| کد خبر: 74959 |

◄ تعامل ضعیف با رسانه ها در هفدهمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی

تین نیوز | در حالی که 16 دوره از برگزاری همایش و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی گذشت و هفدهمین دوره آن امسال از یکم تا چهارم دی ماه برگزار شد، اما همچنان ضعف در اطلاع رسانی و تعامل با رسانه ها در نمایشگاهی با چنین عنوانی کاملا مشهود است.

به گزارش تین نیوز هفدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کیش یکم تا چهارم دی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کیش برگزار شد. در این مراسم نمایشگاه دو سالانه عکس و نقاشی با هدف فرهنگ‌سازی عمومی و آشنایی بیشتر قشر دانش‌آموز و دانشجو با دریا اجرا شد و نمایش شناورهای شاخص ایران یکی دیگر از برنامه های هفدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی بود.

اگر از برنامه های این نمایشگاه بگذریم برگزاری هفدهمین نمایشگاه صنایع دریایی با نقاط ضعف همراه بود، به طوری که ضعف در اطلاع رسانی و تعامل رسانه ای نمایشگاهی با چنین عنوانی به وضوح مشاهده می شود. متاسفانه برخی شرکت های مجری نمایشگاهی که آگاهی لازم از مقدمات و اصول اطلاع رسانی ندارند، به عنوان متولی برگزاری آن انتخاب می شوند.

در حالی که در آخرین روزهای منتهی به برگزاری این نمایشگاه، از خبرنگاران دعوت به عمل آمد، اما مجددا اعلام شد که به علت محدودیت های پیش رو امکان حضور خبرنگاران در این رویداد فراهم نیست.

وقتی رسانه ها در نمایشگاهی حضور داشته باشند، می‌توانند ارتباطات آن حوزه را با جامعه تحکیم کنند و شناخت بهتری از مخاطب و نیازهای آن ارائه دهند اما بدون آن، چقدر می‌توان نسبت به تحقق اهداف یک نمایشگاه امیدوار بود؟

همچنین حضور کمرنگ شرکت های خارجی را می توان یکی دیگر از نقاط ضعف هفدهمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی برشمرد. به گفته عباس نوبختی دبیر هفدهمین همایش صنایع دریایی، تلاش های بسیاری صورت گرفت تا نمایشگاه امسال به صورت بین المللی برگزار شود اما به دلایل مختلف شرکت های خارجی کمتری در این نمایشگاه حضور دارند.

وی یکی از دلایل حضور کمرنگ شرکت های خارجی در این نمایشگاه را باقی ماندن آثار تحریم بر شمرد و گفت: با توجه به ایام محرم و صفر به اجبار زمان برگزاری نمایشگاه به تعویق افتاد، به این ترتیب برگزاری این نمایشگاه با سال نو میلادی مصادف شد، به همین دلیل تعداد شرکت های خارجی کمتری در این نمایشگاه حضور دارند.

امید است با توجه به فضای پساتحریم و نگاه توسعه ای کشور،  برگزاری چنین نمایشگاه هایی با عنوان بین المللی به معنی واقعی منجر به ارتقای تولیدات داخلی و توسعه صادرات شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.