| کد خبر: 562 |

نظرها و خبرها◄‌همه یارانه‌ها و اعتبارات دولتی باید به تدریج مستقیما به واحدهای خصوصی ریلی تزریق شود

تین نیوز |وزیر راه و شهرسازی در اظهارات خود به طور مداوم بر اعتقاد خود به عدم دخالت دولت در امور مربوط به بخش خصوصی ریلی تاکید می‌کند و خواستار خصوصی سازی کامل و به معنی واقعی در این بخش است.
اما این که عباس آخوندی چه وقت و به چه میزان می‌تواند این باور خود را عملی نماید باید منتظر گذشت زمان و مشاهده عملکرد او در طی وزارتش در دولت یازدهم بود. 

1- آخوندی: کاهش مداخله در حمل و نقل ریلی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی است
تین نیوز | يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ 
خلاصه مطلب: ....وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه به دنبال کاهش مداخله دولت در حوزه حمل و نقل ریلی هستیم، گفت: باید بتوانیم بخشی از بازتوزیع ثروت در قالب توزیع یارانه را به ناوگان حمل و نقل و نوسازی آن اختصاص دهیم. 
عباس آخوندی در ششمین کنفرانس توسعه نظام تامین مالی در ایران، افزود: از دیگر سیاست های ما افزایش سهم حمل و نقل ریلی در مقایسه با حمل و نقل جاده ای است که باید با توجه ضرورت توسعه در حوزه صنعت، حمل و نقل ریلی نیز توسعه یابد... 
مطلب کامل

نظر |همه یارانه‌ها و اعتبارات دولتی باید به تدریج مستقیما به واحدهای خصوصی  ریلی تزریق شود
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۱۲-۱۲ در مورد این مطلب:
این نگاه خوب وزیر محترم راه و شهرسازی باید در راهبردهای اجرایی و کلان بخش ریلی تسرّی یابد و همه مدیران و متولیان این بخش اقدامات و برنامه‌های خود را منطبق و کارآمد نمایند به ویژه با تقویت حضور و مسئولیت نمایندگان انجمن‌های صنفی و تخصصی امور ریلی در مراجع فنی، اقتصادی و برنامه‌ریزی زیرمجموعه‌های تابعه ترابری ریلی کشور.
همچنین همه بخش‌های تابعه باید شاخص‌ها و برنامه‌های مدت دار خود در توسعه مشارکت و مسئولیت بخش خصوصی؛ در کاهش اختیارات و اقدامات واحدهای دولتی؛ و نیز راهکارهای خود در شفاف سازی و سالم سازی مشارکت بخش خصوصی در توسعه و راهبری امور ریلی را تدوین، اعلام و اجرایی نمایند.
همه یارانه‌ها و اعتبارات دولتی ترابری ریلی کشور هم باید به تدریج مستقیما به واحدهای خصوصی این بخش تزریق شود و واحدهای دولتی صرفاً بر سلامت و ارتقای این بخش و تحقق اهداف و منافع مردمی این منابع و اعتبارات، نظارت و هدایت داشته باشند.
انبوه سازندگان ناوگان و پیمانکاران توسعه راه آهن و مشاورین این بخش‌ها ظرفیت بسیار زیادی در تأمین مطلوب نیازها و برنامه‌ها و طرح‌های اعلامی دارند و اگر نمایندگان صنفی، تخصصی و علمی بخش خصوصی واقعی در اولویت بندی طرح‌ها و تخصیص منابع و واگذاری کارها مشارکت یابند، تحولات چشمگیری در پیشبرد این طرح‌ها و توسعه شبکه و ناوگان ریلی کشور بروز نموده و سرمایه گذاران داخلی و خارجی از احیای بخش خصوصی واقعی این بخشها استقبال می نمایند.

2- نمایشگاه‌ ریلی، فقط یک بار در سال/ مالکان صنایع ریلی مجبور نیستند در نمایشگاه‌های متعدد شرکت کنند
تین نیوز | دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
خلاصه مطلب: ...معاون وزیر راه راه و شهرسازی گفت: نمایشگاه‌های متعدد ریلی ساماندهی می‌شوند و سالانه فقط یک نمایشگاه متمرکز ریلی توسط راه آهن در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد.
محسن پورسیدآقایی، مدیرعامل راه آهن در پاسخ به سؤال خبرنگار تین نیوز درباره اینکه آیا راه آهن برنامه‌ای برای ساماندهی نمایشگاه‌های متعددی که سالانه در ایران و توسط انجمن‌ها و ارگان‌های دیگر برگزار می‌گردد، دارد یا خیر، تاکید کرد: خوشبختانه این موضوع سیاستگذاری و انجام شده است و ما جلسات متعددی با اعضای انجمن‌های صنفی، صنایع ریلی و حتی اتحادیه قطارهای شهری داشته‌ایم و همگی به توافق رسیده‌ایم که سالانه تنها یک نمایشگاه مرکزی ریلی در اردیبهشت ماه و به محوریت راه آهن در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شود... 
مطلب کامل

نظر | اهمیت راهنمائی‌ها و بسترسازی‌های راه آهن برای حضور شرکت‌های خصوصی در نمایشگاه‌های خارجی
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۱۲-۱۳در مورد این مطلب:
اگر شرکت راه آهن بودجه‌ای برای مشارکت شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های خارجی ندارد، لااقل مشابه وزارت صنایع می‌تواند راهنمائی‌ها و بسترسازی‌ها و هماهنگی‌های لازم را در این زمینه داشته باشد تا شرکت‌های داخلی به صورت مشترک و با تخفیفات دولتی بتوانند در این بازارهای سودآور حضور فعال داشته باشند.
شرایط دشوار فعلی نباید موجب غفلت مدیران خدوم راه آهن ایران از راهکارها و مسئولیت‌های حمایتی و راهبردی در ساماندهی و شکوفایی این شرکت‌های نیمه جان خصوصی شود.

3- علت تأخیر در بهره‌برداری از نیمه جنوبی خط 3 مترو/ عذرخواهی می کنیم
تین نیوز | يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
خلاصه مطلب: ...معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: تنها مشکل پیش رو در بهره‌برداری از نیمه جنوبی خط 3 مترو، نرسیدن به موقع پله برقی است.
جعفر تشکری هاشمی، در حاشیه مراسم افتتاح سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک که در برج میلاد تهران در طی 2 روز برگزار می‌گردد، در پاسخ به سؤال خبرنگار تین نیوز در خصوص علت به بهره‌برداری نرسیدن نیمه جنوبی خط 3 مترو گفت: مشکل اصلی این خط عدم نصب پله‌های برقی آن است. ما در حال حاضر بیش از 100 دستگاه پله برقی از خارج وارد کرده‌ایم یا در دست ساخت داریم... 
مطلب کامل

نظر | وقتی مردم سرکارند
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۱۲-۱۱در مورد این مطلب:
مگر در ماه‌ها و هفته های گذشته نمی دانستید که پله برقی ندارید چرا مردم را فریب  می دهید و سر کار می‌گذارید. برای چند روز هم با کلمه پله برقی بازی کنید. تا هفته‌های آینده جدید ترین بهانه رو شود. 

نظر | گناه سومديريت‌تان را گردن توليد كنندگان داخلی نیندازيد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۱۲-۱۱در مورد این مطلب:
گناه سومديريت‌تان را گردن توليد كنندگان داخلی نیندازيد، اين توليد كنندگان خيلی جاها كار كردند و كارشان موفق بوده، اتفاقا در جاهايی كه از پله برقی خارجی كه عمدتا چينی بوده، استفاده شده است، دچار مشكل شديم.

نظر | مگر بقيه ايستگاه‌ها پله برقی داشتند كه شما آنها را افتتاح كرديد؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۱۲-۱۱در مورد این مطلب:
مگر بقيه ايستگاه‌ها پله برقی داشتند كه شما آنها را افتتاح كرديد؟ با توجه به اين كه الان شب عيد هست اين خط می‌تواند كمك بزرگی برای كاهش ترافيك تهران باشد.

نظر | تب "افتتاح"
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۱۲-۱۱در مورد این مطلب:
دوستان شهرداری تهران: چرا اینقدر تب "افتتاح" دارید و هرگز به موضوع "نگهداری" به صورت علمی و صحیح فکر نمی کنید. مثلا بعد از برف اخیر تهران،در بزرگراه های شهر، چاله های متعددی در اثر ریختن غیر اصولی و بیش از حد نمک برای برف روبی، در سطح آسفالت ایجاد شده است. در همه جای دنیا با یک دستگاه بسیار ساده به نام Spreader که به قسمت عقب یک وانت یا کامیون نصب می شود، به صورت یکنواخت، شن و نمک را در سطح جاده می‌پاشند. در تهران کارگران با استقرار در قسمت بار کامیون و وانت حاوی شن (و خاک!) در سرمای زمستان، با بیل!! به ریختن کپه‌های نمک و شن اقدام می‌کنند.
آیا کسی در شهرداری بررسی می کند که چه تعداد از تصادفات و سوانح بزرگراه‌های تهران در اثر چاله‌ها و گودال های ایجاد شده بعد از نمک و شن پاشی‌ها بوده است؟؟

4- خرید 3 هزار دستگاه واگن - با توسعه مترو آلودگی هوای تهران کاهش می یابد
تین نیوز | يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ 
خلاصه مطلب: ...رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران از تصمیمات جدید شهرداری برای خرید واگن های جدید مترو خبر داد و گفت: خرید واگن و توسعه ناوگان مترو، عامل رفع معضلات زیست محیطی و آلودگی هوای پایتخت است. 
محمد حقانی افزود: با تصمیمات جدید شهرداری تهران بر اساس تفاهمنامه اخیر؛ سه هزار دستگاه واگن مترو از چین خریداری خواهد شد که این امر بر کاهش آلودگی هوا تاثیر مثبتی خواهد گذاشت... 
مطلب کامل

نظر |از خط 3 چه خبر؟؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۱۲-۱۲در مورد این مطلب:
از خط 3 چه خبر؟؟ متروی تهران ديگر جوابی برای اين همه تاخير وبدقولی ندارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.