| کد خبر: 217614 |

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جزئیات ثبت نام و دریافت تسهیلات خرید کامیون نو برای نوسازی ناوگان جاده ای را تشریح کرد.

تین نیوز

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جزئیات ثبت نام و دریافت تسهیلات خرید کامیون نو برای نوسازی ناوگان جاده ای را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، داریوش امانی درباره نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: هفته گذشته قرارداد نوسازی ۱۱ هزار کامیون فرسوده طی ۲۰ ماه آینده و تحویل این تعداد دستگاه به مالکان ناوگان فرسوده به امضا رسید؛ ظرف ۳ سال گذشته، ۵ هزار دستگاه از ۱۱ هزار کامیون فرسوده، نوسازی شده است و با قراردادی که هفته گذشته امضا کردیم، قرار است ۵ هزار دستگاه دیگر نوسازی شود که این قرارداد میان سازمان راهداری، یک شرکت داخلی خودروساز و یکی از بانک‌های شبه دولتی داخلی منعقد شده است.

وی ادامه داد: ظرف ۲۰ ماه آتی، ۵ هزار دستگاه بعدی نوسازی می‌شود؛ ضمن اینکه در حال مذاکره با دیگر خودروسازان داخلی هستیم که به زودی با یکی از خودروسازان بزرگ داخلی قرارداد دیگری امضا خواهیم کرد که هزار دستگاه کامیون نیز این شرکت نوسازی خواهد کرد. با این ۶ هزار دستگاهی که این دو خودروساز تولید می‌کنند به اضافه ۵ هزار دستگاه کامیون فرسوده‌ای که در ۳ سال گذشته نوسازی شد، مجموعاً ۱۱ هزار کامیون فرسوده از رده خارج و به جای آنها کامیون نوساز وارد جاده‌ها می‌شود.

۱۵ شرکت سازنده خودروی سنگین در کشور داریم

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: در حال حاضر ۱۵ خودروساز ناوگان سنگین در کشور داریم که تعدادی از آنها دولتی و تعدادی هم خصوصی هستند.

امانی تأکید کرد: ۳۸۵ هزار دستگاه ناوگان فعال جاده‌ای داریم که از این تعداد، نزدیک ۷۰ هزار دستگاه فرسوده است و باید نوسازی شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا از همه ظرفیت تولید داخل خودروهای سنگین استفاده نمی‌شود، گفت: ما در سازمان راهداری آمادگی داریم تا با همه خودروسازان داخلی قرارداد امضا کنیم؛ اما به جهت مسائلی مانند تحریم و مشکلاتی که خودروسازان داخلی از نظر گردش مالی و سرمایه در گردش با آن مواجه هستند، این امکان را ندارند که خودروی سنگین تولید کنند؛ لذا تعدادی از شرکت‌های سازنده ناوگان سنگین، غیر فعال هستند.

امانی خاطرنشان کرد: سرمایه‌ای که برای ساخت ۵ هزار دستگاه کامیون نوسازی و جایگزینی آن با ناوگان فرسوده در هفته گذشته با یک خودروساز داخلی به امضا رسید، ۱۴ هزار میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی بود؛ از سوی دیگر نیاز به تأمین تسهیلات داشت تا برای رانندگان و مالکان کامیون‌های فرسوده، جذابیت ایجاد شود؛ لذا در حال مذاکره همزمان با خودروسازان و بانک‌ها بودیم که این مذاکرات به طول انجامید.

جزئیات وام خرید کامیون نو

وی بیان کرد: نتیجه این مذاکرات این شد که تسهیلات با نرخ سود ۹ درصد به مالکان کامیون‌های فرسوده برای نوسازی ناوگان پرداخت می‌شود؛ ۹ درصد مابقی نرخ سود این تسهیلات (از مجموع ۱۸ درصد) را سازمان راهداری پرداخت می‌کند.

قائم مقام سازمان راهداری خاطرنشان کرد: برای هر کامیونی، معادل ۸۰ درصد قیمت آن وام پرداخت شده و ۲۰ درصد را آورده مالک ناوگان فرسوده در نظر گرفته ایم.

اولویت با توسعه کامیون‌های یخچالی با اعطای وام ۸۰۰ میلیونی تریلر یخچال دار

وی یکی از اولویت‌های توسعه ناوگان نوساز جاده‌ای را افزایش تعداد کامیون‌های یخچال دار دانست و افزود: متقاضیان جایگزینی ناوگان فرسوده می‌توانند تریلر یخچالی را از شرکت سازنده خریداری کنند که ۸۰۰ میلیون تومان آن معادل ۸۰ درصد قیمت تریلر یخچالی، تسهیلات است.

امانی ادامه داد: متقاضیان نوسازی ناوگان، باید به سامانه مربوطه مراجعه کنند؛ اولویت نخست با ناوگان بالای ۵۰ سال فعال در جاده هاست و رانندگان باید کارت هوشمند داشته باشند. کامیون‌های بالای ۱۰ تن نیز در اولویت قرار دارند که با ثبت نام در سامانه، ابتدا اقدام به اسقاط کامیون فرسوده در مرحله اول کرده، در مرحله دوم برای تشکیل پرونده تسهیلات به بانک مراجعه می‌کنند و در مرحله آخر هم مراجعه به کارخانه سازنده از سوی متقاضی، قرار دارد. کل این فرآیند دو ماه طول می‌کشد.

این مقام مسئول در وزارت راه گفت: در فاز نخست این طرح، ۲۰۰ دستگاه خودرو ظرف ۱۰ روز آینده به رانندگان تحویل می‌شود؛ بخشی از مجموعه قطعات لازم برای تولید این کامیون‌ها وارداتی است اما بخش ساخت اتاق این ناوگان در داخل انجام می‌شود.

صرفه جویی ۱.۲ میلیارد لیتر سوخت فقط با نوسازی ۵ هزار کامیون فرسوده

وی تأکید کرد: نوسازی این ۵ هزار دستگاه ناوگان، صرفه جویی ۱ میلیارد و ۲۲۰ میلیون لیتری در پی دارد کاهش آلایندگی محیط زیست و افزایش بهره وری صنعت حمل و نقل از دیگر نتایج نوسازی ناوگان فرسوده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن رضایی 3 0

    کامیون با تمام قسط ارئه بدین برای کسانی که راننده هستن

    • محمدحمیرانی 0 0

      سلام باتشکر از ناوگان راننده هستم با15سال کار با کشنده خواهشن برا خرید کشنده اقساطی از ناوگان درخواست خرید دارم

  • حسین شهرکی 4 0

    سلام داداش من راننده پایه یک با سابقه کار 17سال با تریلی هستم اگه امکان داره یک کشند ه اقساطی را دارم تشکر

  • قنبری 3 0

    سلام همسر من رانندی کامیون هست وکامیون ما عمر خودش رو کرده و هرچی وام میگرم خرجش میکنیم همیشه خراب هست دیگه کارد به استخون رسیده لطف کنید به همسر من هم ی کامیون نو با اقساط بدید ۴ تا بچه داریم هر چی در میارم خرج کامیون میکنم خب لطف کنید به ما هم تسهیلات بدید ممنون میشم

  • عباس حبیبی 8 0

    سلام کامیون تمام قسط دارین ما هرچی کارکردیم برامردم بوده پول پیش هم نداریم خرید کامیون ازدم قسط وجودداره راهنمایی کنین

  • مسلم سلامی 4 0

    سلام بنده راننده کامیون هستم با ببست سال سابقه کارم برا مردم بوده اگه تمام قسط بدین میتونم قسطاشو پرداخت کنم با ضمانت

  • علی عیسی وند 4 0

    من هیچ خودرویی ندارم
    چطور میتونم یه کامیون باکمک وام دولت ایران خریداری کنم
    لطفا اگه میشه راهنماییم کنید 🙂

  • رسول 2 0

    سلام من چن سال کامیون داشتم یه کلاه بردار پولمو خورد ریختم ماشین بخرم کلاه بردار بود و دولت هم بعد دو سال هیچ کاری برام نکرد واقعا گرفتارم اگه میشه هر قسطی ببندید ولی بهم یه ماشین بدین

  • رسول 3 0

    من راننده پایه یک هستم ونیازمند وام ماشین سنگین هستم البته کسی روندارم که ضامنم بشه ممنون میشم کمکم کنید که بشم صاحب ماشین وبرای خودم وزن وبچم روزی حلال بدست بیارم

  • سعید دلخاک 2 0

    وام برای کامیون وارداتی

  • عبدالرضا 2 0

    باسلام من هم یه راننده کامیون هستم یه عمره براشرکتا و مردم کار میکنم و یه پراید دارم با یه خونه قدیمی اگه میشه به ماهم تسهیلات بدید تا بتونیم بعد یه عمر جلو زن و بچه سربلند کنیم یا حداقل راهنمایی کنید چطوری میتونم یه ماشین اقساطی بردارم

  • غلامی 0 0

    سلام بنده ۱۱سال راننده کامیون هستم.نیاز به تسهیلات جهت خرید کامیون میباشم.لطفآ راهنمایی کنید

  • داود 0 0

    سلام راننده پایه یکم خاور داشتم برا خریدخونه فروختم الان با ۱۰۰تمن پیش پرداخت چطور می تونم یه کامیون اقساطبخرم؟؟

    • مسعود 0 0

      با عرض سلام.خدمت اون دسته از مسولینی که میتونند برا قشر راننده کاری انجام بدند بنده یک عمر برا مردم شوفری کردم پولم نداشتم کامیونی برا خودم بخرم اگه شرایط از دم قسط هست راهنمایی بفرمایید

  • ناشناس 0 0

    سلام من ۶۰۰دارم راهنمایی میکنید من یک ماشین بخرم

  • حبیب غلامی 0 0

    با سلام و خسته نباشید خدمت مسئول مربوطه که زحمت برای ما رانندگان جاده میکشن .تو رو خدا من راننده توان خرید کشنده با این قیمتها رو ندارم عمری برای مردم زحمت کشیدیم حالا تصمیم گرفتیم برای خودمون کار کنیم .اگه برای یه ماشین حداقل یک سوم از خودم و مابقی تسهیلات باید ممنون میشم

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید