| کد خبر: 106599 |

بیمه کشتی‎های ایرانی توسط موسسات بزرگ بین‎المللی

تین‌نیوز| کلاب‎های P&I بزرگ بین‎المللی از ماه‎های گذشته ارائه پوشش‎های بیمه‎ای خود به کشتی‎های نفتکش‎ ایرانی را آغاز کرده‎اند.
 
کلاب‎های P&I بزرگ بین‎المللی ارائه پوشش‎های بیمه‎ای خود را از ماه‎های گذشته برای ناوگان کشتیرانی ایران،شامل ناوگان نفتکش این کشور، آغاز کرده‎اند.

 ایران که برای سال‎ها از دسترسی به بازارهای بین‎المللی محروم شده بود، اکنون پس از توافق هسته‎ای سال گذشته تلاش می‎کند که بهترین استفاده را از برداشته شدن تحریم ها ببرد.

دراین راستا، ایران گفتگوهای فعالانه‎تری با شرکت‎های بیمه‎ای غربی داشته است. ارزش بازار بیمه ایران نزدیک طی سال گذشته حدود 9 میلیارد دلار بود و انتظار می رود این رقم در دهه آینده دو برابر شود.

شرکت های غربی برای از سرگیری روابط خود با ایران به بیمه نیاز دارند. بیمه اعتبار تجاری و کشتیرانی که ریسک عدم پرداخت هزینه کالا را برطرف می کند، نخستین نوع بیمه‎ای است که می تواند ارائه شود.

نایجل کوشنر، حقوقدان انگلیسی، معتقد است: "عموما نگرانی و واهمه کمتری در بخش بیمه‎ای وجود دارد زیرا جریمه‎های بزرگی که بانک‎ها با آن روبرو می‎شوند در مورد بیمه ها وجود ندارد."

کوشنر که ریاست اتاق بازرگانی ایران و انگلیس  را نیز برعهده دارد ادامه می‎دهد: "بنابراین در بخش بیمه‎ای حرکت بیشتر و سریع تری را در مقایسه با بخش بانکی، حداقل در لندن و انگلستان، شاهد خواهیم بود."

با در نظر گرفتن این نکته که ایران قصد دارد صادرات نفت خود را افزایش دهد، بیمه‎های دریایی نقش پررنگی در ابن بخش پیدا می کنند. در این راستا از  ماه‎های گذشته کلاب‎های P&I بزرگ بین‎المللی ارائه پوشش‎های بیمه‎ای خود را به نفتکش‎های ایرانی آغاز کرده‎اند.

کلاب‎های P&I پوشش‎های بیمه‎ای خود را برای ناوگان کشتیرانی ایران، شامل ناوگان نفتکش این کشور، آغاز کرده اند. جاناتان اندروز، از شرکت بیمه ای Steamship Mutual انگلیس، اظهار کرد که شرکتش، کشتی‎های شرکت ملی نفتکش ایران (NITC) و کشتی‎های باری کشتیرانی جمهوری اسلامی (IRISL) را بیمه کرده است.

اندروز به خبرگزاری رویترز گفت:"ما از مدتها قبل کشتی‎های ایرانی را تحت پوشش بیمه قرار می‎دادیم و اکنون خوشحالیم که بتوانیم یکبار دیگر به اعضای سابق خود خدمات بیمه ای ارائه دهیم."

از سوی دیگر، شرکت بیمه ای Skuld P&I The نروژ نیز اعلام کرد که در حال گفتگو با شرکت IRISL برای بیمه ناوگان کشتی‎های باری ایران است. این شرکت نروژی پیش از این موفق به بیمه ناوگان نفتکش ایران شده بود.

شرکت بیمه Standard P&I Club The انگلیش نیز اظهار کرده است که کشتی‎های خارجی که به ایران رفت و آمد می‎کنند را بیمه می‎کند.
در همین حال، بیمه‎گران کشتی می‎‎گویند که هنوز مشکل در پرداخت‎ها وجود دارد چراکه طرفین نمی‎توانند از سیستم مالی آمریکا استفاده کنند.

اندرو باردوت، مدیرعامل International Group، گفت: "مشکلات هنوز در زمینه پرداخت‎ها از طریق سیستم بانکی وجود دارد. این مشکل هم در زمینه پرداخت حق بیمه و هم در پرداخت خسارت است." وی عنوان کرد که دلیل این امر عدم تمایل بانک‎ها و موسسات مالی برای انجام چنین تراکنش‎هایی است. این موضوع به مهمترین نگرانی بیمه گران در رابطه با بازار ایران بدل شده است.

بردوت افزود: "راه حل‎هایی در این باره وجود دارد اما روند سختی است که به زمان نیاز دارد."
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.