| کد خبر: 4056 |

برآوردی از هزینه رفع نواقص راه‌آهن بم - زاهدان نداریم

تین نیوز | مدیر کل راه‌آهن شرق کشور با اشاره به این‌که رفع نواقص راه آهن بم-زاهدان باعث کاهش زمان سیر قطار زاهدان-تهران به ۲۰ ساعت می شود، گفت: برآوردی از میزان اعتبار مورد نیاز برای رفع نواقص این خط آهن نداریم.
 
سید مصطفی داودی با اشاره به بازدید وزیر راه و شهرسازی از راه‌آهن بم-زاهدان، اظهار کرد: بازدیدی که آقای آخوندی از راه‌آهن بم-زاهدان داشت از عملکرد بود نه از نواقص. این راه‌آهن فروردین‌ماه سال 90 به بهره‌برداری رسید، در ابتدا نیز با مسائلی در این زمینه روبرو بودیم.
 
وی تصریح کرد: این مسائل هم برای همه راه‌آهن‌ها وجود دارد به‌عنوان مثال در راه‌آهن زاهدان-تهران در ابتدا یک قطار با زمان سیر 28 ساعت داشتیم. وزیر راه و شهرسازی از این خط‌آهن بازدید کرد تا روند عملکردی را بررسی کند.
 
وی ادامه داد:‌آخوندی به‌گونه‌ای برنامه‌ را تنظیم کرد که همزمان با مسافرگیری قطار بود و با مسافران به‌صورت میدانی صحبت کرد. اکثر مسافران از وضعیت راضی بودند، البته مقداری در خصوص تهیه بلیت قطار گلایه داشتند.
 
مدیرکل راه‌آهن شرق کشور با اشاره به این‌که زمان سیر قطار زاهدان-تهران در دو سال اخیر از 28 ساعت به 22 ساعت کاهش یافته است، گفت: این زمان سیر برای مسافت 1700 کیلومتری تقریبا زمان خوبی است و به همین دلیل استقبال خیلی خوبی از این قطار شده است.
 
داوودی یادآور شد: از نوروز 60 درصد ظرفیت قطار مسافری را افزایش داده‌ایم، اما با این حال درخواست سفر با قطار خیلی زیاد است.
 
وی با اشاره به این‌که راه‌آهن بم-زاهدان دارای نواقصی است، افزود:‌ ساخت این راه‌آهن در حیطه وظایف شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور است، البته دولت قبل مصوبه‌ای برای واگذاری رفع نواقص به راه‌آهن داشت اما به دلیل برخی مسائلی این مصوبه اجرایی نشود.
 
مدیرکل راه‌آهن شرق کشور خاطرنشان کرد: در یکی دو سال گذشته به دلیل کمبود نقدینگی روند اصلاح نواقص کند شده بود که تسریع در این برنامه و رفع نواقص می‌تواند به افزایش سرعت و کاهش مدت سیر قطار زاهدان-تهران به 20 ساعت منتج شود.
 
داوودی در پاسخ به این پرسش که رفع نواقص چه میزان اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد:‌ برآوردی در این زمینه نداریم، چراکه این مسئله در حیطه وظایف راه‌آهن نیست و شرکت ساخت و توسعه باید میزان اعتبار مورد نیاز برای رفع نواقص راه‌آهن بم-زاهدان را پس از بررسی و واگذاری آن به مشاور اعلام کند.
 
وزارت راه و شهرسازی اخیرا به نقل از مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران میزان اعتبار مورد نیاز برای رفع نواقص راه‌آهن بم-زاهدان را 200 میلیارد تومان اعلام کرده بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.