاسی و جناحی بودن به او نمی چسبد را به مدیریت سازمان هواپیمایی کشوری برگزیده است.

تخصص مرتبط با صنعت هوانوردی، دقیقا پاشنه آشیل رئیس پیشین سازمان هواپیمایی کشوری بود. ایشان فردی با سبقه نظامی بود که با احترام به تمام توانمندی های وی، به اذعان اهل فن، از تخصص لازم در صنعت هوانوردی بهره کافی نداشت و بیشتر بر سوابق خلبانی و عنوان کاپیتانی خود تکیه می کرد که البته برخی از آگاهان حتی اطلاق عنوان کاپیتانی را برای ایشان چندان مقرون با حقیقت نمی دانستند.

نقادی که به نقد دکتر حسین پورفرزانه در رسانه ای مشهور به وابستگی به نهادهای نظامی، قلم گردانده در بخشی از نوشته خود انتصاب ایشان را به انتصاب مسئول دیگری تشبیه کرده که در زمان او سانحه هواپیمای ایران ۱۴۰ رخ داد. به این ترتیب نقاد بی طرفی خود را کاملا کنار گذاشته و با مغلطه ای بزرگ در جای دانای کل نشسته، از جامه نقادی به جامه پیشگویی درآمده و تلویحا سوانحی را در آینده در ذهن خود پیش بینی کرده و قبل از آن که حکم انتصاب پورفرزانه خشک شود، او را در جایگاه متهم سوانح ذهنی خود نشانده است!

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که هر کس با اصول و مبانی مدیریت و خصوصا مدیریت در مجموعه هایی مثل صنعت هوانوردی آشنا باشد می داند آثار سوء مدیریت در برخی مقاطع زمانی، لزوما در همان دوره نمایان نمی شوند و پیامدهای سوء اشتباهات گذشته گاه خود را با تاخیر حتی چندساله نشان می دهند.

در بخش دیگری از این گزارش، ایمنی هوانوردی، وظیفه مهم رئیس سازمان هواپیمایی برشمرده شده و با اشاره ای بسیار گذرا به سانحه هوایی منجر به شهادت حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهوری سابق و هیات همراه و کادر پرواز و خسارت های این سانحه برای کشور، سه سال اخیر به عنوان سال هایی که هیچ گونه حادثه و یا سانحه هوایی رخ نداده معرفی شده است.

نداشتن سانحه منجر به سقوط هواپیماهای مسافری البته بسیار جای تقدیر از جناب محمدی بخش و تک تک پرسنل صنعت هوانوردی کشور دارد اما این نکته را نباید از نظر دور داشت که بخش مهمی از مسافران هوایی با وجود رخ ندادن سقوط در سه سال اخیر، لحظات پر بیم و التهابی را در بسیاری از پروازها سپری کرده و می کنند که این نگرانی و ناآرامی مسافران، بیش از هر دلیل دیگر، نتیجه فرسودگی و زمین گیر شدن بخش قابل توجهی از ناوگان است و رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری با وجود وعده های مکرر و ارائه آمارهایی از نوسازی ناوگان، اقدام موثر و ملموس مدیریتی در برطرف کردن این معضلات انجام نداد.

در بخش دیگری از این گزارش، رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری به دلیل سابقه طولانی در بخش تعمیر و تامین قطعات هواپیما و ارتباط مدیریتی با یکی از مجموعه های اقتصادی معظم کشور مورد نقد قرار گرفته و عنوان شده که این ویژگی می تواند تعارض منافع با مسئولیت های حاکمیتی وی ایجاد کند. در اینجا نیز به شباهت انتصاب رئیس جدید سازمان هواپیمایی به یکی از روئسای اسبق سازمان اشاره و ادعا شده وی دارای فعالیت های اقتصادی و شرکت های متعددی بوده که منجر به اتلاف منابع، سوانح هوایی متعدد و پرونده های قضایی گوناگون شده است. برای تخصصی تر جلوه دادن این نقد، در کنار لغت تعارض منافع معادل فرنگی آن Conflict-of-Interest هم درج شده است!

روشن است که تخصص و تجربه در مدیریت تعمیر و تامین قطعات هواپیما در شرایط کنونی صنعت هوانوردی کشور، نقطه قوت رئیس جدید سازمان هواپیمایی است و نه نقطه ضعف وی و این سخن نیز مغلطه ای بیش نیست.

 از سوی دیگر، مغلطه ای دیگر نیز در این عبارت پنهان شده و آن این که سودجویی شخصی یا سازمانی احتمالی از یک پست حاکمیتی موضوعی نیست که بتوان آن را به انتصاب یک فرد از سازمان یا مجموعه خاص (آنهم مجموعه ای خوشنام) مرتبط کرد که در این صورت بسیاری از مسئولان صنعت هوانوردی کشور و از جمله رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری نیز به نوعی با برخی سازمان ها و مجموعه ها مرتبط بوده و هستند.

 ضمنا این شائبه را نمی توان با انتصاب فردی کاملا خارج از بدنه یک صنعت هم علاج کرد چرا که سودجویی از یک پست حاکمیتی به عدم نظارت موثر نهادهای نظارتی به گزینش فرد پاک دست و سالم بودن فرآیندهای حاکم بر آن سازمان باز می گردد و نه به سوابق حرفه ای و ارتباطات شغلی آن فرد. در مورد رئیس اسبق سازمان هواپیمایی هم که در مطلب مذکور به نام وی اشاره شده اگر تخلفی رخ داده، قطعا دستگاه های نظارتی به وظیفه خود عمل کرده اند.

ضمن اینکه این نکته را باید اضافه کرد که ریاست سازمان هواپیمایی هیچ ارتباط مستقیمی با تعمیر و نگهداری هواپیماها و تامین قطعات و خرید آنها ندارد و تامین قطعات هواپیما و ... مربوط به شرکت های هواپیمایی است و سازمان نقشی در این موضوعات جز نظارت ندارد!  

نکات قابل نقد و تامل در گزارش خبرگزاری فارس بیش از این است که مطرح شد اما کوتاه سخن این که طبیعی ست که انتصاب رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری مثل بسیاری انتصابات دیگر به مزاج بعضی خوش آید و بعضی ناخوش، اما این که ناموافقان رئیس جدید، که به وضوح از برکناری رئیس سابق این سازمان ناخشنودند، با مغلطه کردن و شماره گذاری کردن این مغالطات تکرای به عنوان تذکر، این انتصاب را زیر سوال ببرند، جز استفاده ابزاری از رسانه، نامی ندارد.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ایرج ابراهیمی

    سلام ، خیلی خوب شد که این تغییرات در سازمان هواپیمایی کشوری اتفاق افتاد. همینجوری و در حالت طبیعی برخی کارشناسان که با یک امضا و یک نظر درست یا نادرست باعث توقف یک پروژه سازنده و مفید در کشور باشند پس از مدتی دیگر خدا را بنده نیستند. رئیس جدید لازم است نظارت بر عملکرد زیر مجموعه خود داشته باشند. بنده میتوانم سوگند یاد کنم که مجموعه قبلی به بنده و شرکت بنده و به پیشرفت گوشه ای از این صنعت بیشتر از آمریکا خسارت وارد کرد. و پروژه های دیگری هم سراغ دارم که مثل ما متوقف شدند و خسارت دیدند. در حقیقت بخشی هرچند کوچک از یک کشور متوقف و خسارت دیده است. رئیس و مدیر باید خودشان اهل تشخیص باشند و در مواقع ضروری به موضوعات ورود کنند و کارشناس گرفتار را به جان مراجعین نیندازند و خود را کنار بکشند. برای رئیس و مجموعه مدیران جدید آرزوی موفقیت دارم.

  • حبيب

    تحلیل نقد بسیار جامع بود. ای کاش نگارنده نقد در آن خبرگزاری شهره ی عام و خاص و منتسب به بعضی جاهای پر زور خود متخصص در امور هوایی بود!! بسیاری از سوانح و اتفاقات مهم از جمله ااقدامات مربوط به تهدید جان مسافرین از قبیل پرواز چابهار ایران ایر و استانبول قشم که مستقیما جان انسان‌های بیگناه تهدید شد در کمیته های ذیربط بلحاظ روابط دوستی و … مورد ارزیابی قرار نگرفت تا از تکرار آن جلوگیری شود!!؟ امیدواریم حفره و به نوعی سلمه ای که در سه سال مالی به صنعت هوانوردی وارد شد نتایج سویی در آینده نداشته باشد !!!!!
    ضمن اینکه توجه نگارنده دلسوز !!! متن انتقادی به وزیر را به ارزیابی میدانی و خوشحالی فعالین و متخصصین امر هوانوردی در تشکر از وزیر در برکناری شخص غیرمتخصص غیرواجد صلاحیت جلب می‌کنم .
    برای نقد عملکرد معاون محترم منتسب وقت آن هنوز نرسیده !!

  • ناشناس

    باید نوشت ناراحتی و عصبانیت رسانه ای که رسانه نیست برای برکناری کاپیتانی که کاپیتان نبود خخخخخ

  • قدرت

    سلام ای کاش خبر گزاری ... کمی هم خودش رو نقد می کرد و منصفانه،وقتی ... مسئول خبرگزاری ... در شیراز بدون اینکه کارمند دولت باشه با رانت و پارتی بازی یک شبه میشه معاون شرکت فرودگاه های کشور صدای این خبرگزاری در نمی یاد، بعد هم با زد و بند و لنگ واری امور اداری شرکت فرودگاه ها شناسه کارمندی گرفتند و بعد هم به زور با رای دیوان محاسبات برکنار شد و بعد هم مامور شد در دفتر پدر خانمش در مجلس کاش خبر گزاری ... این رانت آشکار رو هم که باعث روی گردانی مردم از نظام اسلامی شد منعکس می کرد،خبر گزاری جناحی و باندی بزرگترین دشمن این کشور است

  • هواپیمایی کشوری

    دلیل این جیغ و دادهای خبرگزاری ... را همه سازمانی ها میدانند و ان چیزی نیست جز بلیت های رایگان و بدون ضابطه ای که بایک تلفن به حاج اقا م ب در زمانی که هیچ بلیتی در دسترس مردم نبود در اختیارشان قرار میگرفت نه تنها برای خودشان بلکه شامل اقوام همسایه دو کوچه انطرف تر هم میشد کیست که نداند حاج اقا ... دفتر ریاست سازمان را تبدیل به آژانس تهیه بلیت برای رفقای خود کرده بود اینجاست که ان رفقای رایگان سفر کرده باید حداقل یک اخمی هم شده به برکناری حاج اقا بکنند ولی به شخصه امیدوارم جناب پورفرزانه تلاش نمایند در درجه اول اثار زیان بار اقدامات ... را از چهره سازمان پاک نموده و باردیگر سازمان هواپیمای کشوری را تبدیل به یک سازمان تخصصی و کارامد در کشور نمایند

  • ناشناس

    سلام.. مطالبی که دوستان درباره روزهای زمان حادثه شیشه مینا اتفاق افتاد گفتند بسیار مهم بود. بله با توجه به سوابق کاری بد مدیرانی که از وزارت دفاع به این مجموعه امدند در اذهان وجود داره.. چه بسا آنهایی که پشت پرده تا الان تلاش میکردند تا دوباره این سمت بدست کسانی باشه از سمت وزارت دفاعی ها کنترل شود. مگر اینکه با حضور ریاست جدید و عملکردشان خلاف آن ذهنیتها ثابت شود.. جهت اطلاع ریاست محترم جدید. اگر مجموعه سازمان بتواند نقش حاکمیتی خودش را با واقعیت و جدیت مثل زمان مرحوم دکتر شاهچراغی ایجاد کند موفق خواهد والا دیگران برایش تصمیم خواهند گرفت.

  • ناشناس

    اینهمه غصه خوردن برای تعویض آقای محمدی بخش صرفا بدلیل اینکه در سه سال اخیر سقوط هواپیما اتفاق نیفتاده و یا دلایل بی منطق و غیر واقعی دیگر با توجه به نظرات منفی اکثر کارکنان و کارشناسان خود سازمان نسبت به مدیریت ضعیف ایشان خیلی مشکوک و غیر واقعی است و بدرد افراد بیرون از صنعت هوانوردی را می‌خورد وگرنه افرادی که با این صنعت دست به گریبانند خوب می‌دانند که زمینه بوجود آمدن فجایع هوای ممکن است از سالها قبل با زیر پا گذاشتن قوانین و باند بازی در این سازمان که وظیفه اصلی اش نظارت بر اجرای قوانین و مقررات استاندارد شده و تجربه شده بین المللی توسط دست اندر کاران این صنعت میباشد بوجود بیاید . محمدی بخش ناقض قوانین و متخلف در اجرای قانون بود و همین الان نیز می‌باید بخاطر عدم اجرای قوانین در این صنعت مورد سوال واقع شود منباب مثال در سال ۹۶ مطابق قانون مقرر شده بود مرکز آموزش عالی هوانوردی با کلیه اختیارات و وظایف خود که اجرای دوره های تخصصی و مهارتی هوانوردی میباشد به سازمان هواپیمایی منتقل گردد و کلیه دوره های تئوری و آکادمیک آن به دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم منتقل گردیده تا هم جلوی سو استفاده مافیای آموزشی بخش خصوصی از برگزاری این دوره ها خاتمه پیدا کند و هم این مرکز مجددا به مکانی تبدیل شود تا متخصصین فرودگاهی بتوانند تجارب خود را قبل از بازنشستگی به افراد جدید الورود که دروس تئوری خود را قبلا گذرانده اند منتقل نمایند . مطابق قانون مقرر گردیده بود ظرف سه ماه اساسنامه سازمان تغییر پیدا کند ولی با گذشت هشت سال از تصویب آن مرکز همچنان با تعداد هشت نفر عضو هیات علمی متخلف در حال برگزاری دوره های آکادمیکی است که با هزینه های بسیار زیاد و خروجی بسیار کم مشغول آموزش آکادمیک و دریافت حقوق های نجومی می‌باشند که هیچ تخصصی در زمینه هوانوردی نداشته و بعضا حتی آشیانه های هواپیما و برج مراقبت پرواز را از نزدیک ندیده اند و صرفا به ارائه دروس آکادمیک پرداخته و بار آموزش های فنی و تخصصی را بدوش اساتید مدعو و کارشناسان صنعت هواپیمایی می اندازند و آنها را در چنبره خود استثمار و مجبور به سکوت نموده اند واز دانشجویان آکادمیک برای بسته نشدن دکان پر رونق خود استفاده می‌کنند . بستن در های این مرکز بروی دوره های تخصصی و فنی و مهارتی و ضمن خدمت کارکنان صنعت هواپیمایی کشور میباشد یکی از تخلفات دوران آقای محمدی بخش است

  • ناشناس

    مبارک است
    خانم صادق ان شاءالله این اتفاق خوش برای همه معاونت ها، سازمان ها واداره کل های تحت امر آن وزارتخانه جاری گردد. خداییش دولتی با رویکرد امید سرکار آمده، اینان باید بروند دیگه
    پورفرزانه خوش آمدی

  • محمدی

    خداروشکر که محمدی بخش رفت
    هر کس که کمترین سواد هوانوردی را دارد میداند که اصلا عملکرد محمدی بخش قابل دفاع نیست.
    دوستان اینکه صالحه{سانحه} هوایی اتفاق نیوفتاده حداقل کاری است که می‌شد انجام داد ولی اینرا بدانیم که رتبه چندم ایکائو بودیم و حالا رتبه چندمین.
    یافته های ایکائو چندتاشون بسته شده و....؟
    رئیس سازمان هواپیمایی کشوری باید علاوه بر اینکه مشکلات صنعت را بداند بایست حداقل اشرافی ضمنی به قوانین و مقررات و نحوه برخورد با شرکت‌های هواپیمایی و دارای روابط با مراتب بالا دستی را داشته باشد که انشالله این خصایص در ایشان باشد.
    به امید روزی که سازمان هواپیمایی کشوری در جایگاه واقعی خودش باشد و به جای باج دهی به ایرلاین‌ها قدرت پیاده سازی قوانين و مقررات را بدون دغدغه داشته باشد.

  • ناشناس

    طرف دو سال زندان بوده
    ده سال محروم از کار دولتی و طبعا به دور از این صنعت
    حالا چی صغری و کبری برای این انتصاب نادرست و غیر منطقی سر هم بندی کردین

  • ناشناس

    هروزیری مختار در به کارگیری نیروها ی توانمند جهت تحقق اهداف سازمانی خویش هست واین حق مسلم اوست.دخالت دراین امرهیچ وجاهتی ندارد.رزومه رئیس جدید حاکی ازتوانایی علمی وتجربی وی است.لطفا منتقدان بساط شان راجایی دیگرپهن کنندو تئوری وفاق جناب پزشکیان را بهانه ای برای تحقق خواسته های شخصی واحیانامغرضانه شان نکنند.

  • ناشناس

    درودبرخانم دکترصادق.مطمئنم ایشان ازآن بیدهانیستندکه با این بادها بلرزند.رمزپیروزی ایشان دراین مسئولیت خطیر،دراقتدار اوست.که الحمدلله برخورداراست.

  • ناشناس

    برکناری آقای محمدی بخش از ریاست سازمان هواپیمایی کشوری یکی از بهترین عملکردهای وزیر جدید راه و شهرسازی است علاوه بر اینکه حق هر مدیری است که ترکیب تیم خود را با توجه به استراتژی مدیریتی خود تعیین نماید این امر شاید نشان دهنده پایبندی وزیر جدید به جایگزینی نظم و قانون میباشد صرف نظر از اینکه عملکرد سرپرست جدید سازمان هواپیمایی کشوری فعلا نامشخص است برکناری محمدی بخش برکناری یکی از مدیران قانون شکن است که علاوه بر تقویت باندهای مافیایی فساد و پشتیبانی از آنها در این سازمان حساس هیچگونه حساسیت و نگرانی نیز از دستگاه‌های نظارتی نداشت و این موضوع برای سازمانی که خود موظف به نظارت صحیح بر اجرای قوانین توسط صنعت هوانوردی کشور است، به رشد قارچ گونه کلونی های فساد در سازمان هواپیمایی کشوری ،کمک نموده بود . به عنوان مثال در بخش آموزش که مطابق بند ج ماده ۵ قانون سازمان هواپیمایی کشوری به عهده این سازمان است ، دستگاه‌های نظارتی می‌توانستند و می‌توانند ایشان را در رابطه با عدم اجرای مصوبه شماره ۱۳۵۱۷۶۱ مورخ ۳۰/ ۵/ ۱۳۹۶ و عدم اجرای قانون به موجب ماده ۱۱۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و جلوگیری از اجرای دستور سه رئیس جمهور پیشین بعنوان متخلف به دادسرای دیوان محاسبات یا بازرسی کل کشور معرفی نمایند ‌سرپیچی ایشان از دستور رئیس جمهور بالای سر خود و سرپیچی از اجرای قانون یا قضاوت در رابطه با اجرای آن به هر دلیلی وظیفه ایشان بعنوان یکی از مدیریت های حساس قوه مجریه نبود . و هیچ توجیه قانونی نداشت . پر واضح است که هر جا قانون شکسته می‌شود فسادی در پشت سر آن قرار دارد، کارکنان این صنعت نیز در طی مدیریت فشل و عملکرد غیر حرفه ای ایشان شاهد این امر بوده و کماکان هستند . یک نمونه در مرکز آموزش عالی هوانوردی که در چنبره مافیایی از مدیران منتصب آقای محمدی بخش قرار گرفته و فساد افسارگسیخته آنان نیاز شدید به بررسی دستگاه‌های نظارتی غیر فاسد را دارد .اعضای هیات علمی این مرکز که در حدود ده سال بصورت چرخشی مدیریت این بخش را به عهده دارند با همدستی بخش خصوصی آموزش هوانوردی متقاضیان آموزش‌های مهارتی و فنی هواپیمایی و دوره های ضمن خدمت کارکنان صنعت را به بهانه برگزاری دوره های آکادمیک ، از استفاده کامل ظرفیت‌های منحصر به فرد آموزش و استفاده از تجربه اساتید این فن که در شرف بازنشستگی می‌باشند ، محروم نموده اند و علی رغم اینکه مطابق قانون میبایست رشته های آکادمیک به دانشگاههای فنی و مهارتی وزارت علوم منتقل گردد لکن همچنان توسط تعدادی اساتید هیات علمی که دارای هیچ تجربه عملی در این صنعت نیستند باصطلاح اداره و در واقع بهره برداری می‌شود. با امید به اینکه تغییرات جدید گامی بسوی جلوگیری از فساد و اصلاح قانونمند ساختار سازمان هواپیمایی کشوری که اثرات بی نظمی و بی قانونی و فساد در آن ، در آینده ، خود را به شکل فجایع غیر قابل جبرانی نشان خواهد داد ، باشد ‌

  • احمد

    با سلام خدمت دوستداران صنعت هوانوردی.از اینکه فردی علمی و با تحصیلات عالی به عنوان رییس یک سازمان آنهم سازمان هواپیمایی قرار گرفته است بی نهایت جای تقدیر و تشکر از مقام محترم وزارت دارد و همچنین جای تبریک به همه دست اند کاران صنعت هوانوردی.تفسیر و توضیح در این رابطه مغالطه ای بیش نخواهد بود. وزیر محترم تصمیم به این امر گرفته است که فردی با سوابق علمی و اجرایی را در راس این صنعت بگمارد که جای تقدیر دارد.صنعت هوانوردی متاسفانه در دو دوره اخیر فقط از روی روابط و فشارهای جانبی از سوی برخی از دستگاهها دچار سردرگمی شده بود و عملا رییس سازمان از خود اختیاری نداشت.سخنانی هم که بر زبان می آوردند جز وعده و وعید مبنی بر افزایش ناوگان و نوسازی نمودن ناوگاه حمل و نقل جز وعده های سرخرمن به چیرز دیگری نمی توان تشبیه کرد. بنابراین از آقای دکتر پورفرزانه تقاضامندیم در راستای بهبود م نوانمند نمودن نیروهای سازمان جهت افزایش سلامت کارکنان و متخصصان در سازمان بکوشد و تمام هم و غم خود را برای نوسازی و تقویت توان علمی و فنی همکارانشان در سازمان بکار گمارد.با آرزوی بهترینها برای صنعت