| کد خبر: 172937 |

◄ دبیر کل آیمو شنبه به ایران می‌آید

معاون وزیر راه و شهرسازی از حضور دبیر کل آیمو در مراسم روزجهانی دریانوردی خبر داد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از حضور دبیر کل آیمو در مراسم روزجهانی دریانوردی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در نشست خبری که به مناسبت برگزاری هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان بین‌المللی دریانوردی در محل آن سازمان برگزار شد، گفت:  کی تاک لیم، دبیر کل سازمان بین‌المللی دریانوردی در مراسم روزجهانی دریانوردی برای اولین بار به ایران خواهد آمد.

او تاکید کرد: حضور کی تاک لیم فرصت مناسبی است تا در شرایطی که کشور به واسطه تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا محدودیت‌هایی را تجربه می‌کند، توانمندی‌های ایران در عرصه دریایی به وی به‌عنوان متولی دریانوردی جهانی معرفی شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایران جزو ۲۰ کشور نخست دنیا در داشتن مرزهای دریایی است و بالغ‌بر ۱۰۰ هزار نفر در کشتی‌های اقیانوس‌پیما فعالیت دارند که اولین کشورهایی است که به این سازمان پیوسته است.

راستاد افزود: سندها و بیانیه‌های تاثیرگذاری ایران در آیمو نشان از توان تخصصی هیات ایرانی در کمیته‌های تخصصی آیمو دارد و به واسطه نقش فعال و موثر جمهوری اسلامی ایران در آیمو، ایران موردتوجه ارکان سازمان بین‌المللی دریانوردی است.

او ادامه داد: سالانه بالغ‌بر ۳۰۰ میلیون تن کالا از طریق بنادر ایران وارد و صادر می‌شود که همه اینها موید این مطلب است که ایران در زمینه بنادر و دریانوردی کشوری فعال و دارای توانمندی است.

این مقام مسئول گفت:کی تاک لیم از بخش‌های مختلف سازمان بنادر بازدید خواهد کرد.

راستاد تشریح کرد: ایران در سال ۲۰۲۱ میلادی (۱۴۰۰ هجری. شمسی) میزبانی مراسم موازی روزجهانی دریانوردی را در ایران برعهده دارد و برگزاری مراسم روز شنبه فرصت مناسبی است تا برای سال ۱۴۰۰ و میزبانی مراسم روزجهانی دریانوردی، آمادگی لازم را کسب کند.

او ادامه داد: این مراسم در روز شنبه ۱۷ شهریورماه برگزار می‌شود که علاوه بر دبیر کل سازمان بین‌المللی دریانوردی، مقامات عالی‌رتبه کشوری و لشکری، مدیران ارشد ارگان‌های دریایی، فعالان بخش خصوصی و دریاییان نمونه کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.