| کد خبر: 215546 |

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران با اشاره به آماده سازی قراردادی برای تولید ۱۰۵ واگن جدید میان این شرکت و متروی تهران تاکید کرد: این کارخانه تعطیل نخواهد شد اما درخواست ما انعقاد قرارداد جدید با مترو و پیش پرداخت برای آغاز کار است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران با اشاره به آماده سازی قراردادی برای تولید ۱۰۵ واگن جدید میان این شرکت و متروی تهران تاکید کرد: این کارخانه تعطیل نخواهد شد اما درخواست ما انعقاد قرارداد جدید با مترو و پیش پرداخت برای آغاز کار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، گلشنی در برنامه ای تلویزیونی در خصوص خبر منتشر شده مبنی بر تعطیلی شرکت واگن سازی تهران گفت: شرکت واگن سازی تهران یکی از چهار شرکت واگن سازی در کشور است و از ۱۶۵۰ واگن فعال در کلانشهرهای کشور ۱۱۵۰ واگن یعنی بیش از دو سوم واگن های فعال کشور را شرکت واگن سازی تهران تولید کرده است.

وی افزود: این شرکت دارای دو بخش کلی است که در بخش اول تولید واگن های مترو را بر عهده دارد و در بخش دوم نگهداری و تعمیر واگن های مترو تهران را  انجام می دهد. در حال حاضر در بخش دوم یعنی تعمیر و نگهداری هیچ مشکلی نداریم؛ اما در بخش تولید پروژه ای برای تولید ۷۰ واگن داشتیم که به اتمام رسید و تحویل دادیم. لذا پروژه جدی دیگری نداریم.

گلشنی ادامه داد: البته پروژه تولید ۶۵۰ واگن از طریق فاینانس را داریم که متاسفانه هنوز قراداد فاینانس آن بسته نشده، لذا اجرایی نیز نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران درباره تعداد کمبود واگن های متروی تهران و علت عدم انعقاد قرارداد با این شرکت برای تولید واگن، گفت: در حال حاضر ۲۰۰۰ واگن نیاز خطوط متروی تهران است که مترو با این کمبود مواجه است اما از سوی دیگر برای تامین منابع مالی ساخت این واگن ها نیز با مشکل مواجه است. سال گذشته مقرر شد ۲۱۰ واگن توسط شرکت مترو به ما سفارش داده شود که با گذشت زمان و کمبود منابع مالی شهرداری و متروی تهران این تعداد به ۱۰۵ واگن کاهش یافت و در حال حاضر آماده سازی این قرارداد در حال انجام است که اگر محقق شود می توانیم عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

گلشنی در خصوص انعقاد قرارداد با سایر کلانشهرهای کشور نیز تصریح کرد: قرارداد تولید ۱۰۰ واگن با مشهد نیز داریم که مراحل آخر آن در حال طی شدن است. در حقیقت عملا کار مونتاژ به اتمام رسیده و منتظر یک قطعه هستیم که به محض تامین آن توسط کارفرما این واگن ها آماده تحویل خواهند بود. سایر شهرهای کشور نیز منتظر پروژه ۲۰۰۰ واگن وعده داده شده توسط دولت هستند.

وی تاکید کرد: شرکت واگن سازی تهران ۵۵۰ نفر پرسنل در بخش نگهداری و تعمیرات دارد و ۴۵۰ نفر نیز در بخش تولید فعال هستند. درخواست ما از شهرداری و مترو تهران استفاده حداکثری از ظرفیت کارخانه است اما با این وجود این کارخانه تعطیل نخواهد شد. چرا که برخی قطارها که نیاز به اورهال دارند در هنگامی که پروژه ای نداریم کار آنها را انجام می دهیم. با بسته شدن قرارداد و پرداخت پیش پرداخت ما کار را آغاز می کنیم. بخشی از تجهیزات واگن در داخل کشور تامین می شود و بخشی نیز از خارج خریداری می شود. ظرفیت این کارخانه تولید ۳۶۰ واگن یک طبقه در سال است.

 

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

پرسشنامه
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین