| کد خبر: 118322 |

مسیر دریایی هندیجان؛ گلوگاه ورود مواد مخدر به خوزستان

تین‌نیوز| معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان، هندیجان را یکی از چهارگلوگاه اصلی ورود مواد مخدر به استان از مسیر دریایی عنوان کرد و گفت:با توجه به حساسیت های راه های دریایی در قاچاق مواد مخدر باید تدابیر لازم برای کنترل شدید این گلوگاه اتخاذ شود.
 
قدرت الله دهقان در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه عمده ورود مواد مخدردر سواحل جنوبی خوزستان، از طریق هندیجان وارد مناطق مختلف استان می شود خواستار تجهیز بازرسی ها در گلوگاههای استان بخصوص گلوگاه دریایی هندیجان شد.

وی گفت: یکی از مسیرهای ورود مواد مخدر به استان که در سال های اخیر مطرح
بوده مسیر دریایی است و متاسفانه قاچاقچیان با سهولت بیشتری می توانند از این مسیر مواد مخدر را جابجا کنند.

این مقام ارشد استان خوزستان در ادامه گفت: برای تجهیز گلوگاه دریایی و مقابله با قاچاق مواد مخدر در هندیجان به 10میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم. 
معاون استاندار خوزستان خواستار در ادامه اجرای طرح های توانمندسازی اقتصادی در مناطق ساحلی استان با هدف مهار معضل قاچاق مواد مخدر و مبارزه با این بلای خانمانسوز شد.

دهقان افزود: تا زمانی که طرح های اقتصادی و اشتغال زا در مناطق ساحلی خوزستان اجرا نشود همواره با معضل قاچاق کالا و مواد مخدر مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید فعالیت های خوبی برای توانمندسازی ساکنان مناطق ساحلی خوزستان انجام شده افزود:با این حال باید این طرح های اقتصادی و فرهنگی استمرارداشته باشد تا بتوانیم جمعیت ساکن در مناطق ساحلی را ماندگار کنیم.

دهقان ، مناطق ساحلی خوزستان را دارای ظرفیت های گسترده اقتصادی عنوان کرد و افزود: به علت کمبود اعتبارات هنوز بسیاری از طرح های اقتصادی و تامین آب در مناطق ساحلی به صورت نیمه تمام مانده است.

استان خوزستان یکی از مناطق آلوده به قاچاق کالا و مواد مخدر است.این استان 500کیلومتر نوار ساحلی دارد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.