| کد خبر: 3267 |

تسریع عملیاتی شدن قطار تندروی اصفهان تهران

تین نیوز | نماینده مردم اصفهان در مجلس از گشایش در تحقق طرح قطار پرسرعت اصفهان، قم، تهران در جلسه اخیر مجمع نمایندگان استان با رئیس مجلس خبر داد.

عباس مقتدایی گفت: با پیگیری نمایندگان استان برای مطالبه مردم در تحقق این طرح عظیم ملی و در راستای هم‌افزایی سه قوه برای ایجاد طرح‌های ملی و کارآمد، جلسات و پیگیری‌های مختلفی انجام شد که در نهایت منجر به گره‌گشایی از طرح قطار تندرو و عملیاتی شدن نهایی طرح شده است.
 
وی تصریح کرد: رئیس مجلس از تمهیدات ویژه برای عملیاتی شدن نهایی طرح و شروع فاز اجرایی جدید با برطرف شدن مشکلات و تنگناهای قبلی خبر داد و در روزهای آتی شاهد خبرهای خوبی برای پیشرفت این طرح هستیم.
 
مقتدایی افزود: لاریجانی در سفر اخیر به چین اجرای طرح فاینانس برای تحقق نهایی این طرح و تأمین بودجه نهایی را با عالی‌ترین مقامات اجرایی اقتصادی این کشور در میان گذاشته و پاسخ چینی‌ها هم مثبت و امیدوارکننده بوده است.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس همچنین از پیگیری نمایندگان استان و رئیس مجلس برای حل مشکل سپرده بانک ایرانی برای ودیعه فاینانس خبر داد و گفت: این مورد هم با رایزنی‌های ویژه حل شده و طرح در مرحله گشایش فازهای عملیاتی جدید قرار داشته و به روزهای امیدوارکننده رسیده است.
 
وی بیان کرد: در جلسه اختصاصی مجمع نمایندگان استان اصفهان با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که روز گذشته با حضور اکثر نمایندگان استان انجام شد، اهم مشکلات مردم استان توسط نمایندگان مطرح و با مشورت رئیس مجلس شورای اسلامی برای برخی موارد راهکارهای عملیاتی اتخاذ شد.
 
مقتدایی، بررسی مشکلات مربوط به آلودگی هوا، ضرورت اقدامات جدی و علمی برای احیای رودخانه زاینده‌رود، بررسی وضعیت معیشتی بازنشستگان و ارائه راهکارهای حمایتی، پیگیری مطالبات بازنشستگان صنعت فولاد و همچنین وضعیت مالیات‌ها در استان اصفهان را از موارد اصلی مطرح‌شده با رئیس مجلس دانست و ادامه داد: در بخش دیگری از دستور کار جلسه هم وضعیت تولید و صنعت استان مورد توجه قرار گرفت و وضعیت اشتغال در بخش کشاورزی و دامداری مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی خاطرنشان کرد: این اولین جلسه مجامع استانی در سال جدید مجلس بود که بین نمایندگان اصفهان و رئیس مجلس برگزار شد، همچنین مقرر شد، نمایندگان مشکلات حوزه خود در خصوص موارد یادشده را جهت همیاری ریاست مجلس در جلسات آتی برای استفاده از توانایی‌های ویژه، مکتوب به ایشان تحویل دهند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.