| کد خبر: 32696 |

◄ اخبار ریلی هفته گذشته / از افتتاح دومین خط ترانزیت ریلی کشور در دولت یازدهم تا امضای تفاهم‌نامه کشتیرانی ایران و راه‌آهن قزاقستان

تین نیوز | بهره برداری از دومین خط ترانزیت ریلی ایران در دولت یازدهم، تفاهم نامه همکاری میان کشتیرانی و راه آهن قزاقستان، بازدید معاون رییس جمهوری از کارخانه تعمیرات واگن شمال در بندر ترکمن و افزایش ظرفیت قطار سریع السیر تهران ـ قم برخی از مهم ترین رویدادهای حمل و نقل ریلی ایران در هفته گذشته اند.

به گزارش تین نیوز، برخی از مهم ترین اخبار حوزه حمل و نقل ریلی در هفته گذشته، به شرح زیر است:

بهره‌برداری از دومین خط ترانزیت ریلی ایران در دولت یازدهم
دومین خط ترانزیت ریلی ایران با حضور رییس جمهور کشورمان، رییس جمهور ترکمنستان و نورسلطان نظربایف، رییس جمهور قزاقستان افتتاح شد.

راه‌آهن کریدور ترانزیتی شرق خزر 12 آذرماه به بهره برداری رسید تا این راه آهن، کریدور تبادلات کالایی کشورهای آسیای میانه چین و اروپا ‌شود.

افزایش ظرفیت قطار سریع السیر تهران - قم
قطار سریع السیر تهران ـ قم که قبل از این در طول روز تنها یک قطار ساعت 5:45 از قم به تهران و یک قطار ساعت 17:35 از تهران به قم حرکت می کرد از این پس در ایستگاه تهران، ساعات 6:45، 13:00 و 15:30 به سمت قم و در ساعات 5:45، 9:00 و 15:30از قم به سمت تهران حرکت می کند.

رشد 433 درصدی تعدد بارگیری واگن‌ها در راه‌آهن شمال شرق
مدیرکل راه آهن شمال شرق از رشد 433 درصدی تعدد بارگیری واگن در بخش حمل و نقل بین الملل راه آهن شمال شرق کشور خبر داد.

حمید درباغ عنبران اظهار کرد: طی آبان ماه امسال بالغ بر 160 واگن در ایستگاه‌های این راه آهن در حوزه حمل و نقل بین‌الملل ‌بارگیری شده است، این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل تنها 30 واگن در راه آهن شمال شرق کشور بارگیری شده است.

دریافت تسهیلات کم بهره از صندوق توسعه ملی برای خرید واگن دست دوم
مدیر عامل شرکت ریلی ایریکو گفت:‌ هر چند گفته می شود که دولت توجه ویژه ای به حمل و نفل ریلی دارد اما نبود مشتری خط تولید ایریکو را متوقف کرده است، هر چند نیاز وجود دارد اما این نیاز به تقاضای واقعی تبدیل نشده است.

وی اظهار کرد: خریداران به دنبال تسهیلات ارزان قیمت هستند که این تسهیلات علی‌رغم صحبت هایی که دولت می کند هنوز در اختیار خریداران قرار نگرفته است.

راه آهن گرگان ـ مشهد از شهرهای گلستان عبور کند
عضو شورای اسلامی شهرستان علی آباد کتول گفت: عبور خط راه آهن گرگان ـ مشهد از شهرهای گلستان مطالبه اصلی مردم است.

وی افزود: در حال حاضر نابسامانی اقتصادی، بیکاری، معضلات و مشکلات اجتماعی و اقتصادی به دلیل نبود برخی زیرساخت های لازم، از مهم ترین مشکلات شهرهای بزرگ و کوچک استان است.

پروژه نصب سوزن های تراورس بتنی در ایستگاه لارستان آغاز شد

مدیر کل راه آهن شمال شرق گفت: در راستای افزایش ظرفیت خطوط و افزایش سرعت قطارها در محور تهران ـ مشهد کار تعویض سوزن های تراورس چوبی با بتنی آغاز شد.

حمید درباغ عنبران افزود: پروژه نصب سوزن های سنگین تراورس بتنی به جای سوزن های سبک تراورس چوبی در ایستگاه های ۲۷ گانه راه آهن شمال شرق به طور جداگانه تعریف و اجرایی می شود و یکی دیگر از قسمت های این پازل مهم کاری، تعویض سوزن های تراورس بتنی در ایستگاه لارستان است که در بازه زمانی هشتم آذر ماه جاری لغایت ۱۹ همین ماه انجام خواهد شد.

رونمایی از طرح قطار مجلل جدید ژاپن با دیوارهای شیشه‌ای
بعد از موفقیت قطار کروز هفت ستاره که سال گذشته توسط شرکت East JR در خطوط راه‌آهن ژاپن بهره‌برداری شد، اکنون طرح قطار مجلل دیگری رونمایی شده است.

این قطار منحصر بفرد توسط کن اوکیاما از شرکت خودروسازی فراری که خودروهای فراری Enzo و 4.5 P از طرح‌های اوست، طراحی شده و قرار است تا سال 2017 وارد خطوط شود.

طراحی و تولید ریل قطار شهری در ذوب آهن اصفهان
شرکت ذوب آهن اصفهان موفق به طراحی ریل UIC54 برای مترو و قطارهای شهری شد.

سرپرست ارتباطات و اطلاع رسانی روابط عمومی ذوب آهن اصفهان گفت: طراحی تولید ریل UIC54، توسط مسوولان این شرکت نخستین بار در کشور انجام شده است.

مرادیان افزود: با ایجاد خط نورد تولید ریل UIC60 برای راه آهن که در سال آینده به بهره برداری می رسد، امکان تولید ریل مترو و قطارهای شهری که طراحی شده نیز فراهم خواهد شد.

بازدید معاون رییس جمهوری از کارخانه تعمیرات واگن شمال در بندر ترکمن
معاون رئیس جمهور که به نمایندگی از رییس جمهوری به شهر بندر ترکمن رفته در این بازدید به کارگران و دست اندرکاران کارخانه تعمیرات واگن باری شمال کشور قول داد تا مشکلات این واحد صنعتی را به استحضار رییس جمهوری و هیات دولت برساند.

تفاهم نامه همکاری میان کشتیرانی و راه آهن قزاقستان منعقد شد
تفاهم نامه همکاری مشترک به منظور تاسیس شرکت سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل و تجارت میان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی حمل و نقل قزاقستان چهارشنبه گذشته با حضور مدیرعامل شرکت ملی حمل و نقل قزاقستان KTZ Express ، سفیر جمهوری قزاقستان در ایران و مدیرعامل شرکت ملی راه آهن جمهوری قزاقستان و همچنین مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر در گرگان به امضا رسید.

افزایش جا به جایی مسافر در مسیر مشهد به رقم 20 میلیون نفر در سال
معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه با برقی شدن مسیر ریلی تهران ـ مشهد میزان جابه جایی مسافر افزایش می یابد،‌ گفت: در حال حاضر سهم راه اهن در جابه جایی مسافر 25 میلیون نفر در سال است که 12 میلیون نفر از این آمار متعلق به جابه جایی مسافر از استان های مختلف به مشهد سفر است.

سید محمد راشدی ادامه داد‌: با برقی شدن مسیر ریلی تهران ـ مشهد جابه جایی مسافر در این مسیر به 20 میلیون مسافر در سال می رسد.

قطار راه آهن بر ریل شهرداری اهواز
نشست مشترك سید خلف موسوی شهردار اهواز و رسولی معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن كشور در دفتر شهردار اهواز برگزار و تفاهم نامه همكاری های اجرایی بین طرفین تبادل شد.

شهردار اهواز انعقاد و تبادل تفاهم نامه فی مابین شهرداری و راه آهن كشور را اقدامی مهم در توسعه شهر اهواز و منطقه دانست و گفت: با رایزنی ها و تفاهماتی كه با مسوولان عالی وزارت راه و حمل و نقل كشور صورت داده ایم مقرر شد كه ظرفیت های راه آهن در مقطع شهر اهواز به نحوی بالفعل شود كه منافع آن به شهروندان و شهر اهواز و نیز مجموعه راه آهن در استان خوزستان اختصاص یابد.  

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.