| کد خبر: 21732 |

تدوین تعرفه بندری ضدانحصار تا پایان سال

تین نیوز |  مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مثبت شدن فضای بنادر پس از لغو تحریم‏ها و رشد 10 درصدی عملکرد بنادر طی 5 ماه منتهی به شهریور امسال و همچنین مثبت شدن روند ورود کانتینر به کشور، گفت: اعتبار پیش بینی شده برای انجام سرمایه‏گذاری‏های متعدد در بنادر طی سال جاری، 800 میلیارد تومان است که انتظار داریم 1700 میلیارد تومان سرمایه‏گذاری بخش خصوصی نیز جذب بنادر کشور شود.
 
محمد سعیدنژاد که در گردهمایی معاونان امور بندری و در حضور نمایندگان انجمن‏های کشتیرانی و پایانه داران سخن می‏گفت، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی سال گذشته حدود 250 میلیارد تومان در بنادر سرمایه گذاری کرده که  ـــ  سرمایه گذاری دولتی در بنادر است؛ در حالی باید 3 برابر سرمایه گذاری دولت، شاهد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر باشیم.
 
وی با انتقاد از اینکه «بخش خصوصی در زمینه سرمایه گذاری بسیار کند عمل می‏کند»، با اشاره به تضمین سرمایه گذاری توسط سازمان بنادر، پیشنهاد کرد: بخش خصوصی از صندوق توسعه ملی برای سرمایه‏گذاری در بنادر کشور بهره لازم را ببرد.
 
سعیدنژاد با بیان اینکه «در حال حاضر درخصوص تعرفه بنادر به چه شکلی عمل شود، در موضع قضاوت نیستیم»، تأکید کرد: آنچه مسلم است، تعرفه موجود در بنادر منطبق با شرایط حاضر کشور نیست.
 
وی اضافه کرد: تعرفه موجود در بنادر بر اساس چارچوب سیاست‏هایی در گذشته تدوین شد؛ در حالی که در قانون برنامه پنجم، تعرفه انعطاف پذیر پیش بینی شده بود. بنابراین تعرفه موجود مورد نظر قانون گذار نیست و باید مورد تجدید نظر قرار بگیرد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «در تدوین تعرفه‏های جدید بنادر از نظرات و دیدگاه‏های بخش‏های خصوصی و تمام دست اندرکاران استفاده خواهد شد»، گفت: با استفاده از همه مدلهای موجود، درخصوص سیاست تعرفه ای به گونه ای عمل می‏شود که رویکرد حفظ بازار رقابت لحاظ شود و هیچ انحصاری ایجاد نگردد.
 
به گفته سعیدنژاد، تدوین و اجرای تعرفه انعطاف پذیر و رقابت ساز، بخشی از فرایند خصوصی سازی است که امیدوارم تا پایان سال به اجرا گذاشته شود.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر رعایت حقوق مشتریان در بنادر، گفت: حقوق مشتریان مسأله مهمی است؛ چرا که بسیاری از مشتریان بنادر به حقوق خود به طور کامل مطلع و آگاه نیستند.
 
وی اضافه کرد: در فرایندها باید به گونه‏ای عمل شود که ضمن حفظ حقوق مشتریان، جذابیت کار برای فعالیت با سازمان بنادر پیش بینی شود.
 
سعیدنژاد با انتقاد از کندی پاسخگویی به مشتریان در بنادر، خواستار پاسخگویی در زمان مقرر، مناسب و معقول شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.