| کد خبر: 252123 |

◄ تولید انبوه قطار ملى مترو پیگیری می شود

در کنار بحث تامین 630 دستگاه واگن ناظر بر قرارداد منعقد شده با چینى ها، موضوع تولید انبوه قطار ملى مترو که افتخار صنعت حمل و نقل ریلى درون شهرى در کشور به شمار مى آید را نیز پیگیرى مى کنیم.

تین نیوز

با پیگیرى هاى صورت گرفته در ماه هاى اخیر و همچنین همکارى دولت، نامه تامین مبلغ پیش پرداخت از قرارداد تامین 630 دستگاه واگن که ازسال 1396 با یک شرکت چینى منعقد شده است، مورد تایید سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت تا از محل تهاتر درآمدهاى نفتى عملیاتى شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومى و امور بین الملل شرکت راه آهن شهرى تهران و حومه (مترو)، محسن هرمزى مدیرعامل شرکت مترو تهران با اعلام این مطلب گفت: خوشبختانه نامه مربوط به تامین سهم دولت از قرارداد خرید 630 دستگاه واگن که مبلغى در حدود 118 میلیون یورو به عنوان پیش پرداخت را شامل مى شود، توسط سازمان برنامه و بودجه تایید شد تا یک گام مهم در جهت اجرایى شدن این قرارداد که پنج  سال از تاریخ انعقاد آن مى گذرد، برداشته شود؛ البته در مرحله بعد باید مساله گشایش LC دنبال شود که آن را نیز به صورت مجدانه پیگیرى مى کنیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه به بحث تولید داخلى قطار ملى مترو اشاره کرد و افزود: در کنار بحث تامین 630 دستگاه واگن ناظر بر قرارداد منعقد شده با چینى ها، موضوع تولید انبوه قطار ملى مترو که افتخار صنعت حمل و نقل ریلى درون شهرى در کشور به شمار مى آید را نیز پیگیرى مى کنیم.

وی گفت: همزمان با تایید نهایى تست هاى فنى قطار ملى مترو که مراحل پایانى خود را سپرى مى کند، قرارداد تولید 113 دستگاه واگن با شرکت واگن سازى تهران، امکان عملیاتى شدن پیدا خواهد کرد و البته این امر مستلزم تامین منابع مالى مورد نیاز است.

هرمزی افزود: در این زمینه نیز اقدامات خوبى انجام شده و امیدواریم سال آینده بتوانیم شاهد اجرایى شدن آن قرارداد هم باشیم تا شبکه حمل و نقل عمومى پایتخت به لحاظ تامین ناوگان مورد نیاز براى ارائه خدمات بهتر به شهروندان، در سال هاى پیش رو وضعیت بهترى را تجربه کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوروش 0 0

    یک پروژه 630 واگن دارید و یک واگن مترو ملی. چه اصراری دارید که با یک دست دو هندوانه بلند کنید؟ تعارف را کنار بگذارید. یک چیز میگویید اما کار دیگری میکنید.اگر قطار مترو ملی واقعا افتخار شماست چرا تمامش نکرده غش کرده اید سمت چین؟ مگر نمیگویید تولید 113 واگن مترو ملی معطل اعتبار است؟ چرا تهاتر درآمد نفتی را خرج مترو ملی نمیکنید؟

  • ناشناس 0 0

    همين الان تيم فني و طراح اين واگن ملي از نوابق ريلي ايران هستند كه در سال 1385 در بدو تاسيس شركت واگن سازي ايران خودرو (ايريكو) در كشور كره جنوبي و در كارخانه هيوندايي روتم دوره هاي آموزش خودشون رو گذروندند. بعد از واگذاري اين كارخانه به بخش خصوصي (بنياد تعاون ناجا)‌همه ي اون عزيزان كوچ كردند از شركت! الان دوباره براي تارگت هاي تعريف شده همه ي اون عزيزان را دور هم جمع كردند! فقط ميخواستم بگم در اين سال ها با تصميمات نادرست چه پتانسيلي رو از دست داده ايم. سال 1385 كچا امسال 1401 كچا؟!