| کد خبر: 233072 |

◄ حمله سایبری به راه آهن/ تعویق حرکت قطارها + اطلاعیه راه آهن

در حالی که رسانه های رسمی از اختلال سراسری در ساعات اخیر در سیستم های کامپیوتری شرکت راه آهن و احتمال حمله سایبری به این شرکت خبر داده و نوشته اند که فعالیت صدها خطوط قطار به تعویق افتاده و حتی لغو شده است، شرکت راه آهن در اطلاعیه ای اعلام کرد: اختلال در حوزه بازرگانی بوده و تاثیری بر سیر قطار نداشته و قطارها طبق برنامه، اعزام‌ می شوند.

تین نیوز

در حالی که برخی خبرگزاری ها از اختلال سراسری در ساعات اخیر در سیستم های کامپیوتری شرکت راه آهن  و احتمال حمله سایبری به این شرکت خبر داده و نوشته اند که فعالیت صدها خطوط قطار به تعویق افتاده و حتی لغو شده است، شرکت راه آهن در اطلاعیه ای اعلام کرد: اختلال در حوزه بازرگانی بوده و تاثیری بر سیر قطار نداشته و قطارها طبق برنامه، اعزام‌ می شوند.

به گزارش تین نیوز، خبرگزاری فارس در این مورد نوشته است: فعالیت صدها خطوط قطار به تعویق افتاده و حتی لغو شده، ورودی ها و خروجی ها، مراکز خرید بلیت، خدمات الکترونیک باری و مسافری، و سایت شرکت راه آهن نیز دچار اختلال شده و هرج و مرج بی سابقه ای در ایستگاه های قطار سراسر کشور رخ داده است.

به نوشته این خبرگزاری، اختلال در سیستم های کامپیوتری معطل شدن هزاران مسافر، آن هم بدون هیچ گونه پاسخگویی از طرف مقامات مسئول و یا هیچ گونه پیش بینی در تجدید کار خطوط را با خود به همراه آورده   و مسافرانی که در ایستگاه ها حضور دارند پستهای فراوانی را در صفحات اجتماعیشان به اشتراک می گذارند.

طبق گزارش رسیده، صفحات اعلان ساعات ورود و خروج قطار، لغو فعالیت تمامی خطوط قطار را اعلان کرده و پیام «تاخیر زیاد به دنبال حملات سایبری» بر روی آنها قید شده است. در این پیام مسافرین جهت اطلاعات بیشتر به شماره ۶۴۴۱۱ رجوع داده شدند، که بعد از بررسی خبرگزاری فارس، مشخص گردید این شماره مربوط به دفتر مقام معظم رهبری می باشد. شایان ذکر است پیام قید شده بر روی این صفحات احتمال یک حمله سایبری را در بین مسافران و مقامات مسئول دو چندان می نماید.

به گزارش تین نیوز، مدتی پس از انتشار این خبر در خبرگزاری فارس، روابط عمومی راه آهن با انتشار اطلاعیه ای ختلال در حرکت قطارهای را نادرست دانست و اعلام کرد: قطارها طبق برنامه اعزام‌ می شوند. 

در این اطلاعیه آمده است:

به دنبال انتشار خبری مبنی بر  اختلال در حرکت قطارها، روابط عمومی شرکت راه آهن به اطلاع می‌رساند، برنامه حرکت قطارها در اتوماسیون داخلی کشور  است و مشکلی برای تردد قطارهای مسافری و باری وجود ندارد. 

 در حال حاضر حرکت قطارها طبق روال و برنامه قبلی در حال انجام است و مشکلی در سیر و ایمنی قطارها وجود ندارد.

گفتنی است اختلال در حوزه بازرگانی بوده و تاثیری بر سیر قطار نداشته و قطارها طبق برنامه، اعزام‌می شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Ahmad Khoshnoodi 3 0

    نیاز به contingency plan را سال ۹۸ گفتیم، و توضیحاتش هم مستند است، طرح را ارائه کردیم
    اصلا فرض می کنیم هیچ اتفاقی دیروز رخ نداده! و نه خانی آمده و نه خانی رفته! و آن تابلو هم فوتوشاپ است
    و همه چیز درست کار می کند، بهتر ازین؟
    ما نیاز به ایجاد طرح ِ ادامه داریم که این بلا مثل دیروز و تا همین الان که گراف نفیس که مبتنی بر اینترانت است ولی معلوم نیست چرا قطع شده!!!! بسرمان آمد، فورا به یک پلن برای ادامه سوئیچ کنیم
    گر در خانه کس است، یک حرف،بس است
    سال ۹۸ کجا
    سال ۱۴۰۰ کجا
    مستندات و سایر مدارک طرح ارائه شده موجود است*🌺 حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ نِعْمَ الْمَوْلى‌ وَ نِعْمَ النَّصیرُ*🌺