| کد خبر: 234275 |

◄ تضعیف حمل و نقل ریلی مسافری با نظام تعرفه گذاری نادرست

نظام تعرفه گذاری در کشور، متاثر از یکسری تصمیمات غلط است و اگر این روند ادامه یابد فضای بخش مسافری به سمت میرایی می رود.

تین نیوز

یک عضو هیئت مدیره انجمن تازه تاسیس صنفی شرکت‌ های حمل و نقل ریلی مسافری و خدمات وابسته گفت: وضعیت بخش حمل و نقل ریلی مسافری رو به رشدی نیست و هر روز شاهد از دست دادن واگن، کاهش تعداد صندلی و ... هستیم.

به گزارش تین نیوز، محمد رجبی مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا افزود: هزینه های بخش مسافری با درآمدهای این بخش هماهنگی ندارد و متاسفانه نظام تعرفه گذاری در کشور، متاثر از یکسری تصمیمات غلط است و اگر این روند ادامه یابد فضای بخش مسافری به سمت میرایی می رود.

وی در گفت و گو با تین نیوز عنوان کرد: راهکارهایی که برای حل این مشکل وجود دارد این است که تا جایی که می شود هزینه های این بخش کاهش یابد.

بیشتر بخوانید:

او ادامه داد: امکان کاهش بخشی از هزینه ها در دست دولت است که می تواند در قالب یارانه، هزینه های لکوموتیو را کاهش یا تخفیف بدهد و از مکان هایی که در اختیار شرکت ها قرار دارند اجاره نگیرد یا میزان اجاره ها را کم کند و ...

رجبی افزود: پاره دیگری از کاهش هزینه ها نیز درون بخشی است مثل تامین اقلام مورد نیاز از طریق ایجاد کارگاه های تجهیز از جمله خط تولید آب (که در 2 تا سه سال گذشته قیمت آن بیش از پنج برابر شده است) یاتامین ملزومات خاک و شستشوی بیرونی و کیترینگ و ...

این عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌ های حمل و نقل ریلی مسافری و خدمات وابسته با تاکید بر این که یکی از اهداف انجمن این است که زیرساختارهای تخصصی را هم در انجمن تشکیل دهد، گفت: بنا داریم با سرمایه گذاری مشترک بین شرکت های مالک این فضا را فراهم کنیم که مثلا خط تولید آب یا کیترینگ و ... ایجاد نماییم تا بتوانیم هزینه های بخش را کاهش داده و حاشیه سود مناسبی را برای بقا و دوام این بخش از صنعت فراهم کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.