| کد خبر: 170466 |

Allianz در گزارش سالانه ایمنی و حمل‌ونقل خود که هفته گذشته منتشر شد، آمار و ارقام مربوط به حوادث دریایی در یک دهه اخیر (2008 تا 2017) را بر اساس نوع کشتی، علت و ناحیه وقوع، ارائه کرد.

تین‌نیوز | 

Allianz در گزارش سالانه ایمنی و حمل‌ونقل خود که هفته گذشته منتشر شد، آمار و ارقام مربوط به حوادث دریایی در یک دهه اخیر (2008 تا 2017) را بر اساس نوع کشتی، علت و ناحیه وقوع، ارائه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل تین‌نیوز بنا بر نتایج  این گزارش، نیمی از حوادث، مربوط به کشتی‌های باربری(کارگو)  بوده است، در حالی‌که بیش‌ از نصف تلفات در این دوره به علت اشتباهات محاسباتی رخ‌داده‌اند.

Allianz-top-5-ship-types-lost
مجموع تلفات بر اساس نوع کشتی

این گزارش عنوان می‌کند که به ترتیب کشتی‌های باری، ماهی‌گیری، فله‌بر، مسافری و یدک‌کش‌ها، بیش‌ترین تلفات را در طول این دهه داشته‌اند.

کشتی‌های باری 42درصد و ماهیگیری 15درصد، درمجموع حدود 60درصد از  آمار 1129 تلفات را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین بیش از نیمی از تلفات سال گذشته میلادی، متعلق به کشتی‌های باری است که این مقدار، از 34 فروند در سال 2016 به 53 فروند در سال 2017 رسیده و در مقایسه با آمار سال گذشته 56درصد افزایش یافته است.

allianz-losses-by-type-2017
کاهش تلفات کشتی‌های ماهی‌گیری، مسافری و یدک‌کش‌ها نسبت به سال قبل
و افزایش تلفات کشتی‌های فله‌بر و نفت‌کش

این گزارش اضافه می‌کند که مجموع تلفات کشتی‌های مسافری در سال گذشته پنج‌فروند بوده که محدوده فعالیت آن‌ها در نقاط شمالی آب‌های جنوب چین و مدیترانه بوده و علت از دست رفتن سه فروند از این کشتی‌ها، آتش‌سوزی بوده است.

Allianz-top-losses-by-type

Allianz-top-5-causes-of-loss
تلفات بر اساس علت 

غرق شدن، به گل نشستن یا برخورد با صخره، آتش‌سوزی یا انفجار، نقص فنی و تصادف دلایل عمده تلفات دریایی در دهه گذشته هستند.

غرق شدن، عامل نیمی از مجموع تلفات دریایی در دهه گذشته بوده است. این رقم در سال 2017 به بیشترین میزان خود 65درصد رسید. شرایط بد جوی مهم‌ترین عامل، در این نوع تلفات است.

allianz-losses-by-cause-1

تعداد تلفات ناشی از آتش‌سوزی و انفجار نسبت به سال گذشته، یک‌دوم کاهش داشته و به 6 فروند رسیده است.

allianz-causes-of-loss

 

allianz-losses-by-region-2008-2017
تلفات بر اساس ناحیه

بیش‌ترین تصادفات و وقایع طی شش‌سال گذشته، در ناحیه دریای سیاه و مدیترانه شرقی رخ‌داده است. هرچند

میزان این وقایع در سال گذشته میلادی 18 درصد کاهش‌یافته است.

در سال 2017، خرابی تجهیزات و نقص فنی عامل اصلی 42 درصد آسیب‌ها در سراسر جهان بوده است. پس‌ از آن، تصادفات با 13درصد و به گل نشستن یا برخورد با صخره، با 12درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

منطقه مدیترانه شرقی و دریای سیاه،شاهد 4هزار و 618 مورد حوادث دریایی، طی دهه گذشته بوده که بالاترین میزان این آمار است.

از مجموع 25هزار و 967 آسیب‌دیدگی کشتی‌ها طی دهه گذشته، تقریباً یک سوم آن‌ها ناشی از نقص فنی  بوده است. به ترتیب، آسیب‌های ناشی از تصادفات با 3هزار و 787 مورد  و به گل نشستن یا برخورد با صخره، در رتبه‌های بعدی جای دارند.

allianz-losses-by-region

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین