| کد خبر: 92392 |

بندر تیاب نیازمند مشارکت سرمایه گذاران در حوزه های مختلف است

تین نیوز | فرماندار ویژه میناب گفت: بندر تیاب نیازمند مشارکت سرمایه گذاران در حوزه های مختلف است.


ابوذر مهدی نخعی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ای برای سرعت بخشیدن به حوزه های مختلف بندرتیاب گفت: ارتقاء سطح فعالیت بندر تیاب از ملوانی به تجاری یکی از خواسته های دیرینه مردم این شهرستان بود که با حمایت و پیگیری ویژه استاندار هرمزگان این مهم طی چند روز گذشته محقق شد و اکنون زمان بهره برداری از این ظرفیت است.

فرماندار ویژه شهرستان میناب با اشاره به اینکه بندر تیاب یکی از با سابقه ترین بنادر فعال در استان هرمزگان است بیان داشت: بندر تیاب در گذشته کمتر به آن توجه شده بود ولی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و توجه ویژه آن به امر توسعه اقتصادی مناطق مختلف کشور و با توجه به پتانسیل میناب در عرصه تجارت و با پیگیری های انجام شده شاهد ارتقای سطح تجاری این بندر هستیم.

نخعی عنوان کرد: بندر تجاری تیاب دارای زیرساخت های اولیه برای شروع به کار در حوزه واردات و صادرات است اما نیازمند تامین و ارتقاء امکانات و تجهیزات و همچنین استقرار بعضی دستگاه های متولی امر در این بندر است.

نخعی تسریع در فرایند اجرای امور تا زمان تامین کامل امکانات را ضروری دانست و گفت: برای بهره برداری از این ظرفیت در راستای توسعه تجارت و همچنین جلوگیری از برخی مشکلات مانند جلوگیری از ورود کالای بیش از سقف ملوانی بایستی تمامی دستگاه ها با بهره برداری از حداکثر امکانات و توان خود زمینه تسریع در روند اجرایی امور را بکار گیرند تا از طریق قانونی و رویه معمول شاهد فعالیت بازرگانان و ملوانان باشیم.

معاون استاندار هرمزگان عنوان داشت: جهت فعالیت و پیشبرد امور بندر تجاری تیاب نیازمند مشارکت و ورود سرمایه گذاران در حوزه های ایجاد و راه اندازی انبار و فعالیت شرکت های تخلیه و بارگیری و استقرار آزمایشگاه و سایر موارد توسط بخش خصوصی هستیم.

فرماندار ویژه شهرستان میناب در ادامه اظهار داشت: اکنون با توجه به فراهم شدن زیرساخت های لازم برای فعالیت تجاری در بندر تیاب و امکان انجام صادرات و واردات کالا توسط تجار و بازرگانان این افراد می توانند با بهره گیری از ظرفیت های موجود در شهرستان اقدام به فعالیت تجاری و بازرگانی کنند.

نخعی، استفاده از ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی را یک راه کار مناسب برای توسعه کشاورزی شهرستان و همچنین رونق اقتصادی و بازرگانی دانست و گفت: از دستگاه های ذیربط درخواست می شود با انجام مطالعات و شناسایی ظرفیت های هر بخش نسبت به انجام اقدام عملی فعالیت  کنند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.