| کد خبر: 112974 |

◄ نقش مؤسسات «پی. اند. آی» در بیمه کشتیرانی تجاری

تین‌نیوز| طی یک سمینار تخصصی آموزشی سازمان بنادر و دریانوردی و با ارائه اطلاعاتی در خصوص ایمنی و حفاظت محیط‌زیست دریایی، به نقش مؤسسات پی. اند. آی در بیمه صنعت کشتیرانی پرداخته شد.
 
به گزارش تین‌نیوز، معاون امور دریایی سازمان‌ بنادر در مراسم آغاز به کار این سمینار با بیان اینکه بیمه و پوشش بیمه ای در صنعت کشتیرانی با سایر شقوق حمل‌ونقل متفاوت است، گفت : شرکت‌های بیمه ای به رغم اینکه غیر انتفاعی هستند، معمولاً مواردی را تحت پوشش بیمه قرار می دهند که میزان خسارت‌اش کاملاً مشخص باشد.

محمد راستاد با تأکید بر اینکه شرکت‌های بیمه باید پاسخگوی سهامداران‌شان باشند، افزود: این شرکت‌ها معمولاً از پرداخت خسارات مربوط به حوادثی که میزان خسارت آن نامشخص است، پرهیز می‌کنند.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه نقش کلوپ‌های P&I در پوشش بیمه ای خسارات‌های نامشخص، برجسته می‌شود، تصریح کرد : خسارتی مثل ریسک جنگ یا خسارات ناشی از آلودگی های نفتی از جمله مواردی است که اصلاً میزان خسارات آن مشخص نیست.

به گفته معاون امور دریایی سازمان بنادر، اعضای کلوپ پی. اند. آی بر اساس حق عضویتی یکی که پرداخت می کنند، مشمول حمایت و جبران خسارت این شرکت، برای موارد نامشخص، می شوند.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، راستاد در پایان نتیجه‌گیری کرد: سمینار آموزشی سازمان بنادر با هدف آشنایی و شناخت فعالان بخش خصوصی و دولتی حمل‌ونقل دریایی کشور با آخرین رویکردها و جنبه های مختلف فنی و تخصصی این حوزه در صنعت بیمه دریایی و کلوپ P&I تشکیل شده است.

بر اساس این گزارش، در این سمینار آموزشی، گری (استیونس مدیر مسئول کلوپ P&I در اروپا و خاورمیانه) به نقش این کلوپ در صنعت کشتیرانی تجاری پرداخت و دکتر مختاری درباره داعاوی بیمهای مطالبی را ارائه کرد. 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.