| کد خبر: 232725 |

تشریح نتیجه کمیسیون عالی تصادفات برای دو حادثه واژگونی اتوبوس

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با صدور اطلاعیه‌ای، نتیجه جلسات کمیسیون عالی تصادفات پیرامون دو حادثه اخیر واژگونی اتوبوس را تشریح کرد.

تین نیوز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با صدور اطلاعیه‌ای، نتیجه جلسات کمیسیون عالی تصادفات پیرامون دو حادثه اخیر واژگونی اتوبوس را تشریح کرد.

‌به گزارش تین نیوز، سردار کمال هادیانفر در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

پلیس راهور ناجا با صدور اطلاعیه‌ای، نتیجه جلسه کمیسیون عالی تصادفات پیرامون دو حادثه اخیر واژگونی اتوبوس را تشریح کرد:

پیرو دستور فرمانده محترم نیروی انتظامی به پلیس راهور ناجا در پی وقوع دو حادثه اخیر واژگونی اتوبوس در استان‌های آذربایجان غربی و یزد، کمیسیون عالی تصادفات دو جلسه (روزهای جمعه و شنبه تاریخ چهارم و پنجم تیرماه) تشکیل داد و پیش از ظهر امروز نتیجه جلسات فوق جهت استحضار مردم شریف ایران به شرح زیر اعلام می‌شود:

با توجه به گزارش کارشناسان تصادفات از صحنه تصادف، گزارش رئیس پلیس راه استان در این خصوص به مراجع ذیربط استانی و با بهره‌گیری از اطلاعات سامانه و سیستم‌ها از قبیل سامانه سپهتن، تردد شمار و… همچنین نظریه فنی کارشناسان اعزامی از ستاد پلیس راهور ناجا به محل وقوع تصادف که مبین جزئیات و ابعاد دقیق‌تر از نوع و نحوه شکل‌گیری تصادفات می‌باشد و با استفاده از کارشناسان فنی مکانیک در بازدید از بخش‌های مختلف فنی و مکانیکی اتوبوس‌ها، نظریه کمیسیون عالی تصادفات در راستای وظایف ذاتی پلیس مبنی بر رسیدگی بر تصادفات به قرار زیر است:

الف- علت تامه حادثه اتوبوس در استان آذربایجان غربی:

۱- بی احتیاطی راننده اتوبوس به علت ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در پیچ و شیب (نقص ماده ۱۲۹ و ۱۳۰ آئین نامه راهور).

۲- بی مبالاتی و قصور مسئولین هماهنگی سفر به علت تأمین نکردن وسیله نقلیه مناسب و آشنا نبودن راننده با شرایط راه و جغرافیای منطقه بدون هماهنگی با ادارات مرتبط با ایمنی ترافیک.

ب- علت تامه حادثه اتوبوس در استان یزد:

۱- بی مبالاتی و مهارت نداشتن راننده اتوبوس به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، ناشی از بکارگیری وسیله نقلیه با عیب و نقص فنی مستمر (نقض ماده ۵۴ و ۹۸ آئین نامه راهور).

۲- بی مبالاتی مدیرعامل و مدیر فنی شرکت مسافربری ماهان سفر ایرانیان به علت صدور صورت وضعیت برای وسیله نقلیه دارای نقص فنی.

نتایج بررسی‌ها، جزئیات و مستندات این حوادث، به حضور مقامات مسئول ارسال شده است.

در پایان پلیس راهور ضمن ابراز تأسف از حوادث پیش آمده و همدردی با خانواده‌های جانباختگان، انتظار دارد که مسئولین عالیرتبه کشوری و متولیان تامین ایمنی راه‌ها و شهرها، رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه علی‌الخصوص ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی اهتمام بیشتری داشته باشند و با تلاش مضاعف نسبت به پیشگیری و کاهش حوادث رانندگی اقدام عاجلی بکنند تا ان‌شاء‌الله شاهد بروز حوادث ناگواری از این دست در آینده نباشیم. "

تشریح نتیجه کمیسیون عالی تصادفات برای دو حادثه واژگونی اتوبوس

تشریح نتیجه کمیسیون عالی تصادفات برای دو حادثه واژگونی اتوبوس

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.