| کد خبر: 114276 |

مدیرعامل یک شرکت‌ ریلی اعلام کرد

فروش بلیت قطار‌های ۱۰ شرکت ریلی به دو روش

تین‌نیوز| مدیرعامل سفیرریل آسیا با بیان اینکه این شرکت با سهامداری ۶ شرکت ریلی خصوصی برای فروش بلیت‌ها و امور بازرگانی قطار‌ها پس از فروش رجاء به تأمین اجتماعی تأسیس شد، گفت: در حال حاضر برای همه شرکت‌های ریلی غیر از رجاء خدمات فروش بلیت انجام می‌دهیم.

محمد خان‌احمدی در نشست خبری با بیان اینکه فروش بلیت قطارهای مسافری به دو روش اینترنتی و فروش در آژانس‌ها انجام می‌شود، اظهار داشت: تا زمانی که شرکت حمل و نقل ریلی رجاء به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ ریلی به بخش خصوصی واگذار نشده بود، بلیت قطارهای این شرکت ریلی و دیگر شرکت‌های ریلی از طریق رجاء به فروش می‌رسید.

وی ادامه داد: اواخر سال 88 بود که شرکت رجاء به عنوان رد دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد و بدین ترتیب، در واقع از زیرمجموعه دولت و راه‌آهن خارج شد، پس از آن بود که دیگر شرکت‌های ریلی تصمیم گرفتند فروش بلیت ناوگان خود را، خود انجام دهند. 

خان‌احمدی بیان کرد: تا سال 90 خدمات بازرگانی و فروش بلیت همه‌ شرکت‌های ریلی توسط رجاء انجام می‌شد.؛ در آن زمان نگاه رجاء به این شرکت‌های ریلی، حاکمیتی بود و پول‌ دیگر شرکت‌ها به موقع پرداخت نمی‌شد. 

مدیرعامل سفیر ریل آسیا گفت: سال 90 بود که 7 شرکت ریلی جمع شدند و با یکدیگر برنامه‌ریزی کردند تا فعالیت‌های بازرگانی خود را از رجاء جدا کنند و در آن زمان مسئولان وقت راه‌آهن هم با این منفک‌سازی موافقت کردند. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 6 شرکت ریلی سهامدار سفیرریل آسیا هستند، گفت: چهار شرکت ریلی هم از ما خدمات می‌گیرند و در واقع خدمات بازرگانی و فروش بلیت 10 شرکت ریلی توسط سفیرریل آسیا انجام می‌شود و فروش بلیت قطارهای رجاء نیز توسط خود رجا انجام می‌شود. 

مدیرعامل سفیرریل آسیا گفت: برخی از این 10 شرکت ریلی شامل نورالرضا اصفهان، مهتاب‌سیر جم، بن‌‌ریل، ریل‌سیر کوثر، ریل‌ترابر صبا، جوپار، هستیا و رعد تبریز است. 

خان‌احمدی اظهار داشت: شرکت‌های ریلی جوپار، هستیا و رعد تبریز از ما خدمات می‌گیرند و کل فروش اینترنتی و آژانسی آنها را انجام می‌دهیم. 

وی با اشاره به اینکه آموزش رؤسای قطار در زمان‌های مشخص انجام می‌شود، اظهار داشت:‌ خدمات همه این شرکت‌های ریلی یکپارچه است ضمن آنکه دوره‌های آموزشی برای آژانس‌ها و کارمندان فروش‌مان به طور منظم برگزار می‌کنیم. 

خان‌احمدی بیان کرد:‌ ایجاد قطار، عرضه، فروش، پر کردن صندلی‌ها و فعالیت‌های بازرگانی از مواردی است که توسط سفیر ریل برای این 10 شرکت ریلی انجام می‌شود. 

وی اضافه کرد: یک‌هزار و 800 آژانس فروش بلیت قطار در سطح کشور‌ طرف قرارداد ما هستند که در هفته 1400 آژانس فعال داریم. 

خان‌احمدی ادامه داد: 15 درصد بلیت‌های این 10 شرکت ریلی که توسط سفری ریل آسیا‌ انجام می‌شود از طریق اینترنتی به فروش می‌رود و 85 درصد فروش از طریق آژانس انجام می‌شود. 

وی اضافه کرد: متقاضیان خرید اینترنتی بلیت قطار‌های سفیر ریل آسیا می‌توانند به آدرس http://www.safirrail.ir مراجعه کنند.

مدیرعامل سفیرریل آسیا بیان اینکه از نظر کیفیت، اغلب ناوگان زیرمجموعه سفیرریل آسیا، قطارهای با عمر کم و مناسب هستند، بیان کرد: حدود 37 درصد واگن‌های مسافری کل کشور را دراختیار داریم که شامل واگن‌های مسافری، واگن‌های رستوران و واگن مولد برق است. 

وی ادامه داد: 53 درصد درآمد حمل و نقل ریلی کشور مربوط به شرکت‌های زیرمجموعه سفیرریل آسیا است. 

خان‌احمدی گفت: رجا قطار حومه‌ای زیادی دارد، اما ما قطار حومه‌ای نداریم، ضمن اینکه قطار اتوبوسی هم نداریم، بنابراین این موارد موجب شده است که سهم رجاء در جابه‌جایی مسافر افزایش یابد. 

وی با اشاره به اینکه سن 140 دستگاه از واگن‌های ما فقط 2.5 سال است، بیان کرد‌: همه واگن‌های چهار تخته ما بدون استثنا نو است و برای هر واگن 3 میلیارد تومان هزینه شده است. 

مدیرعامل سفیرریل آسیا اظهار داشت:‌‌ 760 دستگاه واگن مسافری و خدماتی داریم و ضریب اشغال قطارهای ما از دیگر قطارها به دلیل کیفیت بالاتر است. 

وی ادامه داد: با وجود مصوبه افزایش قیمت‌ها از سال گذشته، تلاش کرده‌ایم نه تنها نرخ‌ها را افزایش ندهیم، بلکه در مقاطعی از زمان نسبت به کاهش نرخ‌ها و اعمال تخفیف برای مسافران اقدام کنیم؛ در این راستا در برخی شرایط، بلیت قطارها را با تخفیف‌های 30 تا 40 درصدی ارائه می‌کنیم.  

خان‌احمدی بیان کرد: متوسط ضریب اشغال صندلی ناوگان ما 88 درصد در سال است و متوسط سن ناوگان در میانگین وزنی 9 سال است. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.