| کد خبر: 13542 |

مردم بندرامام‌حسن چشم‌انتظار توسعه زیرساخت‌ها / پیشرفت فراگیر نیازمند رفع شکاف بین صنعت نفت و اهالی

تین نیوز |  بندر امام حسن هر چند به عنوان میزبان صنایع نفت و یکی از قطب‌های اقتصادی استان بوشهر مطرح است ولی مشکلات زیادی دارد که پیشرفت فراگیر این بخش نیازمند رفع شکاف بین صنعت نفت و اهالی است.
 
 بندر امام حسن یکی از بخش‌های تابعه شهرستان دیلم در استان بوشهر در جنوب ایران است و بهرگان یکی از چهار مناطق نفتی ایران در این بندر قرار گفته است.
 
بندر امام حسن بین بندر گناوه و بندر دیلم و در محل بندر باستانی سینیز در کناره خلیج فارس قرار گرفته ‌است که مدفن امامزاده حسن(س) از نوادگان امام موسی کاظم(ع) است.
 
توسعه محیط پیرامونی به عنوان یکی از پیش شرط‌های ایجاد و راه‌اندازی تاسیسات در هر منطقه محسوب می شود که البته در شهرستان‌های شمالی استان بوشهر این موضوع به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است.
 
بندر امام حسن به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی ایران نیازمند توسعه بیشتری است و هر چند کارهای جزیی از سوی صنایع برای توسعه این بخش صورت گرفته است ولی این برنامه‌ها به هیچ وجه کارساز نبوده است و توسعه این بخش نیازمند رفع شکاف بین صنعت نفت و اهالی این منطقه است.
 
بندر امام حسن فاقد مجتمع فرهنگی و هنری
 رئیس شورای شهر اسلامی بخش امام حسن با اشاره به برخی از مشکلات این بخش، اظهار داشت: از دولت تدبیر و امید انتظار داریم گمرک این بخش که چند سالی است اسکلت ساختمان اداری آن ایجاد شده راه اندازی شود.
 
سید حسن موسوی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اختصاص اعتبار مناسب لایروبی اسکله صیادی بخش امام حسن در بوجه های استانی و ملی دیده شود تا مشکلات کشتی های صیادی و تجاری این بخش مرتفع گردد.
 
وی با اشاره به اینکه زیبنده بخش امام حسن نیست که فاقد یک مجتمع فرهنگی و هنری باشد، افزود: در حال حاضر سه هزار متر زمین در بخش امام حسن در راستای ساخت مجتمع فرهنگی و هنری فراهم نموده ایم که امیدواریم با اختصاص اعتبار مناسب احداث شود.
 
وضعیت جاده بخش امام حسن بسیار خراب و بحرانی است  
 موسوی گفت: آب در بخش امام حسن فاقد مخزن بتونی است و اگر با قطعی آب مواجه شویم مردم با مشکل جدید آب روبرو می شوند و همچنین شبکه آبرسانی داخلی این بخش فرسوده است.
 
رئیس شورای شهر اسلامی بخش امام حسن عنوان کرد: در حال حاضر 15 روستا تحت پوشش بخش امام حسن بوده و نزدیک به 10 هزار مشترک برق داریم که امیدواریم شبکه برق این بخش تقویت و ساماندهی شود.
 
وی تصریح کرد: همچنین بخش امام حسن نیازمند نمایندگی تامین اجتماعی است و ما تمام زمینه های حضور این نمایندگی فراهم کرده ایم.
 
موسوی افزود: وضعیت جاده بخش امام حسن بسیار خراب و بحرانی است  و باید فکری برای رفع نابسامانی این جاده شود.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.