| کد خبر: 34318 |

◄ اختصاص جایزه ملی به پژوهش دریایی / ورود مفاهیم دریایی به کتاب های درسی

تین نیوز | مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم هفته پژوهش با تمجید از تحرکات صورت گرفته در مرکز بررسی ها و مطالعات راهبردی این سازمان در دوره جدید، موضوع پژوهش را یک امر محتوم و حیات آینده کشور را وابسته به پژوهش دانست.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه «در دنیای متحول امروز بی توجهی به پژوهش مخاطرات زیادی دارد، اذعان کرد: متأسفانه به رغم همه تأکیدات از سوی مسئولان ارشد نظام، به موضوع پژوهش در کشور توجه کافی و جدی نمی شود.
 
سهم ناچیز پژوهش در تولید ناخالص داخلی کشور
سعیدنژاد در مراسم گرامی‌داشت هفته پژوهش خاطرنشان کرد: مطابق آمار اعلام شده سهم پژوهش در تولید ناخالص داخلی حدود 4 دهم درصد است که این میزان در کشورهای مشابه ایران، حدود 3.5 تا 4 درصد یعنی بالغ بر 10 برابر است.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه پژوهش حتما باید تقاضا محور باشد تصریح کرد: پژوهش بنا بر ماهیت جهانی و ملی نباید محدود به داخل سازمان باشد.
 
به گفته  سعیدنژاد، سازمان بنادر مسئول پژوهش بخش دریایی کشور است و این موضوع شامل دانشگاه ها، صاحبان و اندیشمندان علوم دریایی می شود و باید بستری برای ارائه نظرات همه محققان علوم دریایی در داخل سازمان فراهم شود.
 
اختصاص جایزه ملی به پژوهش دریایی در کشور
 معاون وزیر راه در بخش دیگری از سخنانش می گفت : اختصاص جایزه ملی پژوهش دریایی می تواند ابزار و تأکیدی به توسعه این اقدام در سطح ملی باشد.
 
ضرورت پژوهش در بخش دریایی 
 سعیدنژاد با اعلام اینکه پژوهش در هر موضوعی مهم و در بخش دریایی ضرورت است، به شعار «توسعه دریا محور» اشاره کرد و گفت : هیچ توسعه ای اتفاق نمی افتد، مگر اینکه پژوهش و تحقیقات مناسب راجع به آن انجام شده باشد.
 
به گفته سعیدنژاد، یکی از بسترهای صنعتی شدن در کشور، پژوهش و توسعه فرهنگ پژوهش و تحقیقات است.
 
سعیدنژاد اقدامات انجام شده در مرکز مطالعات راهبردی مبنی بر انعقاد تفاهم نامه با وزارت فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش کشور جهت بازنگری در محتوای کتاب های درسی و گنجاندن مفاهیم و علوم دریایی در این کتب را حائز اهمیت دانست و به توسعه فرهنگ پژوهش و مطالعه در سازمان تأکید کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.