| کد خبر: 35018 |

از راه آهن همدان _ سنندج چه خبر؟

تین نیوز | نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی پیشرفت فیزیکی روند احداث راه آهن همدان_سنندج را 30 درصد عنوان کرد.
 
سید احسن علوی در ارتباط با آخرین وضعیت راه آهن همدان-سنندج اظهارکرد: مشکل این پروژه کمبود اعتبار است.
 
وی افزود: طی بازدیدی که به عمل آوردیم مشخص شد ساختمان ایستگاه راه آهنی که در همدان احداث شده قریب به 60 میلیارد تومان هزینه خواهد برد در حالی که برای کل این پروژه 80 میلیارد تومان اعتبار اولیه در نظر گرفته شده است.
 
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این پروژه تاکنون فقط 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، عنوان کرد: اگر اعتبارات لازمه به این طرح تزریق شود تا پایان سال 94 می توانیم آن را به بهره برداری برسانیم.
 
وی بیان کرد: اتمام این پروژه نیازمند 300 میلیارد تومان دیگر است که وزارت راه و شهرسازی باید نگاه ویژه‌ای به تامین اعتبار این طرح داشته باشد.
 
باید گفت علاوه بر اینکه راه آهن همدان- سنندج از لحاظ حمل و نقل داخلی بار و مسافر، استان‌های همدان و کردستان را به شبکه راه آهن سراسری متصل می‌کند، باعث فراهم آوردن بستری مناسب به منظور احداث طرح ها و صنایع جدید، بهبود و گسترش شبکه ترابری منطقه و همچنین افزایش ایمنی سیر و سفر و کاهش مصرف سوخت می‌شود.
 
گفتنی است که علی نورزاد، معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در آذرماه امسال در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های کشور عنوان کرد: که تامین منابع مالی راه آهن تهران، همدان، سنندج به روش فاینانس انجام خواهد گرفت که موافقت نامه تکمیل طرح و ساخت آن با یک شرکت چینی منعقد شده است.
 
لازم به ذکر است طول راه آهن همدان به سنندج 150 کیلومتر بوده که سال 84 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.