| کد خبر: 98351 |

نروژی ها به بندر آفتاب آمدند

تین‌نیوز| معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت: هم اکنون با همکاری نروژ، نصب هزار قفس پرورش ماهی در نزدیکی بندر آفتاب در حال انجام است.
 

حسینعلی عبدالحی اظهار داشت: در راستای اصلاح نژاد کپورماهیان پرورشی در کشور، برای نخستین بار موفق شدیم نسل اول کپورماهیان اصلاح نژاد شده را خرداد ماه امسال از کشور مجارستان را به کشور وارد کنیم.
 
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران با بیان اینکه این کپور ماهیان به صورت تخم چشم زده به کشور وارد شده اند، بیان داشت: تعداد این تخم چشم زده ها حدود 200 هزار قطعه بوده است.
 
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران همچنین از واردات 170 هزار بچه کپور ماهی اصلاح نژاد شده از کشور مجارستان خبر داد.

وی تاکید کرد: این میزان تخم چشم زده و مولد کپورماهی اصلاح نژاد وارد شده از مجارستان، کل مولدین مورد نیاز جهت توسعه پرورش کپورماهی نسل اول در کشور را پوشش خواهد داد.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران همچنین از انجام برنامه ریزی های لازم جهت واردات کپور آیینه ای از مجارستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این گونه از کپورماهیان فاقد فلس هستند.

وی اذعان داشت: با توجه به تبلیغات و اطلاع رسانی های در نظر گرفته شده برای معرفی این گونه از کپورماهیان اصلاح نژاد شده، پیگیری های لازم جهت تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی برای پرورش این گونه را انجام خواهید داد.

عبدالحی در ادامه گفته های خود بیان داشت: با توجه به استقبال بیشتر پرورش دهندگان و تکثیر کنندگان بخش دولتی و خصوصی در استان خوزستان، این مولدین کپور ماهی اصلاح نژاد شده مجاری را در اختیار پرورش دهندگان استان خوزستان قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: قصد داریم در صورت استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی، این گونه مولد اصلاح نژاد شده در سراسر کشور پخش کنیم.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تاکید کرد: امیدواریم تا پایان سال مولدین کپورماهی نسل اول جهت آغاز پرورش آماده شوند تا از سال 96 شاهد تولید کپورماهیان نسل اول در حجم قابل توجه باشیم.

وی واردات مولدین کپورماهی نسل اول اصلاح نژاد شده از کشور مجارستان را یکی ازمهمترین اقدامات سازمان شیلات ایران طی سالهای اخیر در راستای توسعه آبزی پروری عنوان کرد.

عبدالحی در خصوص وضعیت پروژه های پرورش ماهی در قفس بیان کرد: با جدیت در حال پیگیری توسعه پرورش ماهی در قفس با همکاری بخش خصوصی هستیم.

وی از ادامه پیشرفت پروژه های پرورش ماهی دریایی در قفس خبر داد و گفت: هم اکنون سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال نصب قفس و یا شروع پرورش در آبهای دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس هستند.

به گفته معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران، تاکنون تعداد زیادی پروانه بهره برداری از قفس های پرورش ماهی در سازمان شیلات ایران به ثبت رسیده که نشان از رونق گرفتن این بخش از آبزی پروری و استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی در کشورمان است.

وی اذعان داشت: هم اکنون شرکت نیکتا با همکاری شرکت نروژی در حال نصب بیش از هزار قفس پرورش ماهی دریایی در نزدیکی بندر آفتاب است و به زودی عملیات پرورش ماهی را آغاز خواهد کرد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در ادامه گفته های خود از برگزاری ورک شاپ با محوریت توسعه پرورش ماهی در قفس در شهریور ماه امسال خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه آموزشی در تهران برگزار خواهد شد، بیان داشت: طی این ورک شاپ با دعوت از کارشناسان فائو و سایر کارشناسان خبره کشورهای پیشرو در امر پرورش ماهی در قفس، کلاس های آموزشی در خصوص اصلاح برنامه های پرورش ماهی در قفس برگزار خواهد شد.
 
عبدالحی به ایجاد مرکز تامین بچه ماهی دریایی در کلاردشت استان مازندران اشاره کرد و گفت: تاسیس این مرکز در راستای تامین بچه ماهی مورد نیاز برای پروژه های پرورش در قفس بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین از حمایت سازمان حفاظت محیط زیست از پرورش ماهی در قفس خبر داد و اذعان داشت: از آنجا که از گونه های بومی مناطق جهت پرورش در قفس استفاده می شود، لذا این پروژه های پرورشی با محیط زیست دریاها منافاتی ندارد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.