| کد خبر: 44845 |

برگزاری مانور جستجو و نجات دریایی در پر تردترین مسیر سفرهایی دریایی کشور

تین نیوز | در آستانه اجرای طرح نوروزی ساماندهی سفرهای نوروزی سال 94 ، مانور جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی دریا در آبهای ساحلی قشم در پر تردترین مسیر سفرهای دریایی کشور برگزار شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مهدی نوفرستی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اعلام این خبر گفت: این مانور با نجات سرنشینان یک شناور مسافری سانحه دیده در فاصله 2 مایلی ضلع شمال غربی بندر شهید ذاکری قشم عملیاتی شد.

وی افزود: از 5 نفر افراد سرنشین این شناور سانحه دیده، 2 نفر توسط بالگرد، یک نفر توسط شناور ناجی، یک نفر توسط شناور همیار ناجی و یک نفر هم توسط  شناور پیشرفته RIB از خطر غرق شدن نجات یافتند.

نوفرستی در جمع خبرنگاران حاضر در این مانور خاطر نشان کرد: مانورجستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی دریا در راستای ارزیابی و هماهنگی بیشتر ناوگان جستجو نجات دریایی استان طراحی شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در این مانور همچنین از قایق پیشرفته RIB رونمایی شد که قابلیت مانور بالا و امداد و نجات در نقاط کم عمق و ساحلی را دارد.

نوفرستی نجات فرد شناسایی شده و گرفتن مصدوم از آب در کمتر از 10 دقیقه توسط بالگرد از دیگر اهداف برگزاری این مانور دانست.

وی برای نوروز 94 تعداد 7 میلیون نفر سفر دریایی در آبهای ساحلی استان پیش بینی کرد و افزود: افزایش شناور های ناجی از 6 به 7 فروند، احداث 3 پست اسکله برای همیاران ناجی و امکان نجات مصدومان دریایی توسط بالگرد در شب از تمهیدات امسال برای افزایش توان ناوگان ایمنی و نجات در سوانح دریایی است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی پیش رو، تعداد 32 تیم همیار ناجی تیم های امداد و نجات دریایی هرمزگان را در 2238 کیلومتر مرز ساحلی استان یاری می کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.