| کد خبر: 12256 |

◄ تفاهمنامه تولید ریل ملی امضا شد؛ کاربران تین نیوز: تضمینی برای خرید ریل تولیدی وجود دارد؟

تین نیوز | انتشار خبرهای مربوط به توافقنامه اخیر بین شركت راه آهن و ذوب آهن اصفهان برای تولید ریل ملی ، که طی آن  تفاهمنامه تولید ریل UIC۶۰ موسوم به ریل ملی امضا شد، بازتاب زیادی در بین کاربران تین نیوز داشت.
نظرات کاربران تین نیوز در این مورد در زیر آمده ‌است:

1- امیدوارم !!!اصلا" انسان به امید زنده است!البته اگر این پروژه و افتتاحش چندهفته‌ای نباشد و تعطیل نشود !!! امیدوارم؟! 

2- كار بزرگ و قابل تقدیری است و انشالله با موفقیت به نتیجه برسد اما جمله:
"ﺑﺎ راه اﻧﺪازی اﯾﻦ ﺧﻂ ﺗﻮﻟﯿﺪ، ﮐﺎرﺧﺎﻧﻪ ذوب آھﻦ اﺻﻔهان ﺗنها ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪه رﯾﻞ ﺧﺎورﻣﯿﺎﻧﻪ ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽ ﺷﻮد" نشان از روحیه عجیب ما ایرانی‌ها دارد ... تازه تصمیم گرفتیم یك سال دیگر بسازیم خودمان را ..... راستی شركت كاردمیر تركیه كه سالهاست از آن ریل می‌خریم تو خاور دور واقع شده است!!!!!! 

3- این توافق نامه یك جایش می لنگد. طرف قرارداد راه آهن است و در متن آن شركت ساخت را متعهد به خرید ریل كرده اند كه اصلا زیر مجموعه راه آهن نیست و طرف قرارداد هم نیست!! شاید هم این نقیصه برای اماكن فرار از انجام تعهدات منظور شده است. برای رفع این نقیصه باید توافقنامه به امضای وزیر راه برسد.

4- نحوه رفتار وزارت راه در قبال تفاهم نامه سال 87 یك برخورد نامناسب بود. در حالیكه 15 سال قبل ذوب آهن توان خود در تولید ریل سبك یو 33 را نشان داده بود و این نوع ریل برای خطوط اصلی راه آهن مناسب نیست چرا دوباره از ذوب آهن راه اندازی خط تولید این نوع ریل را خواستند؟ آیا قبل از این راه اندازی نمی دانستند كه این نوع ریل از رده خارج شده است؟ منافع برخی افراد و گروه ها در خریدهای خارجی است اكنون تضمین اینكه ریل تولیدی یو 60 را بخرند چیست؟ در واقع طرف متعهد به خرید در توافقنامه اخیر شركت ساخت است ولی شركت راه آهن توافقنامه امضا می كند یعنی شركت راه آهن تعهدی نسپرده است و حتی ممكن است هنگام بازرسی كیفی ادعای وجود نقص كیفی را مطرح كنند و نباید مسئولیت بازرسی به راه آهن سپرده شود بلكه موسسات بازرسی رسمی باید این مسئولیت را برعهده داشته باشند و نحوه بازرسی از ابتدا به درستی تعریف شود.

5- تا کنون دو بار از طریق پیگیری‌های به عمل آمده توسط وزارت راه اقدام به تولید ریل توسط ذوب آهن شده است. در آخرین اقدامات آقای دکتر بهبهانی برای تولید ریل با نظارت شرکت مترا برای تولید ریل R60 اقدام شد ولی به دو دلیل این اقدام مسکوت ماند. 
1- ازمایشات فیزیکی و شیمیائی قابل قبول بود و مترا تائید کرد ولی در تولید ریل مستقیم بر اساس استاندارد ذوب آهن نتوانست ریل را تاب گیری کند،لذا ریل ها تابدار بودند و مورد تائید مشاور مترا نبودند.
2- ذوب آهن هزینه راه اندازی خط تولید ریل را نداشت.
 
6- بازهم می‌گویم ذوب آهن اینكاره نیست.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.