| کد خبر: 50364 |

مشکلات شرکت های نفتی و کشتیرانی / لزوم برخورد جدی تر با تحریم ها

تین نیوز | عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مشکلات شرکت های نفتی و کشتیرانی ایران در تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا گفت: انتظار این است وقتی درحال مذاکره‌ایم، وزارت خارجه برخورد جدی‌تری با تحریم ها داشته باشد.
 
سید مسعود میرکاظمی با اشاره به مشکلات شرکت های نفتی و کشتیرانی پس از تحریم های مجدد اخیر اظهار داشت: باید این سئوال را از دولت و وزارت امورخارجه پرسید که وقتی شما دارید مذاکره می کنید، چرا مجددا علیه ما تحریم وضع می کنند!؟ در هفته های اخیر هم شرکت نفتکش و هم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مشمول تحریم های مجدد اتحادیه اروپا شدند.
 
وی افزود: کشتیرانی جمهوری اسلامی در سالهای اخیر تحریم های اعمال شده علیه خود را پیگیری حقوقی کرد و بعد از حدود ۲ سال، دادگاه اتحادیه اروپا به لغو تحریم آن حکم داد، اما بلافاصله اخیرا و در شرایطی که ما در حال مذاکره بودیم اروپایی ها تحریم های جدیدی را وضع کردند و هیچ کسی هم اعتراض جدی نکرد.
 
نماینده مردم تهران تاکید کرد: این نشان می دهد مشکل اروپایی ها و آمریکایی ها با ما مسئله هسته ای نیست و مشکل اصلی با جمهوری اسلامی سر همین ماهیت جمهوری اسلامی است؛ زیرا کشوری بدون اتکا به شرق و غرب توانسته تا این میزان رشد علمی داشته باشد، آن هم با وجود تحریم ها و شیطنت هایی که شده است.
 
میرکاظمی با بیان اینکه آنها نمی خواهند مدل انقلاب اسلامی به عنوان یک الگو مطرح شود اظهار داشت: اخیرا بیش از ۷۰۰ جلد کتاب در اروپا با موضوع فروپاشی اقتصاد سرمایه داری غرب منتشر شده که تاکید می کنم این مدل امروز دیگر جوابگوی نیازها نیست و باید فکری برای آن کرد؛ در این شرایط یکی از ایده هایی که به ذهن خطور می کند، مدل انقلاب اسلامی است.
 
وی ادامه داد: ممکن است که ما مشکلاتی داشته باشیم، اما توانسته‌ایم با وجود همه فشارهای قطعنامه ها و تحریم ها تا حالا سرپا بمانیم؛ آنها با تحریم ها هزینه ها ما را بالا برده اند، اما نتوانسته‌اند ما را متوقف کنند، بنابراین این مسئله خیلی برای آنها سخت است که چنین نظامی به یک الگو تبدیل شود.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه مسئله آنها با ما موضوع هسته ای نیست، گفت: در کتاب خاطرات آقای روحانی در چند نوبت به نقل از اروپایی آمده که گفته اند که مشکل ما با شما مسئله هسته ای نیست. آنها با ما مشکل منطقه ای و موضوع حمایت از تروریسم و مسئله حقوق بشر را دارند و حتی جالب است که در برخی از مواقع در مذاکرات هسته ای موضوع مبارزه با مواد مخدر را هم مطرح کرده اند.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به همه این نکات است که اگر به ما اعلام می کنند تحریم ها را بر می داریم، مجددا به شیوه دیگری آنها را وضع می کنند.
 
وزارت خارجه در مقابل تحریم های یکسال و نیم اخیر تدبیر جدی نداشته است
 
 عضو کمیسیون انرژی مجلس با  اشاره به مشکلات جدید شرکت های نفتی و کشتیرانی گفت: در حال حاضر این شرکت ها به دلیل تحریم های اخیر با مشکل روبرو هستند و این در شرایطی است که کشتیرانی جمهوری اسلامی کالاهای عمومی مردم را می‌آورد.
 
میرکاظمی افزود: وزارت امورخارجه که در حال مذاکره است باید با این موضوع جدی تر برخورد می کرد، اما متاسفانه فقط در این حد اشاره کردند که بهتر بود این کار را نمی کردند! یعنی از وزارت امورخارجه در مقابل تحریم هایی که در یک سال و نیم اخیر وضع شده، تدبیر جدی ای ندیده‌ایم.
 
وی تاکید کرد: وزارت امورخارجه باید برخورد جدی تری در رابطه با تحریم های جدید داشته باشد، چون قرار بود تحریمی وضع نشود، اما تعداد زیادی تحریم را مجددا وضع کرده اند، آن هم در شرایطی که بخش هایی مانند کشتیرانی به تازگی حکم لغو تحریم ها را گرفته بودند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.