| کد خبر: 118970 |

تامین نیازهای داخلی؛ دسترسی به فناوری‌های جهانی

تین‌نیوز| مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه از حضور و بازگشت شرکت‌های بزرگ حمل و نقل بین‌المللی به عنوان اتفاقی مهم یاد کرد و گفت: در صورت تداوم این ارتباطات بین‌المللی می‌توان علاوه بر تامین نیازهای داخلی، انتظار دسترسی به فناوری‌های خارجی را نیز داشت.

مهدی اعتصام در ادامه در خصوص تامین نیازهای داخلی داخلی تصریح کرد: شرکت تایدواتر خاورمیانه با توجه به سابقه حدود پنجاه سال در ارائه خدمات تخصصی در حوزة بنادر و دریایی (لایروبی و سالویج و هدایت کشتی‌ها، کنترل چراغ‌های دریایی و ...) تامین کننده کلیه نیازهای داخلی در مدیریت بنادر بوده و می‌باشد و برای دسترسی به تکنولوژی‌های روز دنیا و به روز کردن دانش و تخصص و تجهیزات خود توان مشارکت با شرکت‌های معتبر بین‌المللی را دارا است. بحمدالله مجموعه شرکت‌های داخلی توانمندی خوبی در اکثر حوزه‌های تخصصی و مدیریتی و تجهیزات ایجاد نموده و اگر اعتماد بیشتری به آنها شود می‌توانند خلاءها و کمبودهای خود و کشور را با سرمایه‌گذاری مناسب و مشارکت با شرکت‌های معتبر و توانمند خارجی رفع کنند.

وی بهره‌گیری از توان فنی و مالی شرکای خارجی را اقدام مهمی برای توسعه فعالیت خود دانست و گفت: با توجه به محدودیت شدید منابع مالی (ریالی و ارزی‌) و نقدینگی در کشور و ضرورت اجرای طرح‌های توسعه‌ای و جلوگیری از اتلاف زمان و از دست دادن فرصت‌ها، اکثر شرکت‌های داخلی در اولویت اول نیازمند منابع مالی و تامین آن با شرایط مناسب توسط شرکای خارجی می‌باشند و در اولویت بعد تجهیزات تخصصی و دارای تکنولوژی روز در حوزه بنادر که در کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم قابل تامین نیست.

مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه ضمن ارزیابی فرصت پیش‌آمده در خصوص حضور شرکت‌‌های معتبر بین‌المللی در ایران اظهار کرد: فرصت‌های حضور شرکت‌های خارجی در ایران باید نقش مکمل شرکت‌های ایرانی را ایفا نماید نه اینکه نقش جایگزینی و حذف آنها را داشته باشد. از نظر قوانین داخلی کشور آن شرکت ها حداکثر می‌توانند تا 49% در شرکت‌های مشترک مشارکت نمایند و یا در صورت حضور آنها در پروژه‌ها باید حداکثر استفاده از توان داخلی صورت گیرد. لذا باید این موارد کاملاً رعایت گردد و محوریت با شرکتهای ایرانی باشد و نیازهای تخصصی و فنی و تکنولوژیکی و تجهیزاتی و مالی که در داخل کشور قابل تامین نیست توسط آنها پشتیبانی و حمایت شود که شکل و روش این پشتیبانی‌ها هم صرفاً با تامین و خرید مستقیم نباید باشد بلکه باید با انتقال واقعی و حقیقی تکنولوژی و یا با مشارکت با شرکت‌های واجد صلاحیت داخلی و یا با سرمایه‌گذاری در کشور صورت گیرد و اگر این موارد ممکن نبود خرید مستقیم صورت گیرد.

اعتصام در پایان به فعالیت‌های تایدواتر اشاره کرد و گفت: شرکت تایدواتر خاورمیانه در سال 1347 تاسیس گردید و در حوزه‌های بندری و دریایی و زنجیره‌های مرتبط با این دو حوزه قریب به 50 سال، خود را توسعه داده و در حال حاضر در زمینه ارائه خدمات تخصصی بندری برای تخلیه و بارگیری انواع کالاها اعم از کانیتنر، فله و غلات، جنرال کارگو، مواد معدنی و مواد سوختی و پتروشیمی، و خدمات استریپ و استافینگ، مدیریت ترمینال‌های یخچالی، CFS، خدمات حمل و نقل شهری و برون شهری، خدمات ریلی، خدمات نرم‌افزاری، خدمات انبارداری و در حوزه دریایی خدمات سالویج، لایروبی، هدایت کشتی‌ها و ... را انجام می‌دهد و با شرکت‌های بزرگ خارجی جهت تامین نیازهای خود مخصوصاً در بخش خرید تجهیزات تخصصی همکاری خوبی داشته و با برندهای معتبر و مورد قبول اعم از شرقی و غربی خصوصاً شرکت‌های اروپایی و کره‌ای و چینی روابط خوبی داشته و داریم. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.