بازدید سایت : ۳۱۴۰۵

بهسازی واگن‌ های متروی مشهد نیازمند ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: ٢ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین لوازم یدکی و بهسازی واگن های مترو مشهد در سال آینده نیاز است.

بهسازی واگن‌ های متروی مشهد نیازمند ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است
تین نیوز

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: ٢ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین لوازم یدکی و بهسازی واگن های مترو مشهد در سال آینده نیاز است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بهرام نکاحی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: ١٣ سال از عمر خط یکم قطار شهری مشهد می گذرد و به دلیل ضعف تجربیات در ساخت مترو، اکنون در حوزه فنی مشکلاتی وجود دارد.

وی اضافه کرد: در خطوط متروی مشهد تاکنون نقص فنی عمده ای نداشته ایم اما صداهایی در مترو خط یکم وجود دارد که ناشی از «نرم تر بودن» ریل مترو نسبت به میزان استاندارد است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد بیان کرد: همچنین قوس هایی در مبدا و مقصد خط یکم وجود دارد که از سرعت ناوگان می کاهد و رفع این نواقص در دستور است.

وی ادامه داد: ٣۶ ایستگاه در خطوط یکم و دوم مترو در مشهد فعال است که بدین طریق روزانه ٣٠٠ هزار نفر جابجایی صورت می گیرد.

نکاحی با بیان اینکه در خط یکم کمبود ۶٠ دستگاه واگن وجود دارد، افزود: شرکتهای تولیدکننده واگن در کشور محدود هستند و اقداماتی برای تأمین واگن داخلی در دست پیگیری است که پیش بینی می شود اوایل سال آینده قرارداد برای تامین واگن منعقد شود که ١٨ ماه بعد از انعقاد قرارداد تحویل واگن شروع خواهد شد.

وی بیان کرد: اولین مرکز نوآوری حمل و نقل در مترو مشهد تا اردیبهشت ماه سال آینده فعال می شود، قطار شهری مشهد در حوزه فنی و تخصصی پیشگام است.

۱۰ درصد هزینه مترو از شهروندان دریافت می شود

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد در ادامه گفت: در تمام دنیا به دلیل حجم حضور شهروندان در ناوگان مترویی، اقدامات امنیتی در بیشترین حد خود انجام می شود، از این جهت در مترو مشهد نیز کنترل بر ترددها وجود دارد.

وی ادامه داد: در ١٣ سال گذشته فقط یک مورد تجاوز به حریم ریلی در ناوگان مترویی مشهد رخ داده است، تلاش می شود ضریب ایمنی در مترو این کلانشهر به بیشترین سطح برسد.

نکاحی بیان کرد: تامین منابع مالی و قطعات از مشکلات است، اما به رغم وجود تحریم ها تا امروز چالشی در این حوزه به صورت جدی وجود نداشته است.

وی اظهار کرد: اورهال (تعمیرات اساسی) ناوگان نیز با استفاده از ظرفیت واگن سازی تهران انجام می شود.

وی گفت: هزینه تمام شده مترو در سال آینده حدود ١٢٩ هزار ریال است که فقط ١٠ درصد این هزینه از شهروندان از طریق بلیط دریافت می شود.

 خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد این شهر، اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند. مسیر توسعه چهار و نیم کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴ و نیم کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر، که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد، از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات حفاری خط چهارم نیز به طول ۱۷ و نیم کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه از خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.