| کد خبر: 236903 |

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اعلام کرد: بر اساس توافقات و هماهنگی‌های صورت با تامین به موقع اعتبار و قیر مورد نیاز، آزادراه اصفهان –شیراز تا پایان امسال یا نهایتا ابتدای سال آینده به بهره‌برداری برسد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اعلام کرد: بر اساس توافقات و هماهنگی‌های صورت با تامین به موقع اعتبار و قیر مورد نیاز، آزادراه اصفهان –شیراز تا پایان امسال یا نهایتا ابتدای سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، خیراله خادمی اظهار کرد: در پی سفر رییس‌جمهور مقرر شد تا روند تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان که به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور است، تسریع شود. در همین راستا برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت تا با تامین سرمایه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی مورد نیاز از سوی دولت و صندوق بازنشستگی  وزارت دفاع به عنوان سرمایه‌گذار، بتوانیم آن را در زمان منطقی به اتمام برسانیم.

وی افزود: طول آزادراه شیراز-اصفهان ۲۲۵ کیلومتر بوده و عملا با احداث آن فاصله این دو استان حدود ۱۳۰ کیلومتر معادل بیش از دو ساعت کوتاه می‌شود و تاثیر زیادی در ترددهای بین استانی به ویژه سفرهای مردم از مناطق جنوبی کشور مانند هرمزگان به مرکز می‌گذارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ادامه داد: یکی از مهمترین و بزرگترین آزادراه‌های در حال ساخت کشور محور شیراز-اصفهان است و هم اکنون کارهای زیرسازی آن انجام شده و یک لایه آسفالت این آزادراه نیز کاملا به اتمام رسیده است. لایه دوم آن و مسائل ایمنی‌اش باقی مانده و این محور آزادراهی پیشرفت بیش از ۹۴ درصدی دارد.

خادمی با اشاره به اینکه با توجه به پیشرفت فیزیکی امیدواریم بتوانیم با تامین مالی به موقع تا پایان سال یا اوایل سال ۱۴۰۱ این محور آزادراهی را به اتمام برسانیم، گفت: برای تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و برای بهره‌برداری اولیه این میزان نیاز به ۱۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد که ۵۰۰  میلیارد تومان را باید دولت بپردازد و ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز سهم سرمایه‌گذار یعنی سندوق بازنشستگی وزارت دفاع است.

بیشتر بخوانید:

زمان بهره برداری از آزادراه شیراز - اصفهان نزدیک است

وی با بیان اینکه هم اکنون در حال تامین قیر از طریق مصوبه مجلس هستیم، اعلام کرد: طی ماه‌های گذشته تامین قیر قدری طولانی شد چرا که اختلافاتی درباره نحوه تحویل از سوی وزارت نفت به وجود آمد و قیمت آن نیز از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بیش از ۱۳ میلیون تومان به ازای هر تن رسیده است. امیدواریم هر چه سریعتر این کار انجام شود تا پروژه‌های عمرانی کشور را بتوانیم به سرعت انجام دهیم. البته به دلیل سرمای هوا ممکن است قدری با تاخیر و کندی این پروژه مواجه شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید