| کد خبر: 41469 |

افتتاح سالن مسافری پایانه مرزی پرویزخان در استان کرمانشاه دروازه‌ی دیگر از تمدن جمهوری اسلامی ایران

تین نیوز |  ​سالن مسافری پایانه‌ی مرزی پرویزخان در استان كرمانشاه با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، استاندار استان، نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و جمع دیگری از مسئولین كشوری و محلی همچنین مقامات محلی اقلیم كردستان كشور عراق افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز از روابط‌عمومی سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای دكتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با اشاره به علاقمندی وافر جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط تجاری با كشورهای منطقه و كل جهان اظهار داشت:
برای ما مایه بسی خوشبختی است كه بتوانیم هم در جهت توسعه ایران و هم در جهت ثبات و امنیت منطقه گام برداریم ما همواره بر این عقیده بودیم كه امنیت ما پیوند دارد با امنیت كشورهای منطقه و جهان و همچنین توسعه ایران پیوند دارد با توسعه منطقه و جهان به همین خاطر توسعه و تكمیل پایانه‌های مرزی در وزارت راه و شهرسازی جزء برنامه‌های اولویت‌دار و دستور كار جدی قرار گرفته است.

منافع ملی را همزمان با منافع دوجانبه با كشورهای دیگر مهم برشمرد و افزود: مردمان این منطقه دارای سابقه تاریخی، فرهنگی، تجاری و دینی هستند و مرزها بیشتر به عنوان نماد حاكمیت و ایجاد امنیت بوده و نباید مانع تردد و تجارت و مانع ارتباط دوجانبه و چندجانبه باشند و ما به همین جهت بیشتر به خاطر سهولت در امر تردد، تجارت، توسعه پایانه‌های مرزی و تكمیل و بهسازی راههای منتهی به این مرزها را در دستور كار خود قرار داده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی با تأكید بر افزایش امنیت ملی كشور كه در گرو رونق و آبادانی هرچه بیشتر مرزها و شهرهای مرزی و امكانات برتر زندگی در نقاط مرزی است، گفت: ما نگاهمان با حفظ عزت و اقتدار ملت ایران و در عین دوستی با تمامی همسایگان ایران است.

وی عبور بیش از دو هزار كامیون و یكهزار مسافر از مرز پرویزخان را یك ظرفیت عالی برشمرد و تاكید كرد: پایانه‌ای كه امروز افتتاح می‌شود دو منظوره بوده و فعلاً هم مسافری و هم تجاری خواهد بود. این در حالی است كه پایانه تجاری مستقلی هم در حال ساخت است كه 30 درصد پیشرفت كار دارد و امید است هرچه سریعتر عملیات اجرایی آن به اتمام برسد تا تأسیسات حاضر، تنها برای عبور مسافران مورد استفاده قرار گیرد تا آسایش و آرامش مسافران كاملاً برقرار گردد و سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی به راحتی كار خود را انجام دهند.

وزیر راه و شهرسازی با اظهار اینكه پایانه‌های مرزی كه ظرفیت اقتصادی دارند همانند بنادر دریایی باید امكانات لجستیك برای تغییر و نصب و استقرار انبارهای مختلف، سیستم‌های بسته‌بندی و سیلوها و بونكرهای گوناگون و مجموعه زنجیره لجستیك را داشته باشند، افزود: باید در همین منطقه بازارچه‌های مرزی را یك مرحله به پیش برد و به مفهوم لجستیك نزدیك كرد و از آنجا كه 54 درصد تردد بار از این پایانه صورت می‌گیرد، مطالعه همین تغییر را از همكاران خواستم تا فضای كار برای بخش خصوصی بیشتر فراهم گردد.

آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به زیرساخت‌های حمل‌ونقلی استان  كرمانشاه را باتوجه به ظرفیت‌های موجود امری ضروری دانست و گفت: به همین خاطر بخشی از بزرگراه كربلا مورد بهره‌برداری قرار گرفته و امید است در سال آینده كل پروژه به اتمام برسد.

براساس این گزارش  داود كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این مراسم با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته جهت احداث 5 هزار مترمربع تأسیسات در مرز پرویزخان با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال تا مرحله فعلی اظهار داشت: با پیگیری لازم تلاش می‌شود تا باقیمانده عملیات این پایانه مراحل تكمیلی خود را طی نماید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام عبور حدود 10 میلیون تن كالای ترانزیتی در 10 ماهه ابتدای امسال از مرزهای زمینی كشور، افزود: حدود 95 درصد از این میزان ترانزیت از طریق جاده‌های كشور صورت پذیرفته و در همین مدت، قریب 11.5 میلیون نفر مسافر از طریق 24 پایانه مرزی جاده‌ای كشور تردد كرده‌اند.
وی وجود تأسیسات زیربنایی مناسب در منطقه جهت امر صادرات كشور به كشور همسایه عراق را امری ضروری دانست و گفت: در سال گذشته باتوجه به مشكلاتی كه در بخش پیمانكاری پروژه پیش آمد، به سرعت تصمیماتی در فرآیند اجرایی كار اتخاذ گردید و خوشبختانه با تلاش جدی پیمانكار و همینطور مشاور طرح، عملیات پروژه به خوبی انجام و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

مهندس كشاورزیان با تقدیر از پیمانكار، مشاور و دست‌اندركاراران پروژه سالن مسافری پایانه مرزی پرویزخان تأكید كرد: امید است با راه‌اندازی این تأسیسات مهم زیربنایی در منطقه، شاهد رونق تجارت و توسعه روابط با كشور همسایه بوده و باعث سهولت در كار استفاده‌كنندگان از این پایانه، شامل مسافران، تجار و كامیون‌داران گردد.

این گزارش می‌افزاید مهندس ابراهیم رضایی استاندار كرمانشاه نیز در این مراسم با ابراز رضایت از ساخت و تكمیل پروژه سالن مسافری پایانه مرزی پرویزخان در ظرف مدت كوتاه، اظهار داشت: از وزیر راه و شهرسازی و مسئولین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای كه نگاه ویژه‌ای به پروژه‌های عمرانی كشور به ویژه استان كرمانشاه دارند، تقدیر و تشكر نموده و از آنجا كه راه به عنوان زیرساخت اصلی محور توسعه قلمداد می‌گردد، استان نیز نیاز مبرم به این زیرساخت دارد.

وی با اشاره به اینكه منطقه قصرشیرین بیش از 54 درصد امر صادرات كشور را به كشور عراق برعهده دارد افزود: ضرورت دارد كه بهترین امكانات مواصلاتی در منطقه فراهم گردد كه در امر راه‌آهن نیز تلاش‌هایی صورت گرفته است تا مسیر كرمانشاه – خسروی بزودی تكمیل و شبكه ریلی كشور متصل گردد.
استاندار كرمانشاه با تأكید بر صدمات وارده در طول هشت سال دفاع مقدس به استان كرمانشاه، نگاه ویژه ملی به پروژه‌های عمرانی استان را ضروری دانست و گفت: باتوجه به ظرفیت‌های موجود استان و موضوع تجارت به عنوان محور توسعه استان، پرداختن به زیرساخت‌های لازمه تجار و بازرگانی یك امر حتمی است و نقش وزارت راه و شهرسازی در این راستا بی‌بدیل است.

این گزارش می‌افزاید دكتر حسینی نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی نیز از تلاش‌های صورت گرفته در توسعه و تكمیل پروژه‌های عمرانی و زیرساختی منطقه تقدیر و تشكر نموده، مطالبی را در این مراسم بیان نمودند. همچنین در ابتدای مراسم افتتاح و بهره‌برداری از سالن مسافری پایانه‌ مرزی پرویزخان، بهمن خسروانی مدیركل حمل و نقل و پایانه‌های استان گزارش كاملی از روند اجرایی پروژه ارائه كرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.