| کد خبر: 69602 |

◄ افزایش سهم انتقال زائران اربعین حسینی با ریل؛ چگونه؟

تین نیوز | این روزها خيل عظيم مشتاقان زیارت اباعبدالله در ایام اربعين با هر وسيله ای که در دسترس دارند٬ خود را به مرزهای غربی کشور می رسانند تا عازم این سفر معنوی و پر فيض شوند، این در حالی است که حمل و نقل ریلی به دلیل ایمنی بالا و هزینه پایين می تواند نقش پررنگ‌تری در تسهيل انتقال زائران داشته باشد.

به گزارش تین نیوز، کارشناسان باور دارند با نوسازی مسير ريلی تهران ـ اهواز و احداث 25 کيلومتر راه آهن حدفاصل شلمچه تا بصره٬ اين امکان فراهم می شود تا سهم حمل و نقل ريلی در جابه جایی زائران اربعين افزایش یابد.

با توجه به سابقه روشن شرکت های پيمانکار ایرانی در امر احداث خطوط ریلی و ثبت حد نصاب یک سال برای احداث راه آهن گرگان ـ اینچه برون و همچنين توانمندی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای نوسازی خطوط ریلی با استفاده از توان داخل٬ این امکان وجود دارد تا شبکه ریلی ایران به شبکه ریلی عراق متصل شود و مسافران خود را در زمانی مناسب به مقصد برساند.

دراین خصوص کارشناسان برای دستیابی به این امر پيگيری چندین اقدام توسط دولت را ضروری می دانند:

- رایزنی بين دولت های ایران و عراق برای احداث راه آهن شلمچه ـ بصره توسط دولت عراق که می تواند به کمک شرکت های پيمانکار ایرانی انجام شود.

- نوسازی راه آهن تهران ـ اهواز به منظور افزایش ایمنی و سرعت قطارهای این مسير که موجب افزایش ظرفيت ریلی این مسير می شود.

شایان ذکر است امسال شرکت راه آهن برای حمل و نقل مسافران این سفر معنوی و پر فيض برنامه ریزی مناسبی را انجام داده است.

مدیركل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه آهن در خصوص اقدامات شرکت راه آهن برای حمل و نقل مسافر در اربعین حسینی گفت: چهار قطار برنامه ای و یك قطار فوق العاده برای ایام اربعین مسافران آماده شده است و آنها را از تهران به جنوب جابجا می كند.

وی بیان عنوان داشت: ظرفیت قطار فوق العاده ۷۰۰ نفر است و ۱۲۰۰ نفر نیز به صورت روزانه از تهران به اهواز و خرمشهر منتقل می شوند. همچنین در حد فاصل خرمشهر ـ‌ اهواز نیز سه قطار فوق العاده برای جابجایی مسافران در نظر گرفته شده است.

گفتنی است بر اساس نقشه خطوط ریلی موجود و توسعه شبکه ریلی کشور٬ در حال حاضر خط آهن منتهی به شلمچه٬ تا مرز ایران و عراق امتداد دارد و در کنار آن مسير اراک ـ کرمانشاه ـ خسروی برای اتصال شبکه ریلی به مرز ایران و عراق پيش بينی شده است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.